söndag 9 oktober 2011

Höst...


När jag börjar skriva det här är klockan strax efter 6 på morgonen... termometern står på nollan och det är alldeles svart utanför köksfönstret... kanske blir det den första morgonen med frost - temperaturen brukar ju sjunka vid soluppgången, så vi får väl se om en timme hur det ser ut...

Sista nävan för i år kanske

Vindruvorna är så underbart söta och goda, men nu är de nästan slut

Pelargonerna blommar fortfarande - känns bra att de står inne i växthuset nu

Höstastrarna blommar fint och de brukar tåla lite frost

Som små korgar med bröd... men det är svamp... och den heter helt logiskt Brödkorgssvamp
Och så har jag hittat en ny funktion på min nya lilla fickkamera - att ta panoramabilder hur lätt som helst...

Kontoret...

Från trappan igår innan det var riktigt ljust...

Inne i växthuset

En väldigt kul grej... är nog lite förälskad i min lilla kamera...
Snart dags för en tur till skogen... mmm - härligt!

3 kommentarer:

  1. Hej Anki!
    Så många fina bilder du lagt ut sedan senast jag var inom! Kul med ny kamera! Alltid bra med en liten man kan ha med sig överallt!
    Hos oss har det varit första frosten inatt! Lite tråkigt, för man vet vad som väntar i månader framåt...
    Mina höstastrar brukar det bli vita blommor på när de fått frost.
    Ha en bra söndag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Härliga bilder, allrahelst den roliga funktionen med panorama! :)
    Kram på dig!/Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilka fina svampbilder du har!! Roligt att titta runt i din blogg.
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)