tisdag 19 juli 2016

Målning och lite annat :)

Fikastund med mina mest älskade - stort TACK till sönerna för att ni fixade målningen!
Barnbarnen hittade på allt möjligt ... bl.a. frisbeekastning ... den suddiga fjärilen som kom med utan att jag såg den ser enorm ut :)

Dahlia, temynta och riddarsporrar blommar fint just nu...
Krabbspindeln blänger lite på mig... "Kom inte här och stör!" ... jag tror den tänkte så... :)

Igår kom helt oväntat ett par regnskurar, som sammanlagt gav 14 härliga och välbehövliga mm med regn  :)
Efter regn kommer sol och i morse såg det ut så här...


Nu dags för förmiddagsfika och sedan en nödvändig färd till samhället för att handla...

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Så fint drt blev och så tacksamt med hjälp, vår dotter har målat här hemma�� jätte underbart fina bilder. Ha en fortsatt bra sommar kraam

    SvaraRadera
  2. Perfekt att ha två söner som målar huset:-)
    Bilden på krabbspindeln är helt underbar - totalt surrealistisk. WOW!
    Åsså de tre sista bilderna/collaget är inte mindre surrealistiska måste jag säga. Helt underbara foton!

    SvaraRadera
  3. Dom sönerna borde du kunna leasa ut, vi är många som skulle vilja ha ett par sådana! Snygga och trevliga ser dom ut också! Sen har dom fina små barn också!
    Och så kommer det lite fantastiska bilder på blommor och på spindeln! Snyggsnyggt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så dumt att ha lite nytta av barnen. :) Härligt när man kan hjälpas åt. Precis som livet ska vara.
      Underbara foton som du lägger in. Fullt av små detaljer att fingranska. Fantastiskt att se de små djurens ögon och njuta av vattendropparna.
      Kram Bosse

      Radera
  4. Så härligt ni har det! Mycket vackert blev det efter regnet. Vi har äntligen fått slippa eländet och nu hoppas jag på fortsatt fint sommarväder på min semester :-)

    SvaraRadera
  5. Åååå vad fint det blir när det är nymålat och helt underbart blommar det hos dig! Ha nu en skön tisdagskväll i den ljumma kvällssolen. Inte en droppe regn på flera dagar, så idag på morgonen åkte trädgårdsslangen ut en liten stund. Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)