lördag 25 april 2015

Lördagstema - Nästa vecka...

Oj... tiden rusar iväg och det är redan dags för sista apriltemat. Gnuttan med bloggen Wienerbrödslandet vill veta hur vi ser på Nästa vecka...

Jag som är ledig och inte behöver planera min tid... inte har kalendern fullskriven... jag har bara en enda sak inskriven i agendan och det är fotoklubbens månadsträff på tisdag kväll. Vår lilla, lilla fotoklubb med bara fem aktiva medlemmar. 
Vi träffas en gång i månaden tittar på bilder, som är tagna efter ett givet tema. Vi ger varandra feedback... ros och ris... pratar och fikar och har såå trevligt. Det är vad jag vet att jag ska göra nästa vecka.
Förmodligen kommer nästa vecka se ut som de brukar göra så här års... mycket tid utomhus, både i trädgården och i skogen...
Blåsippor...
 ... och vitsippor... ja det är deras tid just nu... i alla fall här i mina trakter...
Hoppas hitta några toppmurklor...
Trädgården behöver lite omvårdnad så här års
 ... men...
... kanske blir det en ny tur med husbilen istället... en så´n där skön och oplanerad resa, när vi åker lite på vinst och förlust... kollar vädret och åker åt det håll som ser bäst ut. Valborgsmässohelg  på torsdag... inget planerat... men tankar finns :)

Vill ni se vad de andra deltagarna planerar för nästa vecka, så kolla under fliken Lördagsbloggare. Vi har ännu en ny deltagare med oss från den här veckan... välkommen Liza!
Vet inte ännu vem som tar över nästa månad, men någon blir det säkert...

Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Underbara bilder - blev väldigt imponerad av skottkärre-vinkeln - ny vinkel och samma gamla sak blir som ny.

    Ulla
    http://minnatur.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Jag hade valt både trädgård och husbil. Bara kunna packa bilen och dra iväg åt det håll näsan pekar åt, låter helt underbart. :)
    Ha en fin vecka! :)

    SvaraRadera
  3. Fin litet annorlunda bild på blåsippa. Först trodde jag det var krokus, med den färgen. Äter du toppmurklor? Jag trodde inte man gjorde det längre. Jag hittade en stor murkla vid vår sommarstuga, men det var ju inte toppmurkla. Det är kanske skillnad. / Britt

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, bra att inte planera så mycket :)

    SvaraRadera
  5. Ni åker dit näsan pekar kanske hihi.
    Ja nu blir det mycke utetid. Riktigt skönt för oj som man har längtat. Vintern är vacker men jobbig för trädgårdsintresserade som mig. Tur bloggen finns haha.
    Fina bilder vännen.
    Kramkram till dig.

    SvaraRadera
  6. Finfina bilder, de små murklorna ser ut som skrynkliga små hattifnattar! Vad härligt att som snigeln ha med sig huset vart vägen än bär! Ha en finfin vecka :-)

    SvaraRadera
  7. Underbart vackra vårbilder du fångar i kameran!

    Ha det så gott/Kram

    SvaraRadera
  8. Låter härligt!
    Fina bilder!
    Ha en underbar weekend eller vilken dag det nu är,hi,hi!

    SvaraRadera
  9. Låter som en perfekt vecka! Jag menar varför ska man alltid planera så mycket - eller något överhuvudtaget. Spricker planerna blir man ju bara besviken. Vi planerar också sällan utan kör spontant, mycket roligare.

    Helt underbara bilder som vanligt här hos dig!

    SvaraRadera
  10. Du är jätteduktig med din kamera. Så fina bilder ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Det är en fröjd att läsa och se bilderna ... säger som Anna små hattefnattar .. kram Anki

    SvaraRadera
  12. Så kul med fotoklubben! Jag går på fotokurs men vi har hållit på några år och är också 5 tappra medlemmar så det är nästan som en liten klubb! Som vanligt bjuder du på härliga bilder. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Alltid härligt att kunna spontanbestämma sig när andan faller på!
    Jag har plockat mycket stenmurklor förr men numera drar jag mig för dem. Ett år stod det några mera ätvänliga toppmurklor på min gräsmatta! Tyvärr återkom de aldrig.....

    SvaraRadera
  14. Så underbart att inte ha kalendern fullproppad med en massa måsten.
    Ja, åk dit näsan pekar - inte klokt att det snart är majmånad.
    Det är så underbart med alla dessa vitsippemattor som naturen bjuder oss på nu.
    Ha en fortsatt skön helg! Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka fina bilder och vad kul med en liten fotoklubb.

    Murklorna ser ju frestande ut, men var försiktig! Förväll flera gånger, torka, förväll igen och läs lite hemliga besvärjelser över dem så KANSKE det mesta av deras cancerogena gift dunstar av!

    SvaraRadera
  16. Visst är det bra med fotoklubben, Massor (nåja) med kunniga engagerade människor som bryr sig om FOTO. Min fotoklubb träffas på tisdagar och de tar så väl hand om mig.

    SvaraRadera
  17. Nästa veckas (och månads) teman finns på min blogg.

    SvaraRadera
  18. Det låter som en vecka i min smak, inte så mycket planerat men med möjlighet för att stoppa in en massa trevligheter och överraskningar. Fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)