söndag 25 maj 2014

Fullspäckad helg...

...som inleddes med fotopromenad tillsammans med kompisen A...
På lördagsmorgonen träffades vi... och vilken underbar morgon - sol från en klarblå himmel och lagom temperatur :)
Först vandringsleden runt...
Glansgruvans vandringsled
... sedan kalkbrottet där vi fikade och kalasade på hembakade bullar.
Anledningen att gå hit var den lilla skira tätörten... och vi hade tur - den hade börjat blomma, men bara på en enda liten fläck...
Glans Kalkbrott
 På e.m. åkte Lasse och jag till Tjällmo för att titta på veteranlastbilar... och här fanns många gamla bilar att njuta av. En del fint renoverade... andra i originalskick och ganska rostiga...
På parkeringen stod denna Pärla... en Cheva av 51 års modell... riktigt snygg!
Andra snyggingar återfinns i rabatterna här hemma...
Aklejor... tåliga, blomvilliga... men sprider sig lite som de vill och känner för...
 Idag var det Mors dag och här firades det med såpbubbelblåsning, fotboll och tårtfrossande...


 På f.m. kom yngste sonen med sambo och prickig hund (de blåste dock varken såpbubblor eller sparkade boll :)) Det var Uggleboborna som kom på e.m. som stod för det :)
En riktigt härlig dag  blev det :)
och
i morgon packar vi husbilen för en tur... troligen söderut... mot Blekinge och kanske Skåne :)

Det här får även bli mitt bidrag till Helgbilden hos Marit... fler helgbilder finns HÄR

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Det var en fin Morsdag du fick, vilken fin blomma den där tätörten, tror inte jag sett den någon gång. Aklejor älskar jag dom får gärna föröka sig hej vilt för mig.
    Ni får h en fin tur/kramen

    SvaraRadera
  2. Låter härligt. Tätörten är så fin. Kul att ni hittade den.
    Och så bär det av söderut, ska bli kul att höra. Skåne är jag ju ifrån och Blekinge besöker jag då och då eftersom min syster bor där. Trevlig resa!

    SvaraRadera
  3. Vilken häääärlig helg ni har haft! Ha det riktigt gott på era turer framöver också :)

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder! Ha en fin tur framöver!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Snälla, snälla Anki, hör av dig om du är nära! Härlig söndag ni hade! Mejlar dig på fb!

    SvaraRadera
  6. Fina bilar!

    Vilket väder vi har nu! Härligt!

    Trevlig resa!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Fastnar helt och hållet på bilarna. Älskar sådana utställningar och är avundsjuk på alla som bjuds på dom i allt större utsträckning än här i Stor-Stockholm. Bilar är så himla läckra

    SvaraRadera
  8. Åååå en sån tur jag fick! Himla tur du dök upp kan jag säga! :) God tur!

    SvaraRadera
  9. Då vill jag önska er en riktig trevlig resa med bobilen söderut.
    Vår första tripp bli på onsdag och då bär det av till Finland, där jag har en gammal trött och sjuk Mor.
    När vi kommer hem bäddar vi om och packar på nytt för att ta en tripp ända ned till Malmö,
    och sen ska vi ta en kryssning från Köpenhamn upp efter dom vackra norska fjordarna,
    en resa vi länge drömt om....

    Ha det bra och kör försiktigt.
    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. Aklejor är fina och tåliga blommor. Jag har en hel hop av olika sort och det är alltid lika spännande och se vilken förvandling som hänt sedan sist dom blommar. Dom blandar sig liksom med varandra och får olika sätt och färger. Vilken härlig helg ni ser ut att ha. Här började det åska i lördagskväll och sedan har det regnat och nu är det bara 6 grader varmt och man får dra på sig mer kläder igen. Attans. Ser fram emot bilder från Blekinge. Far till Ronneby och Ronneby brunn och Karlön. Helt underbart vackert och som det blommar där.

    SvaraRadera
  11. Vilka tjusiga collage från helgen, fin variation!

    SvaraRadera
  12. Ska bli kul att se dina bilder från Skåne. Du har en förmåga att fotografera som gör att man själv vill besöka platserna. Du hittar kanske några smultronställen som jag ännu inte upptäckt. Välkomna till Skåne. Kram

    SvaraRadera
  13. Jösses så mycket du har hunnit fotografera. Känner att jag själv vill ut på en lång fotopromenad snart.

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig fotopromenad, mysigt att packa husbilen och ge sig ut på äventyr, önskar er riktigt härliga dagar. Kram åse

    SvaraRadera
  15. Mums för mina ögon och själ. Tack för detta vackra inlägg Anki. Tuffa bilar fick jag se också. Kram Bosse som gillar din blogg.

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder och härlig tur! Ha det gott.

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder;) Den gröna bilen är som en liten raggar-dröm,)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)