torsdag 10 maj 2012

Det började så bra...

... ja, riktigt tidigt i morse så var det alldeles grått och dimmigt...
men så...

plötsligt... kom solen :)

... och då slog papegojtulpanen ut.
Jag får en association när jag ser den...
 ... den får mig att tänka på... GLASS!
 (ett så´nt där paket i tresmak - vanilj, jordgubb och päron)
:)
Idag var det dags för såromläggning för Lasse igen, så på f.m. styrde vi mot Finspång.
Och eftersom det brukar ta drygt en timme, så passade jag på att göra lite ärenden och så hann jag med en promenad utmed sjön Gron - vid badplatsen nedanför Dunderbacken. Har inte varit här sedan vi flyttade från Finspång för ...oj då... 32 år sedan.
Så vackert och så fridfullt nu på våren.
(de här bilderna ses bäst i större storlek)




Himlen öppnade sina portar ungefär samtidigt som vi kom hem, så trädgårdsjobbet fick vara och ogräset får ännu en dag på sig att ta makten över rabatterna :)
Men, mycket av ogräset går att äta... gratis är det också!
Kolla Skogens skafferi så får ni se :)

Ha det bra!


5 kommentarer:

  1. Ja vilken fin Glass,det är så man blir sugen!!
    Fina bilder ändå i dimman o jag tror ni skicka
    upp regnet hit för nu har det regnat rejält !!
    Nu vill vi ha soool o värme.....
    Hoppas det går bra för Lasse så ni kommer iväg
    med husbilen snart på en fin tur..

    Ha det gott....

    SvaraRadera
  2. Jag fastnade för bilden med staketet, vilken vacker tavla!

    Absolut!
    Tulpanen får mig att tänka på Smultronstället i Söderköping!

    Hoppas det läker så ni kommer på rull snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. vackra bilder..Naturen ger oss sina skiftningar, den är aldrig tråkig..vi behöver inte byta kanal, det sköter den själv..Åh så skön den är---Finspång..ja ja det stället kör jag förbi, då jag ska till Norrköping..kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst började dagen bra... Just när jag kom till Stjärnorpsravinen för att plåta lite öppnade sig himlen. Jag ville inte komma genomblöt till mitt pesök på sjukhuset så jag hoppade över fotograferingen. Det får bli en annan dag. Nu när du associerar papegojtulpanen med "glass" så kommer jag väl aldrig att kunna se en sådan utan att bli sugen. Tack för det! ;-)
    Trevlig helg!
    / maria

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.