söndag 2 oktober 2011

Äntligen...


... tillbaka till Trozelli´s finaste rum - vårt, Glenns och mitt nygamla kontor, som äntligen blev klart efter vattenskadan i Trettonhelgen...  

Nytt fint golv...

Dr. G. Roda ser nöjd ut...
Återstår att se hur länge vi får ha det kvar... i morgon är vi kallade på möte med facket inför omorganisationen inom AMÅ

 Efter en lite grå och disig morgon bjöd lördagen på ett riktigt härligt sensommarväder, med temperatur på över 20 grader på eftermiddagen - härligt, härligt!
 Jag har köpt en ny liten "fickkamera" i stället för den gamla, som slutat att fokusera, så jag började dagen med en liten promenad  för att komma på hur den funkar...  började inomhus - och de båda första bilderna är tagna i ganska dålig belysning - utan blixt och det känns bra...

... började med en bild genom köksfönstret...

... och så en åt andra hållet...

Mötte den här lilla gula snigeln på vägen...

... en snigel med lång hals - lite nyfiken...

Stannade till vid äppelträdet - det blir inte många äpplen, men de är stora...
... nävan blommar för fullt och är full av knoppar

På väg till skogen...


... stigen...

... asplöv...

... fjällig taggsvamp från gräsrotsnivå

Casper och Calle kom en stund, medan Lina och Ludvig var på loppis. Casper, nyklippt och fin... och det var knappt att vi kände igen honom...

... nyfiken
På kvällen hade vi beställt bord på Kapten Bille´s i Norsholm - dags för årets "Oktoberfest"...
Folkligt, festligt och absolut fullsatt - en trevlig kväll med god mat och god dryck...

Vi  provade de två till höger... de trevliga bordsgrannarna testade även  Runölet... och Jägermeister...

Irish coffe är väl inte vad man förknippar med oktoberfest... men gott är det!

Bandet från sta´n spelade bra, trots att trummisen fick ersätta trumpinnarna med diskborstar...

 Söndag - vaknade som vanligt tidigt...
... den här morgonen vid kanalen i Norsholm...
Min vana trogen tog jag en morgonpromenad i sällskap med kameran...

Gick över spåren...

... ut mot kanalens inlopp från Roxen - riktigt dimmigt

på kanten till slussen

Ingången till Munkebodagården

Vägval...

Kanalbron repareras

Konstverk... eller..?

Fina gatlyktor

Växter och annat kan man köpa här...
När vi kom hem sken solen...


Så är ännu en helg till ända och en ny arbetsvecka väntar...




2 kommentarer:

  1. Åh Anki, så fina bilder du tar.

    SvaraRadera
  2. Var här i går och tittade men upptäckte inte då att t.ex. alla dina fina Norrköpingsbilder fortfarande givk att hitta här.
    Tack för inlägg i min gb.
    Viste inte att Picasa hade ett bildalbum knutet till sig på en server. Jag använder mig av Photobucket själv.
    Det verkar som om väldigt många från 123 går över till blogspot.com. Men som Ulla skrev, man har ju lagt ner så pass mycket tid och kraft på sin hemsida att det tar emot att börja om.Jag håller med henne om att du tar fantastiska bilder, en njutning att se dem.
    kraaamiz

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)