onsdag 19 oktober 2011

En alldeles onödig dag...


... eller... ja, jag vet inte... 

En hel dag för planering, när vi inte ens vet hur framtiden ser ut - det känns lite "sådär"...
Lite information från chefen... och inte ett dugg klokare blev vi.
Lite gnäll, lite tjafs - de negativa var lika negativa som vanligt...
Åh, gud vad jag gnäller...
... och så lunch - helt OK, faktiskt.

På väg till Planeringsdagen. Jag kände mig lika grå och trist som morgonen...
Lite gladare blev jag när jag fick se den här dörren

Vacker dörr - in till mangårdsbyggnaden på Marieborg
Efter lunchen blev det en stund över för promenad. Började på altanen...

Gråväder - utsikt från altanen med City Gross i bakgrunden
Alldeles utanför dörren fanns den här vackert blommande busken...

Höstfägring i form av hösthortensia
Huvudbyggnaden från "sjösidan"
Marieborgs Folkhögskola
Riktigt höstlikt...
Utsikten på baksidan
Hittade en båt...
Nymålad
Eftermiddagen slutade med huvudvärk - tur att det fanns en godisskål och törstsläckare...

Tröstgodis

Inga starka drycker här inte...
Äntligen dags för hemfärd...
På hemväg - mellan Ljusfors och Rödbrinken
Hittade en kastanj som jag stoppade i fickan...
Den här kastanjen ska jag plantera...
Och så blev det onsdag...
Ny morgon...  på väg till jobbet igen


3 kommentarer:

  1. Åh, vackra, fina Marieborg! Där gick jag lå 04/05 - och som jag trivdes! :)
    Trist att du fick din dyrbara tid bortslösad av negativitet och sånt du inte blev klokare av.. :(
    Synd vi inte hinner ses en sväng imorgon. Hade varit härligt att få krama om dig! Du får en cyberkram här istället! :) /Sofia

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina bilder.:-) Stina

    SvaraRadera
  3. Kul att få följa med dig på din dag!
    Det var fina omgivningar, som jag kan tänka är ännu finare i solsken!
    Jaså, du gillar kastanjer! :) Nog mitt mest fotade motiv förra hösten och vintern! :)
    Står en allé med tio träd utanför där jag sitter just nu. Träden blir stoora! :)
    Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)