söndag 31 juli 2016

Skyltsöndag # 64

Oj, så fort dagarna går ... redan söndag och dags för nya skyltar! Det är BP som förvaltar denna utmaning, som återkommer varje vecka :) 

Vi har varit på "resande fot" - eller i alla fall på tur med husbilen... och det är bra att komma till nya platser när man letar skyltar ... här kommer några nyfunna... ;)

Många förbud här...
 
 ... tur att man får gå här i alla fall :)

Den här hittade jag på staketet utanför en villa...
... och den här på ett annat staket...
 Väldigt bra skyltar tycker jag :)

 Såg denna "toalett" ... och så såg jag den lilla vita skylten på dörren ...
 ... och kolla - det lyser upptaget!

På nästan samma tema ...  den här lappen hängde i ett träd...
 ... här tror jag det ska gå att läsa om man förstorar upp bilden :)
Den är bra! 

Det var vad jag hade just nu ... fler kommer en annan söndag :)
För den som vill läsa om vår husbilstur ... håll ut ... "reseberättelse" kommer - snart!

BP:s länklista till andra "söndagsskyltare" finns HÄR.

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Alldeles utmärkta skyltar, många användbara riktiga!!!
    Bra att sköta allt snyggt för allas trevnad!
    Tack och kram! ♥

    SvaraRadera
  2. DET VAR JU VERKLIGEN BRA SKYLTAR. ROLIGA OCKSÅ
    DET SKADAR ALDRIG, DET ÄR NOG NÖDVÄNDIGT VERKAR DET.

    SvaraRadera
  3. hihi....jag fick mig ett rejält skratt så här på söndagen :) De var bra alla skyltar :)
    Ser fram mot reseberättelsen.
    Ha en fin ny vecka och ny månad !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rolig skylt om kurs på bajsuppplockning, så äckligt om man råkar trampa i en hög. Husbil låter härligt, svåger och svägerska åker runt mycket i sin. Ha det bra kram��

    SvaraRadera
  5. Hahaha... "skit bra" skyltar! 😂
    Du har verkligen bra skylt ögon.
    Strålande!
    Kram, kram.

    SvaraRadera
  6. Kan lugnt säga att dina skyltar är veckans bästa. Inte en tvekan här - alls. Skrattade från början till slut. Undrar verkligen vart du/ni har hamnat.

    Å toaskylten är ju en total hit, liksom lektionen hur man plockar upp efter jycken. Den skylten bör översättas till spanska förresten. Där är det inte alls lika "bra" som i Sverige.

    Tusen tack för en underbar skyltning och länken:-) F*n så bra du har blivit (ett tag nu) på att skylta!

    SvaraRadera
  7. Jag längtar efter din Skyltsöndag" fattar inte hur du kan hitta alla kul skyltar. Den där studiecirkeln borde bli landsomfattande. Kram

    SvaraRadera
  8. Du är grym på att hitta skyltar! Måste erkänna att jag väldigt mycket uppskattar sarkasmen i den sista. Har så ofta undrat över hur svårt kan det vara liksom.

    SvaraRadera
  9. Ååå dina skyltar denna veckan - de bästa någonsin och då ligger du en i en klass över alla söndagsskyltare på hela året! Den ena bättre än den andra! Ha en underbar kväll så tittar jag in på ditt resereportage senare i veckan. Kram

    SvaraRadera
  10. hahaha vilka festliga skyltar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)