måndag 10 juni 2013

Tillbaka ...

... ja, nu är vi på banan igen. Har inte kommit ut på nätet, inte haft mobil uppkoppling och inte haft någon TV... men nu är ordningen återställd...
Vi åkte från Säter i lördags och på väg mot Hedemora träffade vi de här raringarna :)
Glada grisar med knorr och såå nyfikna :)
...en riktig gullegris :)
 Hedemora... där tror jag inte jag varit förut, men det var en trevlig liten stad...
här finns gamla hus...
... gamla bilar...
... informativ anslagstavla...
 Biograf och raggarbil... känns rätt på något vis...
Stadshotellet var lite eftersatt... kändes rätt att gör bilden lite antik...
... ett fönster med tegelpannor...
... med en ram så blir det nästan som ett litet konstverk :)
 Så fortsatte vi till Krylbo... för mig "bara" en järnvägsknut...
... med ett pampigt stationshus
Det var lite stil på stationerna förr...
Nu finns "56:ans café" här... väl värt ett besök :)
Nostalgi :)
... Betty Boop... (tänkte på dig Lavendia... :))
... och Elvis  :)
Här finns en bra ställplats med betalning på 56:an café...
Här är rutten Säter - Krylbo... inte den närmaste, men den vackraste...
... via Bispberg och Husby (B)... såå vacker väg :)
Igår fortsatte vi från Krylbo... fortsättning kommer...
Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Vilken runda :) Fönstret med tegelpannor, det blev verkligen en fin tavla!
    Jag har varit i Hedemora, har en kompis som bor där och i Thailand. Nu verkar det bli mer Thailand och mindre Hedemora.
    Ha en trevlig stund med din bok nu då :)

    SvaraRadera
  2. Det var lite 50-talsstuk över de bilderna. Rena nostalgin. På den tiden var jag ung och vacker. Kram

    SvaraRadera
  3. Det var en väldans tripp... roligt att få följa med genom dina bilder.
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Oj då, inte ett ställe jag varit på! svenska små städer har verkligen sin charm!!!!
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få följa med dig på bobilssemester!! Fantastiska bilder och beskrivande texter. Har suttit en lång stund och bara njutit av både kända och okända platser.....

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig resa ni är ute på!

    Som alltid, fantastiska bilder!
    Du har verkligen sinne för foto!

    Kram

    SvaraRadera
  7. 56-ans Café såg väldigt mysigt ut. Det är riktigt inne nu att frottera sig i 50-60-tal. Men inte gör det mig något. Vi har ju varit med på den tiden så vi kan ju avgöra om det stämmer överens med som det var. Det verkar vara en härlig tur ni är ute på med mången vacker natur runt om. Men det är som vi säger. Nu är Sverige som allra vackrast på hela året. Vi kan inte lämna det nu, utan bara njuta. Ha det fortsatt skönt. Kram 3 M

    SvaraRadera
  8. Du är helt enorm på att hitta fina saker. Betty Boop-affären var kul och så gulliga de små smutsgrisarna är.

    SvaraRadera
  9. Ni verkar vara ute en riktigt lång och väldigt trevlig runda just nu, en massa fina platser har Ni besökt!
    Hedemora har jag varit i, känner igen mej på bilderna fast det säkert är 20 år sedan, tiden verkar stå still där både vad gäller stadsmiljön och bilarna;-))
    Finns så otroligt mycket att stanna till och titta på i dessa trakter!
    Ha det fortsatt bra!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack vare Dig kom jag till både Hedemora och Krylbo,
    har aldrig varit där förut.
    Verkade inte alls så dumt.
    Tänk vad bra det är med blogglivet.
    Tck för jag fått följa med till säter och där ifrån med.

    Kram- Hajan

    SvaraRadera
  11. Glada grisar är härliga grisar, ha en fortsatt fin resa.

    SvaraRadera
  12. Jag gillar när grisarna är glada och trivs de också. Det är annat än dagens fläskfabriker.
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Morron ! Tyvärr så är det dålig bredbandstäckning på många platser i Sverige. 4G nätet är dåligt utbyggt. Det är mycket att titta på i Dalarna. Ha det bra !

    SvaraRadera
  14. 56:ans fik. Där hade jag gärna gjort ett besök.

    SvaraRadera
  15. Tänker på en 'gris rim-saga' :
    det var en gång en liten gris som var så söt på alla vis, den var så rund från till tå och hade ögon som var blå. Men grisens svans den var så rak, han hade ingen
    knorr där bak . . . . . .osv. Den boken finns på 'bibblan'
    Något att läsa för BB, för den är så sann och gullig.

    Vad mkt fint du får se på din resa, säger jag igen.
    Trevliga roliga spännande platser.

    Tack för dem, kram/ Eva

    SvaraRadera
  16. Å nu säger jag som du...Hedemora...tror jag inte jag varit, eller inte i alla fall lagt märke till om man passerat. Och som vanligt, tittar man så finns det alltid något vackert att vila ögonen på, det bevisar ju dina bilder än en gång...!!
    Du är lite mer "inne" än jag, jag har ingen dator med mej, inge mobilt bredband, när jag är rullandes...!! Ser att man nog borde ha det...Fast vi står sällan med el, så då gäller det att man har ett rejält batteri i bodelen misstänker jag.
    Du hör av dej när du känner att det finns tid för en träff, jag går ju som sagt va på semester på måndag, och vi hoppas att vi kommer på rull kanske på torsdagskvällen sen, över midsommar, men det beror alldeles på vädret. Såg att Karina har utställning igen i Wadköping i slutet av juni, vad säger du om det??
    Ha det nu gott vännen, och du...dina gullegrisar på bilderna...de är söta...de som vi såg mitt i natten på E18 innan Örebro när vi var på väg hem från Gotland, de var inte gulliga...!! Två GIGANTISKT stora vildsvin vid vägkanten, undrar om de tänkte lifta...??!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Tänk vad många roliga, fina och intressanta ställen det finns i vårt härliga land.. Inte behöver vi åka utomlands inte..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  18. Oj, vad mycket ni har sett på er rundtur i vårt vackra land! Många fina bilder och även lite annorlunda motiv!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  19. Sån härlig rundtur. Grisarna såg ut att må bra. De påminner mig om Portugal, där man kunde se grisar gå ute och böka. Ha det fortsatt bra! Elisabeth

    SvaraRadera
  20. Inte behöver jag ut och resa...det räcker med att sitta i soffan och läsa din blogg och titta på alla vackra bilder på föremål och natur!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)