torsdag 25 juni 2015

Såå söta...

När jag skulle gå upp till tvättstugan i överhuset såg jag något på vallen nedanför garaget. Vi har gott om dovhjort här och ser dem ofta i flock.. men den här hinden var ensam... eller inte riktigt... hon hade en liten kalv med sig. Hon stod en lång stund och gav den lilla di... sedan flyttade hon sig lite närmare skogen och lade sig ner och var därmed borta ur mitt synfält. Bilderna är tagna på "fri hand", alltså utan stativ, så lite oskarpa är de, men jag vill gärna visa dem ändå och ni som sett dem på fb får väl helt enkelt skrolla förbi...
Från det ena till det andra... hittade denna vackra spindel på rosbusken...
... tycker den är riktigt läcker med den illgröna bakkroppen och de randiga benen  :)

Ha det gott!


18 kommentarer:

  1. De är hur fina som helst, dina bilder!

    SvaraRadera
  2. Alltså bilden med dovhjortsmamman och hennes kalv var verkligen fin. Så liten den lilla var.

    Å spindeln gillar jag också - jag menar den har ju en limegrön bakdel. Har aldrig sett en sådan spindel förut. Undrar om den är giftig...

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder!!! Inte ofta man har chansen att fota!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Åhh så fina bilder du fick på dem och dom är ju helt underbar , spindel måsta jag även granska noga fast jag har spindelfobi meeen den såg häftig ut , undra vad det där är för sort // Kramar

    SvaraRadera
  5. Blir alldeles varm i hjärtat av bilderna med mamma dovhjort med litet barn :) Vad naturen är fantastisk. Jättefina bilder även utan stativ :)
    Spindeln var ju hur häftig som helst ! Så vacker ! Men hade jag en sådan inomhus så skulle jag nog ropa på hjälp av andra som är modigare vad gäller spindlar att flytta den ;) Ute i naturen är det helt ok. :) Men så här på bild njuter jag verkligen av denna skönhet :)
    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera
  6. Spindeln är ju inte riktigt lika "söt" kanske... men det är en fin bild! :)

    SvaraRadera
  7. Du bor verkligen mitt i naturen!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Va roligt att se! Fast den där spindeln såg ganska läbbig ut...fast fin...och den kanske är jättesnäll.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  9. Tycker du dina bilder är oskarpa??? Det tycker inte jag. Och vad fint du lyckats fånga dem när hon ger di till lilla barnet. Jättesöta.
    Spindeln är urläcker. / Britt

    SvaraRadera
  10. Vad fantastiskt att få se djuren i sitt verkliga liv på det sättet. Själv hade jag pappas häst i 15- årsåldern och körde ut några stockar ur skogen i försommartid. Rätt vad det var gick inte min häst ur fläcken, utan bara stod och "blåste". Intill fötterna låg just ett litet kid som detta. Kram

    SvaraRadera
  11. Aldrig någonsin kan jag tycka att en spindel är läcker, men de andra bilderna är härliga :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Spindeln var både läcker och tuff. Hjorten sorterar jag åt det mer fina och gulliga hållet. Kram Bosse

    SvaraRadera
  13. Så härligt att bo så nära naturen och få se dem på nära håll!

    SvaraRadera
  14. Men du! Vilken tur att du hade kamera med dig då du skulle gå och tvätta.
    Helt underbart - så fina och jag tycker inte de är oskarpa det minsta.
    Tack för att du delar med dig av de härligaste naturupplevelser!
    Ha en fin dag vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jättesöta och vackra hjortar :-) Spindeln är cool men läskig. Ha en skön sommar :-)

    SvaraRadera
  16. Men, vilken upplevelse att få se lilla kidden på så nära håll! Jättefina bilder! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  17. Njuter som vanligt av fina bilder!
    Har också sett pyttesmå kantareller, och de väntar jag på 1-2 veckor, sen blir de lagom!! Om inte barnbarnen hinner före dvs, eftersom de ska bo i sommarstugan i nästa vecka. Och min dotter har svampögon och svampnäsa, hon nosar upp ALLA svampar!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder! Spindlar gillar vi, fast på avstånd! 😉

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)