torsdag 21 juli 2016

Humlor, fjärilar och andra kryp...

Inte världens bästa bilder, men jag vill bara visa att silvermartornet är mäkta populärt bland humlorna...
... trångt och fullsatt...  och här under är en på väg till nästa blomma...
... suddigt blev det, men jag gillar ändå bilden av humlan med ett förväntansfullt uttryck i sitt lilla ansikte :)
Inte bara humlorna gillar den här växten, utan även fjärilarna...
 ... som den silverstreckade pärlemorfjärilen - och här ser man på vingens undersida varför den heter som den gör.
Här är fler fjärilar - ovanligt många i år...

När jag rensade lite i rabatten så hoppade den här lilla gräshoppan fram - tur att jag hade kameran bredvid mig :)
 Två olika blombockar...
 ... den fyrbandade...
... och den rödbruna blombocken - bägge räddade ur vattentunnan... kanske borde de ha flytväst :)

Väldigt segt att ladda upp bilder igen - försökte igår, men hade inte tålamod. Fortsatte nu på morgonen ... och att lägga upp dessa sju bilder tog 17 minuter ... suck!

Önskar dig som tittar in en fin dag - själva åker vi till Jönköping, för idag är det dags för Lasses starroperation på högerögat... håll tummarna för att det går bra!

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Sååå segt när det tar tid att ladda upp bilder. Vi har oxå problem ibland. Vi bor ju i husbåt och har därför ingen fast lina till internet...

    SvaraRadera
  2. Jätte fina bilder du tagit!! Själv har jag för dålig kamera och fjärilar lyckas jag aldrig fånga på bild.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som om gräshoppan poserar för dig. Hoppas operationen går bra och snabbt. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att dina bilder är alldeles fantastiska!

    Kram och ha en bra dag :D

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vackra bilder! ♥ Jag har själv väldigt svårt med att lyckas fånga humlor och fjärilar på bild. De flyr när jag kommer med kameran. =)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni får en bra dag på resan till Jönköping och självklart håller jag tummarna för operationen. Det är så fantastiskt att man kan göra det. Min svärmor gjorde det på sin 88-årsdag och sen åkte hon hem och hade lite kalas för familjen! Helt otroligt.

    Bilderna är fantastiska! Och så många insekter! Underbar tid nu!

    Jobbigt med uppladdning av bilderna, sånt gör att man lite kommer av sig. Jag gör mina inlägg via ett program jag laddat ner (utan kostnad) från nätet, heter "Open Live Writer", går hittills fort och lätt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna! Fina fina bilder på humlor och fjärilar! Och den söta lilla gräshoppan. Vi kom hem från Sörping - glassbesök idag! Kram

    SvaraRadera
  8. Underbara härliga bilder. Lycka till med din mans ögon. Stor sommarkram��

    SvaraRadera
  9. Helt fantastisk bild på den lilla humlan! Även de andra insekterna var fina att skåda, men humlan tar priset.

    SvaraRadera
  10. Som alltid helt fantastiska bilder. Tänkte på dig idag då jag tog kort på någon slags bagge. När du ser den vet du såklart vad det är för "ras".

    Hoppas innerligt att operationen lyckades! Håll oss underrättad bara.

    SvaraRadera
  11. Urläckra bilder på allt !! Undrar om jag sett så mycket humlor på en och samma gång, hmmm......

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)