onsdag 28 september 2011

Oj då...

... redan onsdag kväll - förstår inte var de här dagarna försvann... 
Den gångna helgen - först lördagen med besök från Ugglebo... Casper, som plötsligt verkar så stor och kan följa med farmor till skogen med egen svampkorg...

Det ska böjas i tid... eller börjas i tid
 Casper lämnar kantarellerna till mamma
... och så lillebror Ludvig, den lille raringen, som bara sover och äter och sover... på dagarna i alla fall... 

En mätt och belåten  Ludvig tar en liten middagslur i pappas knä
Så söndagen då, som fortfarande ger en euforisk känsla, ett lyckorus... ja, jag vet - jag är nog lite knäpp, som blir lycklig av en svamp - missförstå mig inte - jag har varken rökt eller ätit någon, men jag fick äntligen se en svamp som varit på min "önskelista" i nästan 30 år.

Önskesvampen - Geletratting





1 kommentar:

  1. Oj, vilken fin svamp! Den borde heta nåt med "ros" istället, ser ju ut som en sån! :)
    Grattis till efterlängtat fynd!

    Söta barnbarn!
    Kram, Sofia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)