söndag 17 juli 2016

Skyltsöndag # 62

Söndag igen och dags för nya skyltar!
Det är BP som håller i detta roliga tema, som återkommer varje söndag  :)

 Här är det varmt!
Då känns det bra med en skylt som visar var man kan svalka sig...
... eller i alla fall få något att dricka :)

Hm ... har aldrig blivit riktigt klok på den här skylten ... är den bara för kräftor?
Kräftor får mig att tänka på dill ... och då tänker jag på kryddor...
Björne har visst sadlat om ... från barnprogram till kryddor...

HÄR finns BP:s länklista till övriga "skyltare" ...  och du som tittar in här är också välkommen att vara med :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Vilka härliga heta skyltar ❤️ Och även barnpogrammsfigurer måste tydligen sadla om ;)
    Hoppas allt är bra med dig
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyckte du hade en härlig skyltning. Lite gullig sådär.

    Ha det gott och tack för mysig fin skyltning som hade detdär lilla extra.

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Tack för jättetrevlig skyltning! Blev liksom en saga eller serie ♥
    Här har dock inte varit någon risk för för hett område, snarare tvärtom, och bad, nähej.
    Men Bamse är söt, kanske kryddig också?
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Du har alltså också upptäckt en hundbar. Var vi synkade eller;-)

    Att det varnas för ett "hett område" känns helt ok, å att någon sätter ett sött gosedjur på badskylten tyder ju på omtänksamhet:-)

    Skrattade gott åt hållplatsen för kräftor. Visste faktiskt inte att de kunde köra bil;-)

    Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

    Svar: Den där Ann S med sina kommentarer om psykisk ohälsa irriterar mig rejält, speciellt då någon för några dagar sedan också kommenterade hos mig att Ann hade plagierat hennes text och att jag inte skulle tro denna Ann. Hon kommenterade i all välmening och hade en blogg.
    Förstår inte hur denna Ann S letar sig fram till din och min blogg samt fyra till av mina bloggkompisar. Följer inga bloggar med det "temat", tillhör alltså inte hennes "målgrupp". Har dock ingen lust att sätta på kommentarsgranskningen utan plockar bara bort hennes kommentar.
    Ibland förstår jag inte hur "internet tänker"...

    SvaraRadera
  5. Fyndiga skyltar och sammansättning av dem!

    SvaraRadera
  6. Det är nått speciellt med gamla skyltar. Brukar fundera på hur länge som har suttit uppe. 😊
    Och då tänker jag främst på "badet".
    Underhållande inlägg som alltid hos dig!
    Ha det fint i veckan! 😙

    SvaraRadera
  7. Haha! Jag vet ingen som hittar så många kul skyltar som du, och du får ihop det hela till en berättelse. Toppen!

    SvaraRadera
  8. Du har då öga för annorlunda och intressanta skyltar. Man kan ju bara undra vad för sorts hett område det handlar om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar helt klart hundbaren bäst.
      Kram Bosse

      Radera
  9. Goa skyltar!
    Ha en fin vecka =) Kram

    SvaraRadera
  10. Håller med Bosse, hundbaren var cool. Vilka roliga skyltar det finns. Tack för dessa roliga, ha en bra dag kraaam

    SvaraRadera
  11. Vilka trevliga skyltar du bidrog med denna vecka!

    Kram och trevlig måndag :D

    SvaraRadera
  12. Hej, som jag tidigare konstaterat så önskar jag ibland att jag bodde lite mindre avsides, för att om inte annat få roas av roliga skyltar av allehanda slag...Idag har du väl fått med rekordmånga. Inte förstod jag kräftan heller, är det åsyftning till att den håller fast med en klo? Långsökt, nä, inte vet jag.
    Kramen

    SvaraRadera
  13. Åh älskar djurtemat på de här skyltarna, haha! Helt suveräna skyltar du hittat!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)