onsdag 10 september 2014

Höstaning...

... ja, så är det...
Svampklubbens träff härom kvällen... så fin kväll ute vid Abborreberg. Fullt med rastande gäss i viken...
... och äntligen lite matsvamp :)
Frodo verkar trivas bra här...
Lite suddigt... inte lätt att fånga en springande dalmatiner på bild :)
Katten Sixten har tillfälligt flyttat in i Överhuset... han är lite missbelåten och ville inte vara med på bild...
Fuchsiorna mår utmärkt i det lite svalare och fuktiga vädret...
Och äntligen fick vi lite regn... 11 mm på två dagar... alltid något :)

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt,och även Frodo trivs gott !!

    Ha det bra i höstnyanserna/Kram

    SvaraRadera
  2. Som vanligt många fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Visst är det mysigt med lite höst!
    Ha det så bra i höstsolen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Visst är det höstaning!

    Vi cyklade utmed Vättern in till Jönköping, halv storm!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Alltså den sista bilden är nog en av de bästa och vackraste du lagt upp - ever.
    Å matsvampen - ja tur är väl att ni verkar kunna de olika sorterna...

    SvaraRadera
  6. Morgondimman nu på hösten är nästan magisk. Kram

    SvaraRadera
  7. Så mycket vackra färger - och nog anar man höst i dina bilder :)

    SvaraRadera
  8. En lycklig Frodo...man blir så glad av bilderna, öronen fladdrar och man riktigt ser hur han njuter! Sen blir jag ju lite mallig när jag ser en utav "mina" svampar ligga uppradad, fast när jag tog bilderna trodde jag nog det mesta var oätligt. Roligt att ni hittade lite till slut.
    Och bilderna, ja de gör mej ju mer och mer övertygad om att hösten är en vacker årstid, jag försöker verkligen njuta och jag tycker jag lyckas riktigt bra för det mesta.
    Ha det så gott och hälsa till både två-och fyrbenta!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder på Frodo, lyckliga du nu.
    Kul att du hittar dina efterlängtade svampar. På promenaden idag (gick en ny runda) såg jag massor av svampar, men eftersom jag är en dumbom i svamp fick de vara ifred. Borde nog ta lite bilder och fråga svamp experten om vilka sorter det är. Svampboken är inte det lättaste att läsa sig av heller.
    God natt/ Eva

    SvaraRadera
  10. Svampklubb låter spännande! Det verkar som ni hittade en hel del. Fuchiafrossa, cyklamenporr och sen fick jag titta noggrant ett par gånger innan jag faktiskt såg att detta läckra är en blomma. Allt så vackert. Frodo ser så glad och go ut. Ibland väger motivet upp bildkvalitén, men om du har inställningen AF-drive /Al servo på kameran så följer fokus med i rörelserna utan att du förlorar tid som vid autofokus.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Fantastiska och naturinspirerande fotografier. Kanske dags att tömma kameraminnet och ge sig ut i skogen igen för att fotografera allt det vackra som finns. Tillbringade tid där igår, men med en viss fotoutmaning i åtanke. ;-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)