söndag 10 juli 2016

Skyltsöndag # 61

Söndag = Skyltsöndag! 
BP har kollen på oss som skyltar och HÄR hittar du hennes länklista :)

Det här är väl inte en skylt precis, mer en lapp på dörren :) 
Jag tycker den är underbar!
Här är det sommartider som gäller!

Vad det än var som skulle hända denna dag, så tror jag inte det hände. Den här bilden tog jag den 2 juli och då hade det med största sannolikhet inte hänt ... hm ... ungefär som Harrisburg :) Ja, det hände ju ... eller??
För den som inte minns så lyssna gärna på Tage Danielsson :)


Om man inte har glasögonen på sig så kan ju det här tas på fel sätt...
När man kommer närmare och ser hela skylten då inser man ju allvaret ... och vilken bra frivilligorganisation det är!


Från sjönöd till annan nöd - vet inte hur det här hänger ihop ... WC och smakupplevelse...
... och jag vet inte vad spaden har med saken att göra...
Inom samma ämne - så sant som det är skrivet!

Det var mitt bidrag till veckans Skyltsöndag ... titta gärna in till övriga "skyltare"

Ha det gott!


8 kommentarer:

  1. Helt underbara skyltar Anki! Å vilken variation. Är återigen impad, väldigt impad över hur duktig du är att nosa fram världens roligaste bidrag till Skyltsöndag.
    Mina favon är ettan - den skylten är härlig inte bara budskapet utan stavfelen ser till att man får sig ytterligare ett skratt. Och Smakupplevelseverkstan på toan. Helt underbart!

    Tusen tack för toppen skyltning och länkarna:-)

    SvaraRadera
  2. Oh, wow, vilka häftiga skyltar, helt underbara!
    Tänk, så viktigt att uttrycka sig och att stava rätt! Det skrivna ordet missförstås lätt.
    Å andra sidan kan det man hört också inte ha hörts ;)
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Den översta skylten kanske skulle ha rubriken "stängttider" ;)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar sommartiderna hos optikern, vore det på mitt företag skulle det vara öppet en stund på förmiddagen istället, men nu har jag valt att stänga och ta semester! (Du tycker att jag är ung... tänkte efter lite och inser att då jag satt där på trappan med farmor och var fyra år - var hon lika gammal som jag är idag. Jo, jag vet jag har en ung och modern farmor som sedan några veckor tillbaka har en Iphone =) Men hon var bara 17 då hon fick pappa) Nu är det snart en ny vecka och nya möjligheter! Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi, jätteroliga. Tack för det. Ha en härlig dag, kraaam

    SvaraRadera
  6. Hihi, jätteroliga. Tack för det. Ha en härlig dag, kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev visst två inlägg, haha då var dom verkligen roliga����

      Radera
  7. En härlig bildkavalkad av skyltar.
    Och alla är ju hur bra som helst.
    Fick dock lite kväljningar av toaskykten tillsammans med spaden! 😷
    Tack for ett härligt och roligt inlägg! 😄
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)