tisdag 1 maj 2012

Vi är på rull!

Ja, nu blir det ingen långresa precis, men vi är i alla fall på G :)

Efter Lasses besök hos "distrikta", så gav vi oss iväg...

Fikadags längs en liten grusväg i närheten av Haddebo Ångsåg...
... en liten fin sjö... så rofyllt, så härligt...
måste ju prova nya lilla kaffebryggaren :)
Vårt mål för dagen var Askersund - och där är vi nu... 
ett alldeles underbart väder - sol och alldeles blå himmel  :)

Det är gott om plats - bara vi och fyra till...
nedanför kyrkan hittade vi en bra plats...
... inte precis vid vattnet, men ändå ganska nära...
Ett par gamla båthus...
Gick till centrum för att handla lite...
Ser ut som ett trevligt fik...
ett fik till...
... måste ju kika in i porten...
Förväntansfull... har du nå´t?
... hm... inget käk här? Då går jag igen...
... hej då!

Ha det bra!

14 kommentarer:

  1. Jag blev nästan sugen att åka till Askersund, vid beskådandet av dina vackra bilder. Det är en stad jag bara kört förbi hundra- tals gånger på väg till min Örebro´r samt alla långtradarresor i min ungdom.

    SvaraRadera
  2. Oh vad härligt det ser ut. Så fina bilder som alltid. Tänk då jag var liten åkte vi många år just till Askersund, var nog något av en favorit för min mor och hennes karl. Nu fick jag lust att återupptäcka. Ha det jätte bäst i husbilen.

    SvaraRadera
  3. Visst är Askersund en fin plats med stora möjligheter till promenader utmed vattnet.
    Er uppställningsplats är ju inte så tokig, nära gästhamnen och nära till centrum. Ha det riktigt gott!
    /SA

    SvaraRadera
  4. Askersund är fint!
    När man cyklade Vätternrundan visste man att det var bara resten kvar, söderut!

    Har varit där många gånger, Aspa Bruk ligger ju nära! Är inte säker på att man uppskattade det lika mycket då!

    Som alltid, vilka bilder!

    Grattis att ni är på "rull"!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att ni kom ut en tur! Askersund har vi varit i ett antal gånger med husbil på våra resor från och till Värmland och vänner i Örebro. Det är en gullig stad med flera bra fik bl.a. Sköna promenadstigar i närheten, bra för oss med hund. Njut, och tack för ina bilder. 3 M

    SvaraRadera
  6. Så härligt att läsa att ni är i Askersund. Det innebär ju att Lasse mår bättre.
    Vi stod i på samma ställplats i lördags/söndags. vi sov bra där efter att promenarat i staden och tittat på konstutställningar där. Det finns massor av små vackra städer, med fina trähus. Vi lämnade en sån i morse - Nora.
    Ha de bra på er resa! Kramar

    SvaraRadera
  7. Så trevligt att ni är på banan igen!! Å Askersund, var ju där i söndags när vi kom från Vadstena. Såg ställplatsen, men de verkade fixa och dona en massa inför det som komma skall nu till helgen så vi åkte aldrig ned och kollade, och det var ju inte heller aktuellt att övernatta. Men visst är Askersund en vacker stad, åtminstone sommartid...har nämligen bott där i nästan tio år i ungdomen, och på vintern var det ganska öde. Fina bilder från min gamla hembygd!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Sådan bil skulle ja också vilja ha, bara dra när man känner för de. Önskar er goa turer nu i sommar. Verkar vara ett trevligt ställe ni var på med de gamla husen.
    Ha en bra dag/kramen

    SvaraRadera
  9. Så gutt Ni är på rullning igen!! Antar Lasse mår bra igen då - härligt. Funderar på om jag varit där någon gång i Askersund, tror vi passerade i somras när vi kom från Norge, men helt säker är jag ju inte:) hur som ser de trevligt ut där o fint väder blev de där också kan jag se. De e gutt.

    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig tur ni är ute på.. Mysiga bilder.

    Maidi

    SvaraRadera
  11. Men så härligt ni har det...kram 3 tanter,

    SvaraRadera
  12. Askersund..är fint och lagom lång resa..för mig med Örebroare som man är..fint bilder..skönt med husbil och stanna till vid det vackra..kram Karina

    SvaraRadera
  13. Askersund är en pärla, käkat go pizza där ;-))

    SvaraRadera
  14. Det där med husbil är praktiskt. Att kunna ta sig dit man vill, stanna när det passar och sen ha både säng och kök inom närmaste räckhåll. Härligt!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)