lördag 16 juli 2011

En vanlig lördag i juli...

Är ju lite förtjust i småkryp... även getingar... kunde inte låta bli att ta fram kameran när den här poserade så villigt...


 ... liksom den här...



 I växthuset mognar de första tomaterna

Vindruvorna mognar inte förrän i slutet av augusti / början av september, så det dröjer ett tag.



Idag gjorde jag mitt första besök på Netonnet i Linköping...  gång 14, hylla 1... där stod kartong efter kartong med TV-apparater - hittade snabbt den jag sökte - kollade prislappen på hyllan en gång till, greppade en kartong och lyckades efter lite irrande hitta kassan. där tjejen slog in summan... hm... fel summa ... men jag kollade ju - på hyllan... men tittade inte så noga på kartongen... fel kartong - hur kunde det hända? Bara att leta sig tillbaka till gång 14 igen... leta reda på rätt förpackning, som inte alls stod där prislappen stod - sedan tillbaka till kassan.
 Och här får vi hjälp med nya antennen till nya TV - hur skulle vi klara oss utan våra snälla söner, som alltid ställer upp när vi behöver? 
Nu är vi klara för en ny tur med husbilen igen... eller nästan... först måste jag återbörda nycklarna till G... och på måndag ska vi på utflykt till okänt mål - och det ser vi förstås fram emot...



Var det någon som ropade? - Full fart på Frodo!

Och så lite blommor vid vägkanten...


rosa rölleka...



och nysört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.