onsdag 19 juni 2013

Inte ett skepp...

... men en gul postbil, kom lastad med tre paket till mig...
... min vinst från Postkodlotteriet :) 
Jag som aldrig brukar vinna har vunnit tre... just det 3 cyklar!
Tro nu inte jag är otacksam, för det är jag inte, men nog hade det räckt med en. De är i alla fall åkklara med luft i däcken, lyse, reflexer och godkända lås... bild kommer senare :)

När vi kom hem från vår senaste lilla tripp så väntade två trevliga paket, nämligen två bokpaket. Det ena från bloggvännen Bosse med hans första bok, Mina fotsteg i ditt hjärta... 
... snart färdigläst  och precis som jag visste, så blev det en jättebra bok :)
Tack Bosse!
Det andra paketet kom från författarna till den nya svampboken Svampar i Sverige...
Jag fick den fina svampboken som tack för mitt lilla bidrag...
... som var ett kollekt med Scharlakansröd vårskål, som jag skickat till  Bo Mossberg. Visst är han en fantastisk tecknare!

I övrigt så går dagarna fort... alldeles för fort. Det växer så det knakar och jag hinner inte med... speciellt inte ogräset som alltid ligger minst två steg före mig... men visst blommar det som ska blomma också :)
Nu är det ju inte bara ogräset som pockar på uppmärksamhet... utan även veden, som ska klyvas och travas... och först när det är klart får vi tid att ge oss ut med kära bobilen igen :)
Slit och släp... bra med hjälpande händer :)
Midsommarveckan... knappt att man kan tro det - ja, jag säger ju det - dagarna går alldeles för fort!
Önskar alla en skön Midsommarhelg!

Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. Du får väl bli cykelhandlare...*skrattar*!! Pratade med Zambos förra matte nyss, och hon hade inte fått sina cyklar än, men hon sa att hela hennes kvarter kommer att väl att fara runt på vita cyklar sen...
    Ja du...det är inte "bara" att bo i hus...det ska fixas värme också för kommande istider!! Själva har vi säkert ved i förråden för tre vintrar framöver...men då eldar vi ju inte enbart med det, utan bara i sovrummet...tanken finns väl på en kamin i köket, men vi är inte riktigt överens om var...*skrattar*...
    Idag har jag trädgårds dag, eller rättare sagt hade tänkt...på ödetomten bredvid tänkte jag röja lite, vi har ett stort grävlingshål som jag inte är så sugen på att köra med gräsklipparen över, och där hade jag tänkt ta trimmern...men vi var inte riktigt överens, så nu får jag vänta till mannen i huset kommer hem. Och det kanske är lika bra, då hinner jag lugna ned mej och berätta lugnt och sansat vad som hände...
    Ha en bra dag vännen, och vi ses förhoppningsvis på måndag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade varit glad om jag vann en cykel! Har ingen och det är värdelöst!

    SvaraRadera
  3. Ojdå vilken tur du har! håller med om att tre cyklar kanske var lite i överkant. Du får sälja någon. Med sån bra hjälp som ni har måste veden bli klar i raketfart.

    SvaraRadera
  4. Du var mig en riktig turmänniska! 3 cyklar! Jag säger då det...
    Ni ser ut att ha fått gentil hjälp med veden också, måste känns bra *ler*
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst rusar tiden alldeles för fort, redan midsommar!

    Trevlig Midsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsterna. Roligt att höra om någon som vinner - som man liksom känner. Men som sagt tre, verkar ju något onödigt.
    Ja visst går det snabbt i naturen. Trevlig midsommar om det inte blir mer skrivet innan.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att vinna! Och inte bara en gång utan tre gånger. Gör väl ingenting, du kan sälja dem som du inte behöver och köpa något annat som du behöver. Sälj till högstbjudande så du får det du förtjänar att få. Det var roligt i alla fall. Kan behövas lite tur ibland också. Visst växer allt så det knakar just nu, men det är en så härlig tid och riktigt varmt och skönt är det också. Då är det också lättare att jobba ute, skönt med lit hjälp med det tyngsta när det gäller veden. Ha en riktigt skön midsommar! Kramar 3 M

    SvaraRadera
  8. Det var ju kul att vinna tre cyklar, fast har Du ingen i närheten som behöver så finns ju alltid blocket;-))
    Desto trevligare skulle jag nog tycket om det övriga Du begåvats med i bokväg, verkligen fina böcker och kul att få kan jag tänka mej, svampboken måste jag nog inhandla, ser ut att vara så fin!
    Härligt med hjälpen till veden, går ju fortare och blir samtidigt roligare så!
    Spanat på Dina två sista hus, gillar biografen, lite udda inslag, passar på ngt sätt till en biolokal!

    Ha en fin Midsommarhelg!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Haha - ja nu får du ställa bobilen o cykla istället :)
    Oh de du inte använder får du sälja eller ge bort!!

    Blir allt lite avis på alla paket som dimper ner hos dig. Jag skickar mest paket jag, ja jag säljer en hel del på tradera:)

    Nu önskar jag frun En riktigt glad Midsommar
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Vilken tur du har! Är cyklarna av god kvalité, kan jag köpa två stycken av dig (en dam och en herrcykel) att ha med i Bobilen. Då får jag en riktig anledning att få hälsa på dig i verkligheten. En stor kram från oss.

    SvaraRadera
  11. Vad kul! Grattis till cyklarna och grattis till böckerna. Svampböcker kan man inte ha för många av. Det där med att fixa veden inför kommande vinter känner jag igen. Ja nu var det ju inte jag som sågade och klöv, men jag hjälpte till att stapla. Nu mera har vi bergvärme som installerades innan vi började åka utomlands och det har vi aldrig ångrat. Hade vi vetat var i Östergötland ni bodde så hade vi hälsat på, nu åkte vi nog nästan förbi bara....tror jag.
    Efter midsommar är det trädgården som väntar, ogräset växer fort. Trevlig midsommar önskar jag er.

    SvaraRadera
  12. Stort GRATTIS! Ska ni sälja husbilen och börja cykla nu? Glad midsommar. Kram Bosse

    SvaraRadera
  13. Oj, ja nu får du motion..... tre cyklar det var inte dåligt!
    Mysigt med fina böcker!
    Tänk vad fort det går och veden den måste ju bli klar......
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  14. Varför lottar de inte ut bilar då !? tre bilar ej dumt !
    *fniss*
    Snart cyklar halva Sverige i samma cyklar, för två år sen
    var det också cykel--regn--vinster.
    Vet om ett äldre par som inte cyklar längre, de vann 9 st
    cyklar, de skulle skänka till barnbarnen men även där hade familjerna vunnit flera cyklar, *ler*.
    Ja vad säger man till dem, grattis förstås.
    Grattis även till dig och bok--vinsterna.

    Önskar dig och familjen trevlig midsommar.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  15. Grattis till alla vinsterna och glöm inte cykelhjälmen!
    /SA

    SvaraRadera
  16. Grattis till vinsterna...hihihi såå roligt! :)

    Tassar in för att önska dig en riktigt trevlig midsommar :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  17. tre cyklar det var inte illa, grattis. Bosse´s bok den var härlig läsning, jag njöt av varje rad och av den underbara titeln. Önskar dig en fin midsommar.

    SvaraRadera
  18. Grattis till vinsterna! Av kommentarerna ovan är det bara jag som inte vunnit nån cykel.. ännu.
    Högsta vinsten, 150:- på flera år än vad jag kan minnas är rekordet.
    Jag vågar ju inte kliva av, för då.. :)

    En Glad Midsommar önskar jag er!
    /Thomas

    SvaraRadera
  19. Så roligt att få så många vinster och presenter!!! Grattis, grattis och grattis igen!!! Ha en skön midsommar. Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  20. Det var väl på postkoden, Ni vann cyklarna.

    Så härligt med all ved, Mamma C och hennes man, har fixat till 18 kärror med ved. MammaC är ju min dotter. Du kanske såg all ved på hennes blogg.

    Vad jag skulle säga var G L A D M I D S O M M A R

    SvaraRadera
  21. ja det kan ju kännas onödigt med 3 cyklar :) men vilken tur du hade att vinna dem :). så spännande med en bok från en bloggvän :) Önskar er en trevlig midsommar Kram Suss

    SvaraRadera
  22. WOW!! Grattis till cyklarna...hur lyckas man med detta?? :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)