måndag 3 mars 2014

Time out...

... nej, inte att jag tar Time out... utan att våren verkar ha tagit en... förhoppningsvis bara en kort... men ändå en ganska onödig paus...
Så här vackert ljus var det strax efter sju på morgonen... 
... solen försökte befria sig från molnen...
... vilket misslyckades... 
Vädret lockade inte till någon längre promenad... blev bara till brevlådan... några fina isdroppar fastnade i alla fall på minneskortet...
Medan jag väntar på vårens återkomst ska jag fortsätta sortera i årets bildmappar och leta temabilder till orden pollen, närgånget, vårtecken, stenigt, rinner, osv... 62 teman avklarade... bara 303 kvar... :)

Ha det gott!

27 kommentarer:

  1. Tur - att det inte var time out från bloggen. Du hittar nog något i arkivet. Din blogg heter väl inte Bildbloggen av en slump.
    Även hos oss var det snöfall och bara en grad igår. Kallt idag också, men snön är iallafall borta.

    SvaraRadera
  2. Jag hajade till när jag läste din rubrik. Puh! Tack och lov så var det inte dig det gällde. Det har svängt och blivit kallt här med, men nån gång blir det vår. Jag undrar bara när. Kram

    SvaraRadera
  3. Hos oss snöade det igår kväll, men som tur var - borta imorse. Man tackar!
    Men dina isdroppar är vackra måste jag säga, trots att de är onödiga.

    Tipstill dina bilder som du letar efter:
    Pollen: en näsa, gärna en röd sådan, alternativt röda ögon;-)
    Rinner: se Pollen;-)

    SvaraRadera
  4. Hoppsan! Någon snö har vi, tack och lov inte här, men dagen är lite ljusare. Dock utan sol....
    Vackert med is, trots allt...
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra isdroppar.. Men håller med. Nu kan det väl ändå få bli vår. Vi har fått snö i omgångar här också. Just nu har den smält bort igen... Kramar

    SvaraRadera
  6. Du är igång för fullt till ett nytt bildprojekt. Jag tror att det passar dig förträffligt. Om du vill låna en "gammal" bild av mig någon gång är du alltid välkommen, om du skulle få problem till ett visst tema och kommer att tänka på någon speciell bild. Vilka fina bilder du fick till i detta inlägget. Isdropparna och solen som kämpade på. Egentligen tycker jag att det är bra att våren gör så. Är modern och tar timeout. Desto lyckligare blir man när något nytt kommer fram igen. Kram Bosse

    SvaraRadera
  7. Hoppas att våren hittar tillbaka. Bilderna är väldigt vackra i vilket fall :-)

    SvaraRadera
  8. vackra bilder! Fast jag är mer sugen på vår nu... Det passar också bättre när vi ska byta fönster på båten om det är lite varmt ;)

    SvaraRadera
  9. hej fina,fina du <3

    INTE ska du ha dåligt samvete vännen min...absolut inte! du ska inte känna dig tvungen att kommentera. jag är ändå väldigt glad att du finns...du verkar förstå det jag känner inför naturen osv... det är det inte många som gör i denna värld :-/ så jag är jättetacksam att jag funnit min fina bloggvän anki <3 med eller utan kommentarer ;-)

    nejdå har ni fått ett sådant därnt klassiskt "vårbakslag"...det är aldrig kul när det sker...men som tur är så lurar våren därbakom <3 tro mig :-)

    varm kram om dig <3

    SvaraRadera
  10. Ganska likt Småland igår kväll, men det vita varade bara några timmar, sedan var det borta, som väl var. Kram

    SvaraRadera
  11. Trots bakslag, blev det ett väldigt fint motiv!! Elisabeth

    SvaraRadera
  12. En liten kvällshälsning!

    SvaraRadera
  13. Jättetrevlig blogg med så vackra, fina bilder som du fångat med kameran ! Tittar gärna in fler gånger till dig.
    Ha en jättebra dag ! /Marie

    SvaraRadera
  14. Morron ! Det brukar bli några återfall av snö och regn innan våren liksom sätter igång. Men snart så kommer värmen. Ha det bra !

    SvaraRadera
  15. Ja. Visst har våren tagit time out, men det gör inget, jag känner att jag får lite respit med allt jag ill ha gjort inne. Men jag är ute alla dagar ändå, att vara ute är det bästa som finns!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Då får vi hoppas att den snart kommer tillbaka!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej Anki!
    Vackra bilder räcker långt när våren dröjer. Vi har tur som får ta del av alla dina "ögonblick", dropparna, huset i förra inlägget, helt magiskt!
    Må så gott / Åsa

    SvaraRadera
  18. Oj oj vilka vackra bilder på 'droppen dripp och droppen drapp',.
    Jag förstår precis, med vårens time out, i år blir det verkligen en längre väntan.
    Förra året var det snö, så då tänkte man på annat.
    Det känns som även jag ville göra time out, men jag vet hur det blir, för det är alltid så här att : 'jag ska bara' . . . . . . . . sen är det inte lönt.
    Må fint kram/ Eva

    SvaraRadera
  19. Vilka fina bilder du hade på mossklädda träd i ett tidigare inlägg.
    Så rofyllt och lugnt det ser ut i din skog! Tur att du inte fortsatte på den leriga stigen!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  20. Men...har ni SNÖ?? Fantastisk bild från morgonen, och jag gissar att vägen till postlådan inte blev den kortaste...Och dropparna, helt magiskt utan stativ!! Du är stadig på hand. Vilket jag inte är, och det är dagens sanning, har upptäckt det mer och mer.
    Men så idag kom väl våren åter så här lite på eftermiddagen/kvällskanten?? För när jag satte mej i bilen och skulle åka hem från jobbet, ja då helt plötsligt kikade en blek vårsol fram över hustaken. Så det blev snabbt hem och snabbt ut med Zambo. Och när U kom hem från jobbet log han sådär lite okynnigt som bara småpojkar kan, sen kröp det fram att han pratat med killen som har garaget där husbilen står...Så nu siktar han på att ta ut den till helgen, jag jobbar...
    Ha en skön fortsättning på veckan vännen!!
    kram kram

    SvaraRadera
  21. Här i Karlshamn var det skönt idag. Har köpt penséer på torget. Jag har tagit lite time out med bloggandet ett tag, men nu är jag tillbaks igen... Ha det gott. Hoppas våren kommer snart.:)
    Anneli

    SvaraRadera
  22. Alen står väl om något för pollen och dom verkar komma väldigt tidigt i vår åtminstone här. Det är redan på gång men tur att pollen fördelar sig lite så inte allt kommer på en gång.

    SvaraRadera
  23. Jag har aldrig gjort slånbärslikör, bara smakat. Persikobladen ser för trista ut, men jag klippte och klippte, så det blev persikor ändå. Troligen får jag göra om det varje år. De bladen som är under takutsprånget är fina, men de som är ute i det fria är angripna vilket är litet konstigt.
    Havtorn sprider sig, så sätt dem i så fall där det inte gör något. Och så finns det de med mycket färre taggar (och en hona och en hane).

    SvaraRadera
  24. Jag blev väldigt förtjust i två inställningar i min kamera som heter pinhole respektive sandblast. Du gillade den sistnämnda bäst.

    SvaraRadera
  25. Jag kommenterade på ditt foto fr den 28 febr, jag vet inte om du får ngn indikation på det.
    Vårens timeout gillar vi männsikor aldrig, av någon konstig anledning.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  26. Jag igen! TIttade på din Väderruta, och ser att ni ska få 11 gr på fredag! Hoppas att det slår in!
    Kramar Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)