tisdag 27 maj 2014

Nu är vi på väg... på vägen menar jag...

Vägverkets rastplats Sandsjön, strax utanför Kosta om man kommer norrifrån... dit kom vi igår framåt kvällen.
En suverän rastplats... men först kollade vi ett naturreservat... de brukar ju vara bra när man vill ha en plats för natten...
... men det här var inte såå bra så då blev det att åka tillbaka på den smala grusvägen till Sandsjön istället
Som sagt... en fin rastplats :)

Så idag vidare söderut... tanken var att stanna till hos bloggvännen Anki... försökte komma i kontakt med henne igår, men utan täckning på mobila bredbandet... och en telefon som plötsligt var stendöd (trots att den var nyladdad...), så lyckades det inte... samma med en annan av mina bloggvänner - Eva... samma där - utan internetuppkoppling - ingen kontakt...
På väg söderut satt jag i morse vår GPS på Eringsboda... och först gick det bra... ända tills vägen var avstängd. En hänvisningspil fick oss att ta av på en mindre väg... bitvis med stenmurar på bägge sidor vägen... (då det var jag som körde och Lasse höll koll på kartan, så blev det inte många bilder...
Sandsjöns rastplats är vid den röda pricken...
Kom så småningom till Karlskrona... och nu står vi på gästhamnens ställplats... väldigt bra, bara några meter från kajkanten - 150:- med el, toalett, dusch, tvättstuga (om man känner för det:))
Båtar, båtar... och ännu mer båtar...
 Gick en liten sväng i närmaste omgivningen... i morgon blir det morgonpromenad - hoppas det inte blir regn för det finns mycket att fota :)
Sedan kommer vi att fortsätta, mot först Ronneby och sen Karlshamn och Sölvesborg...
Återkommer... :)

Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Karlskrona är underbart! Ta en sväng ut på Sturkö, väl värt ett besök på denna, min barndomsö...

    SvaraRadera
  2. Ser lite blåsigt ut, men fint! Härligt att vara ute på tur!

    SvaraRadera
  3. Sandsjön är en liten fin pärla. Vi parkerade där mitt i vintern vid ett tillfälle. Då höll jag på att förfrysa mig, innan vintertäcket kom på plats på framrutan. Ha en fortsatt trevlig resa & Kram.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du lyckades få internet att fungera för det här inlägget, som jag då verkligen inte velat missa. Har aldrig varit i Karlskrona, så jag ser verkligen fram emot en liten (=stor) sightseeing tur där:-)

    SvaraRadera
  5. Finfina bilder - som vanligt.
    Eringsboda - var det där något fanns förr som hette blomstergården? Liksom en sagopark med figurer. Som barn tyckte man om den.
    Det är runt Sölvesborg jag åker, då jag är i Blekinge.

    SvaraRadera
  6. Sverige är fantastiskt! Men du skrev om att eventuellt övernatta på i ett Naturreservat... Det får man väl inte, eller...
    Ha de gött!

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken mysig tur! Karlskrona, där gjorde min pappa lumpen i mitten av 30-talet....
    Fin stad! Ha det så skönt!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hoppas Ni får en trevlig biltur, men för allt i världen, håll Er borta från öde grusvägar utan vägskyltar.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Precis som man ska ser ni vårt vackra land.
    Och Sixten går och trånar efter er.

    Det var så många felstavningar, därför tog jag bort den.
    Synd att det inte går att redigera.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  11. Härligt med en liten roadtrip. Hoppas värmen kommer tillbaka också. /Anette

    SvaraRadera
  12. Vilket guldställe ni hittade första natten!! Och det där med gps och kartor...ja men det har vi ju diskuterat några gånger, och det är ju inte alldeles lätt när man har en envis GP?S och man själv är ganska säker på att det är fel...*skrattar*...men det är ju så man blir berest och får se mycket av vårt land, så man får ta det som en bonus.
    Karlskrona verkar inte vara helt fel heller, men havet ser lite väl ystert ut, man förstår att även ni har det friskt runt husbilen...Men som du skrev, huvudsaken det inte regnar eller är alldeles för varmt, allt där emellan kan man ta.
    Bodde jag lite närmare Finspång skulle jag ta en runda då och då och kolla efter Sixten. Tror fortfarande att han tjurat till sig, och efter moget övervägande kommer han hem igen. Håller tummarna.
    Allt vad data och tele är...det ska bara fungera, annars kan man gå riktigt i spinn. Men det här inlägget var det då inget fel på...tackar för resan här vid datorn!! Synd bara att du missade vännerna, men kanske de läser nu och ni kan göra en liten avstickare tillbaka.
    Ha det gott och hälsa Lasse från oss!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Mot Blekinge styr också vi i nästa vecka. Där lär det finnas många fina ställplatser. För ca 25 år sedan gjorde vi samma tur, men då med husvagn

    SvaraRadera
  14. Så härligt att åka som ni gör....stanna till lite där man känner för det och ingen tidspress. Måste vara toppen! Ha en fortsatt trevlig tur. Kram

    SvaraRadera
  15. Ser fram emot bilderna från Ronneby med omnejd där jag upplevt några av mina mest underbara somrar någonsin en gång för länge länge sedan.

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att vara ute och semestra! Ser verkligen fram emot fler fina och intressanta foton. Har inte varit i Blekinge själv, så det ska bli kul att se :-)

    SvaraRadera
  17. ÅÅÅåååå så härligt du har det!
    Fortsätt och njut =)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Önskar er e fin fortsatt tripp i vårt avlånga land.
    Kramisar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)