onsdag 5 juni 2013

Öregrund... en pärla :)

Vi är kvar i Öregrund, men har bytt till en annan ställplats - enligt vår GPS, ca. 350 meter från den där vi stod i natt...)
Här stod vi... gatan dit heter Kyrkogatan... och efter en regnig natt så  försvann molnen :)
 Vet ni... har ni inte varit i Öregrund, så ta en tur dit om ni får möjlighet... det är en riktigt fin liten stad :)
Ja, jag tror nog jag blev lite kär i den :)
Här finns så´nt som jag gillar... grindar, trädgårdar...
... gamla hus, vatten, en vacker dörr...
... små gator, låga hus, hamn... syrener... mmm... doftande, ljuvliga...
Här står vi nu... plats för tre husbilar - utsikt över vattnet mot Gräsö -  såå fint  och bara någon minuts promenad till allt :)
... men för bara en timme sedan kom det en stoor husbil med en dryg stockholmare och stannade på personbilsparkeringen framför oss tre... först så att vi knappast skulle ta oss ut, flyttade sig sen lite, men förstör utsikten för de två husbilarna bredvid... 
En av dem protesterade och påtalade att det bara var tre husbilsplatser här... svaret blev: -Vi brukar stå här och nu kom vi direkt från jobbet... Vadå... har han några speciella regler då? Jag brukar inte vara grinig och jag brukar inte bry mig om hur andra gör - det är ju deras sak, men... den här gången... Idiot, säger jag!
I morgon är en ny dag... vet inte riktigt än, men det lutar åt att fortsätta mot Forsmark... och Gävle... får se hur det...
Fortsättning följer...

16 kommentarer:

  1. Öregrund är en liten pärla. Vi har sovit på den första plats ni stod på. Den andra upptäckte vi aldrig. Fanns mycket fina hus och trädgårdar att titta på. Vi var också förbi Forsmark, då sonen jobbade där, på den tiden. Ha en fortsatt trevlig resa. Kram

    SvaraRadera
  2. Så trist att alla inte vill samsas och trivas tillsammans. Men det är väl så att vi alla inte tänker på samma sätt och då blir det missförstånd och gnissel. Hoppas det löser sig och att ni trots allt får en fin kväll.

    Öregrund ser verkligen ut att vara en pärla som du säger. :)

    SvaraRadera
  3. Öregrund har jag aldrig riktigt varit inne i och spanat på ordentligt, nu fick jag ju lust att åka dit också;-)
    Ser verkligen ut som en plats som även tilltalar mej, Dryga Stockholmare borde det vara skottpengar på, tänk om det kommer någon därifrån och läser vad jag skriver.))
    Fast jag är ju själv född där så jag får ta det, men dryg är jag inte!
    Hoppas Du får njuta av ännu en skön promenad imorgon, här blir det ju Djurparken efter önskemål från en kompis som vill ha hjälp att "valla" sina barnbarn, det gillar jag!

    Ha det så gott!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Ååå såå fint...känner mig riktigt avis på er ;)
    Ser att ni har fint väder :)
    Ha det fortsatt gott på resan.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Åh, vad vackert! Där har jag aldrig varit....
    Ha en riktigt skön fortsättning!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från en plats vi ej varit på!

    Dit får vi lov att åka nån gång!

    Besök gärna Österbybruk när ni ändå är i närheten!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket irriterande moment. Typer finns det överallt. Ser att du har samma intressen och är svag för sådant som jag också är. Fina bilder. Njut ni på.

    SvaraRadera
  8. Öregrund får jag bestämt ta och sätta upp på min önskelista! Ser väldigt pittoreskt och välvårdat ut. Hoppas ni har en fin torsdag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Fint ställe. Det ser nästan lite västkuskt ut :) Lite långt från oss. Vi sitter nu o skissar på våra 3 första semesterveckor. Det blir max Ludvika som längst norr. Surt med folk som inte vet vad hänsyn är. Strunta i energitjuven och lägg krutet på nästa pärla!

    Ha de kanon!
    /Thomas

    SvaraRadera
  10. När solen skiner, temperaturen behaglig och en resa med bobilen på trivsamma platser, ja då är Sveriges natur svårslagen. En trevlig plats att lägga på minnet. En sommarkram från oss i Småland

    SvaraRadera
  11. Öregrund är verkligen en pärla. Vi semestrade där för 5 år sedan, föll pladask för både Öregrund och dess omgivningar.
    Om ni kommer till Forsmark, glöm inte att besöka Forsmarks bruk, det är superfint där.
    Kramis
    Monkan

    SvaraRadera
  12. Öregrund är verkligen mysigt. Låt inte "drygisen" förstöra er fina upplevelse
    Ha det fortsatt härligt utefter kusten!

    SvaraRadera
  13. Men Åh vilken härlig bildkavalkad av vackra bilder. trevlig fredag

    SvaraRadera
  14. Vad gulligt och idylliskt det ser ut. Har aldrig varit där. Men det skulle jag verkligen kunna tänka mig.

    SvaraRadera
  15. Jag skulle också kunna tänka mej att åka till Öregrund, har aldrig varit där..Det är neråt Sverige, förståss?Nä nu ska jag klippa gräs igen eller klippa runt buskarna.. ha de bra i sommarvärmen!!

    SvaraRadera
  16. Tror inte vi varit uppe i Öregrund, det får vi ta vid något tillfälle för det ser så idylliskt och fint ut. Underbara foton som vanligt. Men visst är det konstigt att någon dryg typ skall komma och förstöra det mesta för andra. Dessutom tänker dessa typer bara på sig själv och ingen annan. Håller med dig helt. En riktig idiot. Tur att vissa är lugna och inte bryr sig om dem. Svårt. Ha det så skönt! Kramar 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)