fredag 22 juli 2016

Jönköping tur och retur...

Snabba ryck ... Lasses operation gick på ett kick ... jag lämnade honom på ögonmottagningen vid 13-tiden och 14:30 var vi på hemväg igen..
Jag som hade tänkt göra Jönköping ett par timmar, men det får bli en annan gång och huvudsaken är ju att operationen gick bra :)
Nu blir det för Lasse att ta det lugnt och behandla med ögondroppar tre gånger om dagen i tre veckor ... sen blir det operation av det andra ögat så småningom...

Från att aldrig förr påverkats av fullmånen, så gör den mig numer galen - mångalen ... jag kan inte sova!
Jag var uppe på natten till igår och fotade eländet ... kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha fokus på månen eller på eken... men så här fick det bli...

Vi var i god tid och strax innan Huskvarna stannade vi och fikade. Fint väder, men lite mörka moln drog in... 
Killen med tuppkammen klistrade en lapp på en stolpe (fick bara med halva, då det stod folk i vägen)...
... och nyfiken som jag är så googlade jag nu på morgonen vad det kunde vara...
Klicka på bilden så kommer ni till hemsidan... deras meny verkar OK, liksom deras förklaring på Guerilla Cooking och Pick Up Service :)

Det ser ut att bli ännu en solig och varm dag och av regnet som kom i måndags märks ingenting annat än att ogräset som överlevde torkan fick ännu mer växtkraft...

Fredag igen... var tar dagarna vägen?

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Så fina bilder och roliga, så mycket det händer runt omkring oss. Jag trodde först det var något nom Pokemon. Jätteroligt att följa Dig och fin underbara fotokonst.
    Hoppas det grejar sig med sambons ögon operationer.

    SvaraRadera
  2. Härligt att operationen gick så snabbt! Jönköping finns ju kvar att strida i en annan gång! :)
    Nu håller jag tummarna för att han återhämtar sig snabbt och kan börja se ordentligt igen.
    Ha en kanonfin fredag! ❤

    SvaraRadera
  3. JA
    nog kan man undra vart dagarna tar vägen.
    Tiden rusar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att operationen gick bra. Och det viktiga av allt, att Lasse ser bra igen så småningom. Själv ser jag som en kratta, och skulle op mig för längesedan men jag är en FEGIS!
    Underbara bilder på Silvermartornet och dess besökare.
    Njut av fortsatt sommar!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  5. Vilken kanonbild du fick till, jättefin�������� tiden går för fort, har nästa vecka också sen börjar jobbet, ha en skön dag kram����så kul att operationen lyckades

    SvaraRadera
  6. Härligt att läsa att operationen gick både snabbt och framförallt bra.
    Din bild på månen är så otroligt läcker. När jag fotar månen blir den aldrig gul och skarp... konstigt. Måste bero att jag inte har en ek i förgrunden;-)

    SvaraRadera
  7. En helt underbar bild av månen !! Blev hur fint som helst med siluetterna av löven i förgrunden.
    Skönt att höra att allt har gått bra för Lasse.
    Ha det riktigt skönt !
    Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt höra att operationen gick bra! Det är fantastiskt!
    Månen ja, jag har för länge sedan lagt undan kalendrar där jag kan se när den möjligen skulle vara full. Så jag har ingen aning om jag inte råkar se den. Men sova kan jag INTE när den är full även om den mesta forskning tydligen säger att det inte har någon betydelse. Dom har fel, tycker jag! Men vacker bild blev det!
    Hej svejs

    SvaraRadera
  9. Jag undrar också vart dagarna tar vägen..... Men vilken fin bild du tog på eken och månen, vilken tur att den höll dig vaken, annars hade vi aldrig fått se den fina bilden. Skönt att operationen gick snabbt och smidigt.
    Vi fick ju inget regn så nu är gräsmattan bränd igen.... men då slipper jag ju att klippa =) Man måste tänka positivt, och den tar ju sig igen bara det kommer lite regn. Ha en fin helg, själv ska jag bära vatten och vattna Dahliorna, det är lite för varmt för dem just nu, blommorna blommar över så fort. Kram

    SvaraRadera
  10. Det var ju en bit till den där roliga restaurangen =) Men om man ska söder över kan man kanske planera in ett stopp och en bit mat!

    SvaraRadera
  11. Vilken finbild påmånen okul du kollade upp vad killen med tuppkammen häll på med!

    SvaraRadera
  12. Jag har varit väldigt dålig på att läsa bloggar ett tag. Men idag, trots vädret, hamnade jag vid datorn. Och ser då att ni varit i min omedelbara närhet. Skönt att operationen gick bra. Fortsatt trevlig sommar. Så småningom kommer jag nog igång igen. / Britt

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)