fredag 5 augusti 2011

Hoppsan...

... var tog den här veckan vägen?
 Redan fredag - sista semesterdagen - sedan en helg... och så... vips, så kastas man tillbaka till vardagen och verkligheten igen.
Hade tänkt göra stordåd i trädgården - allt som inte blivit gjort, skulle nu fixas på några dagar... haha... så lätt är det inte att göra underverk bland orensade rabatter...

Plommonen klarar sig utan min omsorg... härligt goda!
Tomaterna behöver inte heller slåss med ogräset - de står i växthuset och får de bara vatten så gillar de läget och växer snällt

Dessutom har det varit alldeles för varmt och bara i arla morgonstund har det varit mänskliga temperaturer... men... då lockar ju skogen också!
Hade väntat mig massor av svamp - jaja, kantareller finns det ju förstås - men var är de andra?


 Behöver väl inte bekymra mig - det är ju ganska tidigt på säsongen... om två tre veckor kommer det säkert att vara igång på allvar - det måste det vara... har ju svamputställningen att tänka på.

När kylskåpet gapar tomt - ja då är det dags att göra en provianteringstur. Eftersom vi även behövde en liten, liten lampa till husbilens ytterbelyning, så blev det den här gången Finspång.
 Besökte först den lilla Mekonomen - ingen lampa... sedan den större Mekonomen, den vid Viberga... ingen lampa där heller... nåja, den är ju inte livsviktig - får väl bli Biltema någon dag istället.
När jag parkerade på Vibergas parkering, så var det något som inte stämde... kände inte igen mig... Storlagret hade fått en ny fin entré!

Ansiktslyft entré
Även inomhus har det skett stora förändringar - riktigt fräscht!

På hemväg svängde jag av 215 vid Doverstorp och gjorde ett besök på



Här finns godsaker vill jag lova... åtminstone om man tycker om ost...

Men tillbaka till nutid... började dagen med en liten promenad...

Morgondimma...
Nyfikna


Härlig morgon... mycket rönnbär i år igen!
Nu är det dags att göra lite nytta... eller ska jag bara njuta av den här sista semesterdagen...?





4 kommentarer:

  1. Ja, tänk så fort tiden går! Passa på njut du om du kan! Här har regnet stått som spön i backen idag och jag har fått en praktförkylning! Inte så kul faktiskt!

    Härligt med egna tomater. Vi har också några plantor, men inget växthus.
    Ha det gott!
    /Pia

    SvaraRadera
  2. Å, så fina bilder från platser jag inte varit på! :) Morgondimman har jag...hmm...tänkt gå ut och fota, men det har liksom inte blivit av ;) Men kvällsdimma har jag fått med! :)

    SvaraRadera
  3. Anki, din morgondimma är helt trolsk, jag glömmer ju oftast kameran om jag går ut så där tidigt, helt idiotiskt, för det är ju då man kan fånga det ovanliga ljuset. Hej så länge. Gunlaug

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken vacker morgondimma, det var längesen jag var uppe med tuppen och fotade..
    Däremot brukar älvorna ofta dansa på vår å i kvällningen.
    Hur går det med svampplockningen? Här där jag bor har jag inte hittat många kantareller, har ju inga egna ställen då vi flyttade hit förra hösten, men nu kommer KarlJohan tack o lov. Det är min absoluta favorit!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.