onsdag 7 maj 2014

Lunchtime med Totte...

Sixten blängde lite på oss när vi åkte...
Först intill sta´n för att hämta Totte... och sen ut på vägarna...
... vägen till målet gick via småvägar med en paus vid en ensam vägg... undrar varför den står där? Vädret lämnade en del övrigt att önska - bitvis regnigt och överallt blåsigt... riktigt skitväder...
Framme vid dagens lunchhak... Golden Thai i Mjölby (finns också i Tranås)
Trevligt, prisvärt... 10- rättersbuffé med thailändsk, kinesisk och svensk husmanskost, några olika sushi... stor salladsbuffé + friterad banan, måltidsdryck, kaffe och kaka... bara 85:-
Fina blommor utanför...
... julrosorna var enorma... nästan överblommade, men de största kraftigaste plantor jag sett...
Hemresan tog vi den hm... snabba vägen - alltså E4:an...
... med vägarbeten förstås... och visst ser det ut som att ett flygplan har landat på bron...
... men nej då... det står bredvid vägen...
Vill ju inte förstöra er dag med dåligt väder... innan regnet sken solen :)
I växthuset är det varmt och skönt, snart blommar äppelträden... herr flugsnappare har hittat en bra plats i toppen på eken och sjunger ljuvliga, förföriska toner för att locka till sig minst en fru. Och så min nya regnmätare (snygg färg - eller hur BP?)
Hade tänkt starta en tur med husbilen idag, men nu fick vi en inbjudan till Caspers dagis... och det vill man ju inte missa... och så vädret... nej vi väntar nog till solen återkommer :)

19 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt i din blogg fast vädret är väl inte det bästa nu !!
    Fast det kommer nog varmare tider med :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Ja med den blicken från Sixten hoppas jag ni hade "catbag" med er hem...
    Trevlig tur med Totte trots väder, det gäller att ha de positiva glasögonen på sig. Och mat ska man ju ha i alla väder, så...Och visst är det lite märkligt med dessa vägarbeten, ja jag förstår att det är svårt att hållas vintertid, men ibland känns det som om "dom" samlar på sig lite extra till sommaren...
    Spännande med evenemang på dagis, det brukar kunna innehålla det mesta, så då förstår jag att resan blev uppskjuten ett par dagar.
    Nu ska jag snart in till jobbet på möte, och förhoppningsvis få reda på framtida öde både när det gäller boendet i stort och även min anställning...Men det ordnar sig alltid.
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kattblick! Trist att det regnade. Det gör det här också. Ni fick i alla fall en god lunch :-)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för all uppmuntran och omtanke inne hos mig! Det värmer gott ska du veta!
    Det var ett tag sedan jag gjorde ett besök här, av anledning du kanske kommmer ihåg, men har nu försökt att läsa "ikapp" lite.
    Det går inte att bli besviken här inne! Här finns allt! Djur- natur- och vägguider, familjenytt, krönikor, fina bilder mm mm.
    Tack än en gång för att du delar med dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Här regnar det för fullt idag. Genast blir det mycket tråkigare! Men så ser man dina fina bilder och blir glad :)

    SvaraRadera
  6. Hej Anki, den där kattblicken känner jag också igen från våran Sixten, den säger allt typ att ska ni ut och 'ränna' igen, hi hi . . . ..
    För en gång skull har vi varit på de platser runt Mjölby - Linköping m.m. Men man upptäcker alltid något nytt på samma platser, lustigt.
    Jag är glad för regnet just nu, för det behövs sannerligen mycket nu om det ska växa något.
    Vi har inte haft regn på evigheter här, det är torrt som fnöske. När bonden sådde innan helgen kunde man hålla sig för skratt, det är för dåligt att säga 'det dammade', traktorn syntes inte och knappt vårat hus heller.
    Vinden var rätt mot huset, host host . . . Som tur har jag inte putsat fönster ännu, men nu är det verkligen behövligt. Jag är inte allergiker men har ändå haft en rinnande näsa så fort jag stack ut huvudet,
    pollen har varit extrem mkt nu.
    Så jag tackar regnet nu, men på lördag få det vara fint, ska ha mina kollegor här på grillparty, ca 20 st.
    Sen har vi haft frost nätter ner mot 5 - 6 gr, inte kul alls, mkt att täcka varje kväll, knappt det räckte så frosten förstör för många kronor, grrr . . . . . .
    Det är aldrig bra med för tidig vår då blir det så här i våra trakter i varje fall. Men det är en härlig tid nu,
    men med mycket trädgårdsjobb, (nej jag klagar inte på det). Maj månad är ofta släkt träffar hit o dit,
    konfirmationer, studenter m.m. trevligt givetvis.

    Ha det så gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Alltid lika roligt att hänga med dig på en liten tur. Har ju åkt oräkneliga gånger på E 4:an utanför Linköping med husbilen men aldrig sett hur planet hamnar på bron. Kul!
    Att vädret är grått gör ingenting alls. Det behövs verkligen i odlingarna. Det är snustorrt.
    Fin bild på Sixten. Är så svag för röda katter (och grå).
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Faktiskt ser Sixten litet besviken ut. Han skulle nog inte tycka att det var så kul, men han fick väl inte ens välja.
    Häftigt med pelargon i en gammal målar (?) hink.
    Inget roligt väder här alls, men det var torrt så vi tycker det är bra.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild på Sixten!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hejsan Anki !
    Börjar ta mig tillbaka till blogglivet.
    Babbi har hjäpt mig ta bort alla överflödiga.
    Så nu är det lagom att ta några åt gången varje stund
    jag sitter här.Sedan Prinsen kom in i mitt liv.Är han roligare.

    Det förstår alla som har djur.

    Klapp till Sixten

    Kram till Dig från
    Mi

    SvaraRadera
  11. Ja vädret är ju för bedrövligt, men jag hoppas att ni tinade upp med den starka asiatiska maten. Toppen bilder på blommorna och motorvägen med flygplanen. Gillas :-)

    SvaraRadera
  12. Jag har också passerat flygplanen i Linköping, två gånger idag i regn & blåst. En vårdag med regn, tycker jag är helt underbart. Tänk vad det kommer att växa och blomma efter detta. Dessutom är allt frömjöl borta för en stund. Jag tycker det är underbart. Kram.

    SvaraRadera
  13. Oj vad fina bilder...och visst regnar det, men det kan vara riktigt mysigt ändå---och när det smattrar på taket, ger ju en trevlig känsla..Ha det så fint vännen och tänk det är bara början än, på husbilsfarandet..Kram Karina

    SvaraRadera
  14. Ja nu blev det regnigt. Och kallt! Men dina härliga bilder värmer :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag scrollade långsamt och trodde under någon sekund att ni tog flyget hem. :) Det blir snart fint väder igen. Kram Bosse

    SvaraRadera
  16. Vilken mysig liten tur, och thaimat som är så gott....

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder.Ja,Gävle stad är fin.Du får väl ta en tur hit.
    Godnatt!

    SvaraRadera
  18. Jätteroliga bilder ifrån din tur. När jag ser Sixten saknar jag min kisse som försvann för oss för tre år sedan. han var också röd.
    Vädret har verkligen skiftat karaktär, även vi här nere har ganska kyligt just nu. Tempen orkar endast upp i ca 13 grader. Jag bara väntar på att få plantera ut alla framdrivna plantor som står på altanen för skolning.
    Ha en skön helg,
    Monkan

    SvaraRadera
  19. En härlig tur du visar bilder ifrån. Man blir glad att se dem. Det behövs i gråvädret. Kram Elisabeth

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)