fredag 13 juli 2012

Kristinehamn...

... ja hit kom vi första dagen... inte så långt, men nu är vi i alla fall på väg :)

Fullt med husbilar vid gästhamnens utmärkta ställplats. Vi hade tur och fick en av de allra sista platserna. 175:- med el och all service man behöver... det är överkomligt  :)

Gick en promenad med kameran förstås och och det var ju tur... för just nu regnar det... mycket!

... den här gillar jag :)
 Rallarros på kajen...
 ... och renfana...

Länge sen någon åkte på det här spåret...
 Den här kissen bodde nog på en av båtarna  - såg hur han vant och utan att tveka hoppade ombord... och när han upptäckte mig så kom han och hälsade :)
Ville du nå´t... eller?
 Vände och gick åt andra hållet...

Fick syn på den här spännande fontänen / skulpturen, som jag gärna skulle vilja se en kall vinterdag  :)

 Fin promenadväg utmed vattnet, längs de här gjutna bryggorna...
 Och solen skiner  :)

 Några timmar senare... dags att krypa i säng...
Första dagens sista bild...
tyvärr ingen magisk solnedgång, som förra gången...
Nu är det som sagt ny dag och det är bara att konstatera att väderleksrapport och verklighet inte stämmer överens ett dugg... för här regnar det... ja det vräker ner...

Så fel ni har yr.no!

... men om ett par timmar fortsätter vi mot Sunne... Torsby... och vädret det blir som det blir...
får se var vi är så här dags i morgon :)

Ha det gott!


22 kommentarer:

  1. Ja det var nog ett tag sedan tågen gick!!

    Ha det fortsatt bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Bilden på renfanan reagerade jag över först, tänkte att det var fel. Men så nära blev det ju en helt annan blomma. Det är en gåva (som du delar med dig av) att se det lilla och lyfta fram det.

    SvaraRadera
  3. Vilken svansföring! Du påminde mig om att jag måste snart ge mig ut att plocka renfana och hänga till torkning. Kan tänka mig att den fontänen är nåt speciellt på vintern. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Underbar ställplats där,vi var där 2010 på sensommaren o det fanns god plats då,förstår
    att det kan va trångt den här tiden på året !!
    Katten va himla söt o social förstår vi....

    Lagom promenad in till stan oxå så det var bra.
    Ha en fortsatt trevlig resa uppåt landet och
    hoppas ni får bättre väder.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från Kristinehamn,synd bara på detta tråkiga väder.Den kissen var vacker.Sunne och Torsby,då är du inte långt från mina trakter,lika regnigt och tråkigt,kanske inte just nu.imorgon bär det iväg här med,till Norrtälje.....

    SvaraRadera
  6. Är det så fint i "Krillehöla" hahaha.. Jobbar ju där och bor 3 mil ifrån. Tänk att man inte ser allt när man är där jämt. Tack för att du visade mig :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker fontän.Jag har sett något liknande i en rondell fast den var bara på höjden.
    Kul med bilder ifrån olika platser Det kan vara bra med tips.
    Hoppas att vädret blir bättre för som det är nu är det riktig skit.
    Ha en fortsatt fin sem.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  8. Vacker plats ni varit på:)
    Tack för fin reklam för Björke vävstuga:)
    Listan var jättefin o bra.

    Önskar dig en fortsatt fin sommar.
    Kram

    (Psst nu går jag på semester;)

    SvaraRadera
  9. På den platsen står vi nästan alltid när vi varit och hälsat på mor/svärmor som ju bor på ett hem i Skoghall utanför Karlstad. Men det Hr vi ju skrivit om förut. Såg du också lanthandeln alldeles bredvid fontänen. Den är så fin. Men Kristinehamn är en liten trevlig stad och de har väldigt många husbilsrepresentanter där i Kristinehamn. Vår gamla bil hade generalagenten just där. Hoppas ni får bättre väder på er fortsatta resa mot Norge. Ha det så skönt! Kram 3 M

    SvaraRadera
  10. Ni ser ut att ha det bra. Det har vi här i norra Norge också. Vi fick vårt första regen i natt - några skurar och enligt prognosen skulle vi haft regn hela veckan. Ha dé bra!

    SvaraRadera
  11. Inte nog med alla proffsiga foton du delar med dig, du kan ju även alla namn på växter och blommor. Skönt att ni har uppehållsväder. Vi önskar er en trevlig resa.

    SvaraRadera
  12. På Tisdag kommer vi farandes i bilen genom Kristinehamn då vi är på väg till vår Jämtlandsstuga..
    Hoppas solen lyser på dig under resan..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Kristinehamn...vi stannade faktiskt till där i våras men sen fortsatte vi till Karlstad. Såg ställplatsen, och den verkade ligga väldigt bra till.
    Vilken bild du fick till på renfanan!! Ursnygg!
    Nu får vi hoppas att ni lämnat det mesta regnet bakom er, jag önskar verkligen att ni får solsken på er tur!!
    Kram och kör försiktigt!!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder!! Rallarrosen ser man inte alltför ofta mer...mest i skogarna..men är vacker som få. Himla söt kisse du fann..Liknar en jag tänkt adoptera en gång..men han bodde 60 mil härifrån...men han finns i mina tankar ändå..*ler*
    En fortsatt fin sommar med fina bilder önskar jag dig..
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. På hjul genom Sverige:)
    Härliga bilder.

    Kramiz

    SvaraRadera
  16. Kristinehamn har jag inte besökt sedan mitten på -80talet då jag bodde där en kort period. Skulle vara kul att åka tillbaka, antar att det inte är sej likt ;)

    SvaraRadera
  17. Goddag ! Då är vi hemma igen! Allt var bra på Öland utom vänträffen vi hade i helgen. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  18. Hoppas ni har de fint på er rundresa.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  19. Hejsan Anki!
    Ser ni är på tur till Norge, blir säkert jättetrevligt oavsett väder, för det rår vi inte på.
    Det jag gillar mest med dina bilder är solen! :) Soliga bilder kan man inte se sig mätt på denna sommar!
    Häftig fontän!
    Ha det fortsatt gott!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Glömde ju... snygg headerbild på de rosa näckrosorna! Kram igen

    SvaraRadera
  21. Mycket fint ni får se!! det kan t om vara mysigt att vara i husbil, när det regnar!! HÄR ösregnar det just nu!! Men lilla Vera sitter och småjollrar vid min sida...då blir man lycklig!! Kram Karina

    SvaraRadera
  22. Måste vara underbart med en husbil. Ha det bäst och tack för att man får hänga med!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)