onsdag 26 oktober 2011

Näe... men...


... inte är väl jag så gammal? 
Eller...
... jo då, det är bara att se sanningen i vitögat... så jädra gammal är jag!


Har varit på information om kommande pension - de är ute i god tid - det är ju i alla fall 5 år dit... eller 4½ år då...
Det blev ett par timmar med mycket information - säkert jättebra och nyttigt - men... jag kan inte riktigt sätta mig in i att det är mig det gäller.

När man ska till förvaltningshuset "Rosen" - vilket var platsen för pensionsinformationen idag - då får man vara beredd att gå en bit... om man inte är villig att betala 20 spänn i timmen för parkeringen...
Närmaste gratisparkering är nere i hamnen, så då fick det förstås bli där.
Hade en stund på mig och då kom kameran fram, förstås - bra med den lilla i jackfickan.
Gick över Hamnbron med hopp om att ta mig ner till kajen... men där är höga stängsel, så den första bilden är från brons norra fäste... sen gick jag över till andra sidan...

Södra kajen med några båtar

Motala ström med Saltängen på den norra sidan...

Höst vid Strömsholmen
Höst vid Strömmen
Motala ström med Roddklubbens hus, gamla tullhuset och Hamnbron
Ett av de vackraste husen i sta´n ligger på  Fleminggatan och uppfördes 1899 efter ritningar av
den kände arkitekten Werner Northun.
Saltängen från Strömsholmen

Kan fortfarande inte förstå... är det verkligen min pension de pratar om?

1 kommentar:

  1. Fina foton här ifrån Norrköping!
    Tack för dina rader i min gästbok för lite sedan.
    Har inte varit så aktiv med uppdaterande på läng nu på mina webbsidor. Men förhoppningsvis kommer lusten tillbaka :)
    Börjar verkligen bli senhöstkänsla ute nu...
    / Bosse

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.