torsdag 27 juni 2013

En riktig heldag...

... ja det blev det allt :)
Jag åkte hemifrån vid sju på morgonen, stannade för att tanka i Finspång... och så åkte jag vidare och stannade så småningom hos Rigmor i Paradiset...
Härlig promenad med Zambo, en trevlig stund på den underbara verandan, som är fylld med fina pelargoner...
... där innanför den gamla grinden... där var barndomshemmet...
På promenaden...
... bevakades vi av den fina katten som betraktade oss (eller kanske mest Zambo)  med ett visst överseende. Vi passerade den lilla butiken och den vackert åldrade ladan...
Paradisets hund... en kul kille med en räv bakom öronen :)
... allra finaste Zambo :)
Efter den goda lunchen åkte vi in till sta´n... hämtade upp bloggvännen Annika och begav oss till Wadköping ...
och Karina, som ställde ut sina fina tavlor :)
Humlan... åh den skulle jag gärna ha :)
... och de fina katterna... Birger... och Sixten
(men Sixten är egentligen Karinas egen lilla "Sötnöt... Smulan)...
 Det finns mycket att fotografera där i Wadköping...
... rosor...
... och en massa annat :)

Fortsatte sedan till ett populärt friluftsområde...
... absolut värt ett besök!
Här finns blommor, fåglar...
... och spännande småkryp :)
(har ingen aning om vad dessa är...)
... men det här vet jag :)...
... mamma gräsand håller ett vakande öga på oss...
Fortsatt sedan till ett annat populärt utflyktsmål i Örebro - Karlslund -  också det en plats väl värd ett besök om ni kommer till Örebro...
Fina miljöer och vackra blommor... ja det finns mycket att titta på :)
Allt roligt måste dock få ett slut - även en trevlig dag :)
Klockan började bli mycket och jag var tvungen att tänka på hemfärd... så efter ett kort stopp på Annikas veranda, återfärd till Paradiset... ja så var det dags att skiljas för den här gången.

Det blev lite långt det här, men det blev som sagt en riktig heldag, som jag kommer att minnas länge :)

Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Vad du hittar mycket fint alltid!

    SvaraRadera
  2. " Vilken härlig dag "! sjöng en av våra sångerskor!

    Vilka bilder!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från en lång utflykt på ett vackert ställe !!

    Ha det gott......

    SvaraRadera
  4. Det gör inte ett dugg att det blir långt ibland. Det är så mycket fina bilder. Håller med dig om att humlan skapade litet "vill ha".
    Det är en häck med gula blommor på ett av korten. Ser ut som kaprifol, men inte på bladen. Vet du vad det är?

    SvaraRadera
  5. Det är konstigt när man ser bilder från sin barndoms trakter. Då ser det inte alls ut som man minns det. Men det är väl förenat med andra minnen från den tiden när man promenerade runt u dessa trakter. Då tittade man på saker med helt andra ögon. Men du fångar bilder också på ett speciellt sätt. Ha det skönt! Kram 3 M

    SvaraRadera
  6. Ja jag säger som vanligt ....vilka härliga bilder :) Så kul att träffa bloggvänner och vilken trevlig utflykt ni gjorde.
    Hur kan man skicka mail till dig? Har en inbjudan på lut :)

    SvaraRadera
  7. Jättehärlig tur du har gjort.
    Om man bara ger sig tid så finns det massor att se i vårt vackra land. Tyvärr räcker inte tiden till för allt man vill besöka. Men Örebro och Wadköping har vi faktiskt varit till flera gånger, även trakten däromkring, jättefint.
    Kul att träffa bloggvänner.
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  8. Oj...så mycket vi hann med...och även lite "djupprat"...!! En riktigt "findag" blev det. Å bekymra dej inte för mitt knä...jag är ju vuxen(?) och kan säga ifrån...*skrattar*, och det var det väl värt. Å tänk så mycket vi såg, och bilderna, en del så lika, en del med helt andra ögon...!! Precis som livet är, men ser samma saker men tolkar så olika. Intressant...Och när jag ser ditt inlägg, jo men jag blir lite stolt över mina trakter, det finns faktiskt en hel del att bjuda besökare på...Jag var mest orolig för dej när du skulle ratta hemåt på kvällskvisten...med all skog och alla djur i skymningen. Tack och lov gick det ju bra.
    Ha nu en fortsatt bra dag, hoppas ni snart är på rull...och du, Zambo hälsar, han kände att det var en besökare med ett hjärta som klappar för fyrbenta också...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Att så mycket kul och trevligt du har varit ute på.
    Wadköping har jag inte heller varit i, dit måste jag.
    Gillar gammal bebyggelse m.m.
    Hmm jag har tre veckors semester och den känns redan
    fulltecknad, den börjar vec.30.
    Hmm en motor i baken vore bra att ha ibland, hi hi hi ...

    Tack Anki för utflykten.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  10. Ungefär den turen gjorde jag förra året, ja inte allt men Wadköping, Oset och Rynningeviken, Karlslund visste jag inget om, hade dom broschyrerna framme i veckan, men det har hänt lite saker (dödsfall) som gör att jag inte kommer mej för med så mycket, fast till Österlen skall jag i alla fall åka nästa vecka!
    Känner ju igen mej på många av bilderna, minns min heldag som en underbar dag, speciellt i naturreservatet, gillade Wadköping också, speciell Kajsa Wargs Hus;)
    Kul att få se alla fina bilder och hur Du såg allt genom Din kamera!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hunden Zambo får första priset denna gången. Kram.

    SvaraRadera
  12. Mysigt! Örebro med omnejd visade sig fån sin bästa sida!!!!
    Karlslund, då var du nästan hemma hos mig!
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Tack Anki för en finfin dag. Så mycket vi hann med! Å vad jag gillar att se dina bilder precis som med Rigmors. Så fina bilder du tog och snyggt med collaget. Jag ska göra ett inlägg så fort det blir tid till det. Nu är det enbart trädgård som gäller.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. oj vilken trevlig dag det verkar ha varit Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Jag är ju ledig och varför har jag inte tänkt på att besöka Örebor? Kanske vore något...är ju där ibland, men inte för att bara mysa och pysa....
    ha de tgott.

    SvaraRadera
  16. Vilket underbart collage Du gjort med dina underbara bilder.
    Tack för det var så långt, och Wadköping är ju
    också underbart. En egen historia.
    Du är så duktig att fotografera med.

    Stort tack för detta reportage.

    SvaraRadera
  17. Åh fint.... Så mkt fint du fångat med din kamera. En mkt lyckad dag. TACK FÖR BESÖKET Vännen!! Kram Karina

    SvaraRadera
  18. Läste aldrig detta inlägg:-)))
    Visst är Rynningeviken fint! Vi tillbringade 2 dagar där och besökte samtliga fågeltorn. Underbar plats, som vi ofta återkommer till när vi har varit "uppåt".
    Efterspm fåglar står som prio 1 på programmet, så har vi aldrig varit i Wadköping:-))) och inte heller i
    Karlsund:-)))
    Kram på dig!
    PS Njut nu av svamparna i skogen!

    SvaraRadera
  19. hej fina anki<3
    nu du....nu är i`ute i svängen mä husabilen igen:-) och vi får se flera delar av landet och vad som där finns:-)
    intressant å skojjigt tycker jag<3

    hoppas du mår väl<3
    varm kram<3

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)