söndag 24 juli 2016

Skyltsöndag # 63

Dags för skyltar igen - och det är BP som håller koll på dem!

Jag var till Kristina i Hejtorp vid Doverstorp igår för att handla lite god getost... om ni någon gång har vägarna förbi så missa inte denna lilla pärla,
Här finns en gårdsbutik och ett café ... och nu under sommaren finns även möjlighet att äta en lättare lunch
Sedan jag var här senast har det kommit upp en del skyltar ... tack för det!

Den här tiden på året är det många besökare ... och en del har visst svårt att fatta...
 
Hur svårt kan det va´?
Den här skylten finns där man parkerar!
 Vid getstallet, högst 25 meter längre bort finns denna ... och då undrar man ju hur folk tänker?!
En träbyggnad, torrt gräs och hö ... och här står folk och smygröker!

 I hagen strax intill gick "Bockarna Bruse" - eller ...  jag vet inte vad de heter, men tänkte genast på den norska folksagan om dem :)
Det här är i så fall den stora bocken Bruse!

 I samma hage, men lite för sig själv gick den här bocken, som var av en annan ras. Han såg lite nedlåtande på mig ... men jag tycker han är lite söt ändå :)
Barnen på gården har en kanin, Stampe... men han ville inte vara med på bild :)
 Tuppen ville inte heller vara med, men han bor här någonstans :)
 Hundarna hade lunchrast, så dem såg jag inte heller :)
 Hm ... om hundarna ska vänta på vatten "från ovan" - ja, då tar det ett tag - men Kristina är snäll så jag tror nog hon fyller på snart :)

Inte för jag vet vem Tyra är ... men här är i alla fall hennes dass!

Vill du se fler skyltar så kika in och titta på BP:s länklista, som du hittar HÄR :)

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Söta skyltar! (Även om jag inte gillar särskrivning)

    SvaraRadera
  2. Tänk att man kan hitta roliga skyltar där man minst anar det. Såg också särskrivningen, men i det här fallet förlåter jag "skribenten". Åsså gillar jag bocken som ser ned på dig. Om inte bockens kropp hade varit med på bilden tycker jag att själva huvudet skulle kunnat sitta på en giraff.

    Tusen tack för den fina skyltsamlingen och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt ställe, med bra skyltar! (Men man kan undra hur folk tänker som sagt) Ha en skön söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack & Bock, skriver jag ofta. Detta var en ovanligt vacker bock!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Trist att folk inte fattar, men det gav roliga och trevliga mysiga skyltar!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder som vanligt! Kanske vore det idé att skriva skyltarna på engelska också. Så folk förstod att det är allvarligt menat. Förstår inte varför folk röker överhuvudtaget! Annars tycker jag att de flesta respekterar rökförbudet - sällan man ser någon som röker t.ex. i tunnelbanan i Stockholm.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  7. Det är alltid lika spännande och roligt att se vad slags skyltar du hittat. Du måste ha en slags inbyggd skyltmagnet, för jag hittar då aldrig så många annorlunda skyltar när jag är ute. Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, hur svårt kan det vara! Underbara bilder som vanligt :D

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jamen där hade jag gärna strosat omkring med dig....utan rökverk! Ja nog är det konstigt att en del inget begriper. Vi har högsta varningsklass i Dalarna nu, knastertorrt var bara förnamnet då inte ens Åskar släpper något vatten ifrån sig utan bara mullrar borta vid horisonten. Men mygg och knott har minskat i antal, bromsar o getingar däremot...jaja, det är svensk sommar.
    Skulle gärna gullat med bocken Bruse, han var ståtlig
    Kram

    SvaraRadera
  10. Haha så söta skyltar, bockarna bruse har man ju läst några gånger, kram kram

    SvaraRadera
  11. Om man vet med sig att man inte kan vara utan sin giftpinne en kort stund, så kanske man inte ska besöka ställen där det faktiskt råder rökförbud. Hemska tanke att någon skulle sätta en sådan gammal vacker gård i brand.
    Getter är ruskigt söta :-) Fast de luktar inte så gott.

    SvaraRadera
  12. Kul Getter gillar jag dom är så häftigt tjuriga och roliga

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)