lördag 16 augusti 2014

Jag fick en idé...

... till en fuchsiahylla på gaveln till "Lillstugan". Att jag inte tänkt på det tidigare. Det ska bli en hylla till så att ytterligare några av alla mina fuchsior får plats... och så lite snyggare krukor :)
Så blev det ett nytt besök på djurparken... lite oväntat, men lika trevligt som alltid. 
Ludvig älskar getterna och har svårt att slita sig därifrån.
-Den slickade på mig farmor... sa lycklig liten kille :)
Sådan far sådan son... kanske har Ludvig ärvt kärleken till djur från sin pappa... (och farmor...)
 Tigrarna var ovanligt aktiva... maten fanns i vattnet...
... några provade fiskelyckan... den största låg i solen och tittade på...
Rovfågelsuppvisningen är alltid spännande att titta på... ibland kommer de väldigt nära...
Inte bara djuren, utan även trollen är spännande :)
... ja så sjöng han trollgubben med stora näsan när man tryckte på knappen på magen...
... och Delfinexpressen... Full fart!


Både igår e.m. och idag har härliga "ovädersmoln" visat sig...
... och lika snabbt har de försvunnit!
Men... idag då kom regnet!
Det står som spön i backen!
... men glädjen blev kortvarig... hm... 30 sek... och så var det roliga slut!
Det här är inte regnets förtjänst - vattendropparna menar jag... det är morgondagg :)
Nu har jag hängt ut tvätten... får se om det kan ge lite regn. Det har inte hjälpt tidigare i sommar... kanske kan det funka idag :)
Ha det gott!

22 kommentarer:

  1. Oj, vad många fina fuchsior du har. Smart med en hylla på väggen!
    Regnet ja, här regnar det ett par skurar varje dag nu..... Tvätten kan man glömma att hänga ut!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Fin hylla och rejält tilltagen - den kommer inte att svikta!! Ser underbart ut där i parken, mina syskonbarn älskar att också att vara där - de bor nära och har årskort ofta kommer det mms där ifrån och getterna det måste väl vara alla småbarns favoriter =) Ha det gott, idag har vi fått lite regn till och från. Jag blåser det vidare uppåt..... Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar din hylla , riktig snygg . Kram // Anita

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och här har det nyss regnat !!
    Vart tog den sköna värmen vägen ??

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Anki...sista bilden på barnbarnen och trollgubben, Ludvigs ögon, blick...Helt oslagbart!! Vilket klipp!! Å vilken dag sen i Kolmården, får nog ändra mej lite där om djurparker...
    Det blir fint med dina fuchsior. Tror jag får göra som du, flytta upp mina. En hel del står ju på gruset, och där kommer de inte riktigt till sin rätt.
    Vackra bilder på molnen, och här faktiskt gav de utdelning igen. Såpass att det blivit vattenpussar på skogsvägen nu, den som vi gick ned till Berga Äng. Zambo har provat dom ikväll...Får hoppas att tvätten fungerar bättre än regndansen!!
    Sista bilden...så underbar! Dags att samla frön snart förresten...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Härliga dagar ni har haft... lite moln känns ganska skönt just nu... Naturen mår i alla fall bra att få återhämta sig. Vilken fin ömsint känsla du fångat i tredje bilden.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder från Kolmården. Har faktiskt aldrig varit där, så nu vet jag iaf hur det ser ut där - jättefint!
    Tigrarna är nog mina favon, de är vackra. Åsså dina moln - riktigt snygga!

    SvaraRadera
  8. En fuchsiateater! Ja, varför inte.
    Kul med djuren.
    Nu borde väl svampen dyka upp. Vi har åkt från Malmö idag och det har varit ett frukatansvärt regnväder hela vägen.

    SvaraRadera
  9. Fina bilder från djurparken och din trädgård. Bra samla blommorna. Underlättar väl en del vid vattningen. Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Kärlek till djuren, en gåva en del av oss människor fått - en underbar gåva. Vilken härlig bild på sonen och kon, de e kärlek❤
    Ludvig med getterna, så fina bilder, ibland funderar jag på om barn o djur kan prata med varandra, men än oss vuxna...:) Vad fina blommor du har där hemma. Jag älskar blommor men de där med massa i trädgården o rabatter o så att sköta....njäää, de känns som jag vuxit ifrån de lite :) men om jag haft råd med en trädgårdsmästare...ja då så :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Snyggt med fuchsiorna, Alltid lika roligt att åka iväg med barnbarnen. Det verkar som sommaren är över i Skåne. Kram

    SvaraRadera
  12. Det kommer nog bli väldigt fint på den gaveln :-) Vad härligt det är med djur. Kanonfina bilder på getter och tigrar med mera!

    SvaraRadera
  13. God idé med fuchsiahyllan!
    Barn och djur är alltid kul att se tillsammans. Fågeluppvisningen verkar spännande. Det har jag aldrig varit med om. Jag brukar få egna uppvisningar framåt hösten när duvhöken får för sig att mina hönor skulle passa som lunch.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  14. Vilken bra idé med en blomhylla sådär! Lite lättare att vattna också om inte allt är utspritt. Kolmården är alltid kul att besöka. Var där många gånger med mina fyra grabbar - nu får man väl vänta tills man får ta med barnbarnen ;) /Anette

    SvaraRadera
  15. Jisses vad Fuchsior du har, en hylla blev perfekt till dem, jag äger inte en enda (i år).

    Kålmården ja, varför har jag aldrig hamnat där ?! varje år pratar vi om att åka dit, men sen händer annat.
    Tigern är det vackraste vild djur, tycker jag. Tänk vilket himmelrike för dem att få vara 'fria* där, när man har sett hemska 'saker' på animal planets, där Tigrar suttit i minimal bur och händelserna efter de blivit omhändertagna och sakta . . . fått komma tillbaka till livet. Jag grät i stora lass . . . . , nä jag slutade se på det programmet blev bara så ledsen.
    Dina små-killars ögon var stora som tefat, hi hi .... hos trollet. Perfekta ögonblicksbilder.
    Bruna kossan så vacker, jag tycker kor är vackra djur. Ja jag gillar alla djur egentligen, (inte ormar o råttor)

    Väder-prat nu: det bara regnar och regnar . . . . och rätt var det är så blixt o dunder, vad kom det ifrån ?
    Nu har bäckar och åar m.m. svämmat över till max, vill inte ha mera av det nu, (trycker på avstängningsknappen), *fniss*

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  16. Såg ut kul på djurparken och fina bilder som vanligt. Visst regnar det här också från och till men inte så farligt i alla fall och som grannen säger " det är bra för päran" (potatisen)

    SvaraRadera
  17. Du har helt rätt Anki. Flickan har fel handställning. Jag hade dock inte hjärta att säga till henne, för det var hennes första lektion i min ridklubb.

    SvaraRadera
  18. Fina bilder från djurparken. Det var längesedan jag var där nu - kanske att det får bli en tur med barnbarnen.
    Må så gott och trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Oh, vad jag gillar dina "gamla" dörrar!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  20. Nu har jag fått min "ankidos" bild o text!
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)