onsdag 5 mars 2014

Dagar att fira...

Igår firade vi 36-årig bröllopsdag... det var också dags för månadens lunch med Totte och den intogs på Restaurang Kristallen i Finspång - tänk vilket lyft det blivit sedan nya ägarna tog över... jättefin både service och mat!
 ... här fick de posera tillsammans med en "bamsenalle" :)
 Idag firar vi Lasses födelsedag... eller han fyller idag, men vi firar i helgen när barnen är lediga :)
Samtidigt kan vi fira att det då är 40 år sedan vi träffades :)
40 år!... 
Förstår inte var de åren tagit vägen...
I morgon ska visst vårvärmen komma tillbaka - det håller vi tummarna för!
Ha det gott!

25 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen. Det har tydligen hunnit bli några år att fira :-).

    Rosen är underbar, vilken färg.

    Tack för kommentaren hos mig. Jag kommer återkomma till din blogg, för här hade du många fina bilder och en trevlig blogg.

    SvaraRadera
  2. Grattis på Er!!! Vet inte vad som hänt men när jag ska kommentera då har det liksom ändrats. Så är det på många bloggar. Är det min dator som håller på att ge upp, eller?/Lilla gummann

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS till Lasse på födelsedagen!!
    ❤Stort GRATTIS till Dig och Lasse för alla år av kärlek.❤
    40 år, helt otroligt underbart ju ❤❤❤
    Många Kramizar

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS till er bröllopsdag och till Lasse på födelsedagen! Härligt att fira :)

    SvaraRadera
  5. Det var mycket att fira och jag gratulerar till allt och alla! Ja här lovade de sol idag.. men ännu har jag inte sett en enda skymt av den.. Men hoppet kvarstår!

    SvaraRadera
  6. Grattis till er båda! Tänk vad tiden har sprungit iväg. Förra året firade vi 40-årig bröllopsdag.
    Då blir det ännu mer firande i helgen.

    SvaraRadera
  7. Stort "Grattis" till er bägge för alla år tillsammans !!
    Hoppas ni får många år till ihop........Kram

    SvaraRadera
  8. Stort, stort Grattis till bröloppsdagen och ett fyrfaldigt gör födelsedagsbarnet! Då har ni varit ihop några fler år än vi kan jag konstatera!
    Kul att ni fortfarande firar!

    SvaraRadera
  9. Grattis till er bröllopsdag! Det är viktigt att fira allt som går att fira. Det behövs lite festligt i vardagen. Kram

    SvaraRadera
  10. GRATTIS till 40!

    Det blir bara bättre med åren!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Grattis grattis till bröllopsdagen Lasses födelsedag och alla 40 år som ni har varit ihop. Såå mysigt att gå ut och äta.
    Jag fyller på en onsdag tror jag så vi får fira när gubben fyller. Vi är lika gamla fast jag är arton dar äldre än honom
    Vi höst varit ihop i 51 och gifta i 44 år. Vi säger som du vart har år tagit vägen?Nu är man snart pensionär. Jag har ju varit sjukpensionär i många.
    Vackra blommor du har fått eller gav du dem till älsklingen? Är det din man till höger på bilden?
    Hoppas ni får en mysig helg när ungarna kommer.
    Kramizzzzz och grattis än en gång
    Det är så mysigt med långa förhållanden

    SvaraRadera
  12. Stort grattis. "Elvis" som vi lyssnade till i helgen berättade att han just firat "Elektronbröllop, 36,5 år. Vad det kallas vid 36 jämt vet jag inte. Kram & Må gott.

    SvaraRadera
  13. Ett stoooort GRATTIS till er båda. Tänk 40 år! Det är detsamma för oss, vi träffades också i mars -74. Vi tillhör en unik skara tror jag :)
    Kul då restauranger kan få ett nytt liv då de byter ägare. Ha det så gott med firandet.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. Stort GRATTIS till alla åren!!!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Haha, vi gifte oss samma år!!! Fast vi gifte oss 7.8.78, så det blir i augusti. Men vi brukar inte komma ihåg det, eller rättare sagt, jag brukar inte komma i håg det. Men så klart jag är medveten om det, eller hur man ska säga! Gratulerar till er så jättemycket, visst är det trevligt och man är tacksam för alla dessa år. Däremot är det 42 år sen vi började sällskapa! Och jag säger som du, vart tog dom åren vägen...??? Men då har man nog haft roligt, och det har jag, det vet jag ju! Gratulerar mannen din också! Så mycket!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Gratulerar Anki, till dig o din gubbe. Det är många år ni varit ihop. Jag o min gubbe har varit gifta i 26 år i år och förra året firade vi Silver med en resa till Monte Negro, Dalmatien, Sarajevo. Det var en stor upplevelse. Ha det gott nu önskar WEndela

    SvaraRadera
  17. Hej på dej!

    Grattis till Er båda! Så härligt! Vi gifte oss 1979 och blev tillsammans 1975. Så vi ligger lite nära varandra i tid där :o) Härliga bilder och så underbart vacker ros! Underbara bilder på den pausande våren i inlägget innan också.

    Ha det så fint!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  18. STORT GRATTIS till er, och grattis hälsning till Lasse, har han fått en gose-björn, hi hi...
    Ja du åren går och klockan slår . . . . .
    Det är alltid kul att få fira något, lite vardagslyx kan behövas.

    Må så gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
  19. Ett stort Grattis till alla åren. Kram Åse

    SvaraRadera
  20. Ett STORT GRATTIS i efterskott!! Så mycket ni har att fira, det måste ju nästan bli fest hela helgen lång...Trodde först att Lasse fått nallen i present av sin vän, men den kanske mest var rekvisita...
    Å ny fin vårlik header ser jag också. Och våren ja...som kom av sig lite...den sätter nog fart nu igen. Jag hoppas på morgondagen, jag är ledig innan jobbhelgen, och skulle behöva en dag med baravara tid.Idag var sista dagen på kursen, väldigt intressant, men för en kropp och knopp som inte är van att sitta still...Tror nog både lärare och föreläsare tyckte det var skönt när de fick återgå till "vanliga" Komvux elever...och inte skara damer i skiftande ålder men som alla hade lite svårt att sitta still, utan gnodde på stolarna som om de var fulla med såpa.
    Det är bra att veta att ställplatserna öppnar, en efter en, så även den i Granmyra...Om du hade nästa helg i åtanke så är det nog så att äntligen ska tomten bredvid röjas. Även om U inte ska såga själv så ska han säkert dra kvist och elda...och jag tycker det är rätt bra tajmat (det där såg lite underligt ut, jag menar inte thaimat...)att jag just den dagen tyvärr inte kan hjälpa till eftersom jag har viktigare saker för mej!! Tur som en tok brukar man prata om...
    Ha det så gott vännen och hälsa Lasse!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Grattis! Ser att vi varit gifta ungefär lika länge. Jag träffade min man i april 1973 och vi gifte oss juni 1977. Tänk så fort åren går.
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  22. Stort grattis till er! Måtte ni får 40 fina år till :-)

    SvaraRadera
  23. Vad mycket kul ni haft att fira. Jag skriver stort GRATTIS i efterhand. Tiden springer iväg så fort. Kram Bosse

    SvaraRadera
  24. hej vännen :-)

    nämen..då får jag verkligen gratulera er båda på alla sätt å vis :-) <3 varma kramar sänder jag ända bort till dig

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)