måndag 24 juni 2013

Vanlig måndag...

... eller semestermåndag... ja, det ser förstås lite olika ut för alla... men måndag är det i alla fall...
och solen skiner över Granmyra.
 Det är sommar... och det är en ljuvlig sommarmorgon...
... klockan är lite efter fem, strax innan solen jagade bort dimman... 
... den doftande schersminbusken vid källaren, en av mina minifuchsior, fingerborgsblommor och dammen...
... den lilla fuchsian igen...
Var till skogen en stund igår och jag bara måste visa den svamp som en gång var den allra första som jag lärde mig det latinska namnet på... Scutellinia Scutellata...
... på svenska Ögonskål... observera ögonfransarna :)
Jo... en sak till...
Weekly Editing Challenge... en fotoutmaning som roar den som gillar att leka med sina bilder.
Den hade ett uppehåll i våras, men är tillbaka igen sedan ett par veckor och
 nu är jag också med igen  :)
Tidigare fick vi en bild i veckan av Mariane... en bild som vi skulle redigera... nu ska vi använda egna bilder och vi får nya brushes ("borstar") varje vecka.
Så... gillar du att leka med dina bilder... kom med i Weekly Editing Challenge...
... här den ena av mina två bilder i veckans utmaning... 
Den och den andra "omgjorda" - och orginalbilderna finns HÄR...

Idag väntar mer arbete med ved och ogräs... i morgon väntar annat roligt... återkommer om det :)

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. En sån tjusig svamp skulle jag också vilja kunna det latinska namnet på. Ska genast börja träna. Din trädgård ser helt underbar ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, det var tidig morgon! Då sov jag!
    Underbart vackra bilder. En sommarmorgon när det är som vackrast!
    Ha en fin måndag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder i en vacker sommarmorgon,Underbart !!!
    Ömsom sol o moln här,hoppas på bättring nu framöver..

    Ha det gott i nya veckan....Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det! Jag har inget bra redigeringsprogram, så där kan jag inte vara med!

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig fuchsia. Och svampen med ögonfransar. Kul!
    Ser kul ut med att laborera med bilder. Har försökt litet, men har ej fått det riktigt lyckat. Vilket du har fått.
    Fortsatt trevlig "semester". Fint väder är det iallafall.

    SvaraRadera
  6. Som vanligt ett inlägg med fina bilder och mycket kunskap. Tänk vad man lär sig när man följer din blogg. Kram, 3M

    SvaraRadera
  7. Hej, är det i photoshop du leker fram bilderna? Jag är så fruktansvärt oteknisk att jag hade jättesvårt att lära mig detta med olika lager på lager...
    Nu använder jag bara en redigeringssida på nätet för att fixa och trixa lite, mest beskärning och så. Du är duktig!
    Såg ut som en trevlig midsommar, och vilken häftig svamp. I vilken miljö trivs den, jag kan inte minnas att jag sett den i naturen, däremot en annan röd svamp tror det var en vaxskivling av något slag.
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Fina bilder!

    Vilken helg vi haft, helt otroligt!

    Vi har förflyttat oss före Åskan två gånger!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Å vad du nu än gör idag, så inga fingrar i vedklyven och ingen hacka i foten när du hålls med ogräset...för i morgon är det dags! Att du sen får dras med en kärring med kraschat knä...ja det är en helt annan femma...!!
    Så vackert det är på morgontimmarna hos dej...ja det är det säkert här också...men se så dags är jag sällan vaken om jag inte behöver...däremot var jag uppe midsommarnatta...Å din lilla minifuchsia...vilket klipp vi gjorde!!
    Ha det nu så gott vännen så ses vi i morgon!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Beautiful and serene summer photos!

    SvaraRadera
  11. De första tidiga morgonbilderna får mig att tänka på, att nu går vi mot hösten igen. Jag försöker glömma den tanken fort. Kram.

    SvaraRadera
  12. Så underbart det måste vara att vakna upp i Din miljö, blir "sjuk" av längtan efter att bo på landet, men den tiden skall komma vad det lider;)
    Vilka häftiga bilder Du fixat till. skulle vara kul att testa men inte just nu, jag har ju semester, fast idag har jag inte varit ute i naturen ännu, annat som hänt men nu skall jag ut!!

    annette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)