tisdag 16 augusti 2011

Virrig... eller?

Ja - inte vet jag... men ibland blir allt knasigt...

Känner mig lite yr!
Det började redan i förra veckan med att jag inte hittade min jobbtelefon... spårlöst borta  -  letade överallt och beslutade sen att ta min egen och ringa till den... och då minsann... då hittade jag den ... i handväskan - sida vid sida med min. Hur hamnade den där? Ingen aning faktiskt!

Och så i fredags, när det var dags att "ta helg", då skulle jag sätta på min egen telefon och... ja, fråga mig inte hur jag bar mig åt... jag slår fel pin-kod - tre gånger - och ja, ni vet... den blir spärrad och jag måste ha min puk- kod... 


Hmm... pin-kod hit och puk-kod dit... nu blev det besvärligt... Var i helskotta har jag den? Hade en liten aning där - men se, den aningen var alldeles fel...
Letade lite sporadiskt på alla tänk- och otänkbara ställen innan jag gav upp.
Ett sista halmstrå var att gå in på "mina sidor" på Telia - där kan man ställa dumma frågor...och se där kunde man lätt som en plätt få fram den nödvändiga koden - tack för det Telia!

Och så idag då... när jag handlat det jag skulle, kom jag på att jag nog måste ha lite kontanter i plånboken - cafeterian på jobbet tar inte kort... så jag ber att få ta ut ett mindre antal hundralappar... men se apparaten kunde inte läsa mitt kort...
OK, sa jag... vi bryr oss inte om det...
Stannade vid Centralplan och försökte få ut pengar i bankomaten... men tji där med... Kortet kan ej läsas... prova i en annan automat eller vid ett senare tillfälle stod det på skärmen...
Får väl prova i morgon...


2 kommentarer:

  1. Kul att du hittade in till min blogg...
    och du virrigt värre här hos dig *skratt*...
    men vet du ganska vanligt...
    och det där med att kortet inte funkar ÄR så himla frusterande...
    man kan bli galen för mindre...

    hoppar det ordnar till sig för dig...
    Tjingeling...

    SvaraRadera
  2. Det var inte lite otur det! *s*
    Hoppas att allt har löst sig?
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)