tisdag 1 april 2014

Månadsutflykt med Totte...

... och med lunch - alltid den första tisdagen i månaden. Idag var det dags igen...
 Hämtade Totte vid 11- tiden ... kollade menyförslagen och så iväg. Bara Totte visste vart vi var på väg :)
Slingrande vägar, förbi Kimstad kyrka... så väg 210 en bit...  svängde av och kom fel... men så småningom stannade vi utanför Bakfickan i Söderköping. Trevligt ställe med god mat - "Dagens" för 79:-  är ju helt OK...
En trevlig dag i sakta mak längs lite mindre vägar... mycket prat och skratt och många gamla minnen - kul att lyssna på de gamla barndomsvännerna :)
Nästa gång är det min tur att se ut lunchställe.. alltid lika trevligt att vara den som bestämmer....

Himlen på e.m. idag, men bara för en kort stund. - molnen som en solfjäder :)

Ha det gott!

27 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni haft!

    SvaraRadera
  2. En sådan rolig "vana" ni har skaffat er! Vilken bra idé. Och den himlen hör ju inte till vanligheterna precis, kul att du var så påpasslig med kameran!
    Ha det bra / Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild på molnen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att få bestämma, hi hi ... och vad trevligt med sådana lunch träffar.

    Häftiga flygmoln, det gäller att vara beredd med kameran i alla lägen.

    Ha de gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig lunchträff ni haft. Visst är det mysigt att göra såna saker som lyser upp tillvaron. Fin bild av de ovanliga molnen. Ha en fin onsdag och kramen :)

    SvaraRadera
  6. God morgon!
    Vilken mysig Lunchträff det låter som, och vilken jättevacker himmelbild och andra bilder du visar.
    Nu önskar jag dig en fin onsdag!
    Kramiz.

    SvaraRadera
  7. Jag fick ditt mail,Tack så mycket!Så många fina bilder.
    Ha en skön dag
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt Anki och vilken vacker björkallé !!
    Sånt där sätter verkligen guldkant på tillvaron :)
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Vad duktiga ni är som tar er för saker. Ibland känner jag mig litet inaktiv. Vilken molnbild, säger jag också!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild du avslutar med!! När vi träffas nästa gång ska jag berätta om mitt möte med en s.k. fotokunnig på Media Markt, kom att tänka på det när jag såg din fantastiska bild.
    Mysig tradition ni har med Totte, och lite kul att ni har varsin gång ni bestämmer målet. Å det här med att köra lite fel, det gör ju bara att man får se desto mer, så det tycker jag mer är som en bonus...
    Vi funderar på premiärturen med husbil för vår del nu till helgen. Men tittar man på väderleken så...Sen tänkte vi oss inte så långt, kanske det bara blir en natt, från lördag till söndag. Men Askersund ligger nära till hands. Just nu är jag helt tom på idéer, så jag kanske får ta och kolla lite tillbaka i din blogg här, du har ju som en resehandbok med intressanta mål!! Dessutom har vi ju samma smak när det gäller ställplatser och sevärdheter...
    Ha en skön fortsättning på dagen min vän!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tradition ni har. Molnbilden är fantastisk! Kram

    SvaraRadera
  12. Mäktig bild på himlen! Du har öga för foto!

    Ha de kanon!
    /Thomas

    SvaraRadera
  13. Jag förstår av bilderna och texten att döma att utflykten var lyckad :-)

    SvaraRadera
  14. Tycker det är så roligt med er utflyktstradition. En överraskning varje månad liksom. Å att snacka barndomsminnen är ju bara bonus.
    Bilden är helt suverän!

    SvaraRadera
  15. Tack för att du kikade in hos mig. Flytten gick jätte bra och vi stortrivs här alla 5, katterna, Kajsa å jag. Vilka fina bilder du har tagit, himmeln var jätte fin. Vi var på promenad förut gick uppe i naturreservatet, ja jag säger bara det så härligt. Har tagit en massa bilder så jag får nog snart skriva på bloggen igen, dela med mig av allt fint.
    Ha en fin fortsatt vecka/kramen

    SvaraRadera
  16. Vilken kul grej. Helt i min stil. Jag måste testa Söderköping och Trosa någon gång. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  17. Hej på dej! S¨å trevligt med en utflykt med trevligt sällskap, då smakar också maten som bäst!
    Bäcken, eller ån, ja, den finns bara några hundra meter från mig, men bakom garagebyggnader som gör att få hittar dit! Men jag är en riktig stigfinnare, hör jag att det skvalar någonstans då ska jag undersöka det närmare! Där var Hasse och jag helt olika, han gick sina hundprmenader från punkt A till punkt B, vände, och stegade hem igen samma väg. Jag vill helst gå i cirkel så jag får upptäcka nya saker! Tror du är lite likadan...eller gissar jag fel?
    Önskar dig en ljuvlig vårhelg, sola skiner lika klart som i Karlsta
    Kramen

    SvaraRadera
  18. Låter som en angenäm dag!

    Solfjädern på himlen var ju verklien speciell.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig utflykt , måste ju vara enormt roligt att göra sådär , och så vacker bild på himlen du tagit . Ha en underbar helg // Anita :)

    SvaraRadera
  20. Mysig utflykt och härliga bilder som vanligt!
    Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
  21. Mysigt med tisdagsutflykt en gång i månaden! En trevlig idé att ta efter!
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  22. O vilken mysig dag du fick. Söderköping är såå fint. Och härligt att ha glada vänner i sällskap.
    Jag var där förra året och hälsade på en bloggvän och jag blev jätteförtjust i platsen.

    Solfjädershimlen är makalöst vacker!!!!

    SvaraRadera
  23. VILKEN TREVLIG TRADITION SOM HÅLLER ÄNNU., VET ATT JAG LÄST OM DEN FÖRUT.
    dE RESORNA BLIVER JU OCKSÅ ETT MINNE ATT PRATA OM.

    SvaraRadera
  24. Så trevligt! Och vilken vacker himmel. Skall bli roligt att se vad du hittar på nästa gång!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)