onsdag 12 oktober 2011

Dagarna går...



... och här kommer lite bilder från tisdag och onsdag.
Första bilden är från igår -  tisdag morgon, på väg till jobbet. 
Nästan varje morgon ser man dovhjort - det finns flera flockar och de har som regel inte så bråttom över vägen...
Det gäller att köra lugnt, med ögonen på bägge sidor av vägen - helst samtidigt.


En vanlig syn på Grensholmsvägen...
Bilden tagen  i väldigt dåligt ljus, så det blev som det blev...
När solen skiner är det skönt att gå ut en stund på lunchen - vi har fina promenadvägar utefter Motala ström

Så här ser det ut...

Vy över strömmen med fängelset längst t.v.

Måsarna har hittat en bra plats...

... och det har gråsparvarna också...

Den här vill visst säga något...

Här är huset där jag tillbringar mina arbetsdagar - Trozellihuset - ett gammalt lungsjukhus i en fantastisk miljö
 Tisdag - på väg hem...
... här vid Berga 

och snart vid Fivelsdal...

Vägen går genom ett höstfagert landskap - björkarnas löv lyser guldgula

Hemma - här har jag stannat på garageuppfarten
Och så idag onsdag morgon - det var tur att jag körde så långsamt... för plötsligt hade jag den här älgen alldeles framför bilen...

Älgen stannade en bit bort och jag hann med att få en halvdålig bild - inte lätt när händerna skakar... men bakgrunden är vacker!

 På väg hem stannade jag vid Mellanströmmen i Skärblacka. Här håller man på att göra ett nytt promenadstråk utmed vattnet - tänk vad de kostar på... 
Tack våra makthavare i staden...

Mellanströmmen med bruket på andra sidan

Kommer nog att bli fint det här...

En brygga - och så bruket igen...

... och ABC- bron
Härliga höstdagar - härligt när solen skiner!

4 kommentarer:

  1. Oj, så många vilda djur du ser på din väg till och från jobbet! Tur du kör försiktigt då!
    Många härligt soliga höstbilder du tagit!

    Tack för din kommentar hos mig!
    Ja du, hägern den är väldigt skygg den, det har vi också märkt! :) Fast allra första gången jag fick bild på den så satt den ovanligt stilla länge på en stubbe i en damm!
    Ha en fin helg!
    /Pia

    SvaraRadera
  2. Hoppas kunna återvända till de vägkurvorna någon dag...

    SvaraRadera
  3. En fin-fin bildeserie med høstfarger over seg! Flott!
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  4. Så fina höstbilder du tagit!
    Här känner jag mig hemma ;-)
    Kram / maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)