lördag 15 februari 2014

Veckans fönster... Valfritt...

Ett fönster som minner om sommaren...

.

32 kommentarer:

  1. Verkligen somrigt, lite skamfilat men ack så vackert
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trots att det ser gammalt och är litet alldagligt, gör sig motivet jättebra på bilden.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se det som finns innanför fönstret. Jag har nämligen en likadan gammal termos som den större i fönstret. Fin bild.

    SvaraRadera
  4. Så sommarvackert! Tänk att dessa termosar kan användas som fönsterprydnader!
    Apropå Lofoten - visst är det vackert där! Vad kul att du åkt Hurtigrutten dit för vi bodde på ett ställe där båten lade till på kvällen och ut strömmade passagerarna för att fotografera. Vi insåg då att vi valt ett väldigt vackert ställe ;-)
    Hurtigrutten har jag bara åkte halva vägen av och ska åka den andra halvan någon annan gång.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. En värmande bild så här i den ruggiga vintertiden. Bedagat och charmigt dessutom!

    SvaraRadera
  6. Hederlig termos!
    Vi hade i går en riktig sommardag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åhhh...dessa gamla fina termosar!! Ja, fönstret också, givetvis...Nostalgi på hög nivå i dagens inlägg.
    Igår pratade vi om här att snart tar vi ut husbilen om vädret fortsätter...idag stannade den konversationen av lite...Men eftersom "nya" husbilen känns mer som ett litet bo så tänkte jag ladda upp med lite läsvärd litteratur i den också, sånt som kan vara bra att ha på resande fot. Typ fältflora och liknande, och döm om min förvåning när jag hittar en bok om SVAMPAR i bokhyllan, som jag totalt hade glömt bort...Tänk vad lite som kan förgylla en grå lördag!!
    Ha det gott vännen, kollar mitt schema nu i helgen angående Rockdala.
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Åh, ett sånt där slitet gammalt fönster väcker solvarm nostalgi,minnen från barndommen. Termosarna,speciellt den blåa,fast en röd hade vi,och jag minns hur det kändes att hålla i den och hälla upp kaffet...
    Kram och tack för den fina bilden♥

    SvaraRadera
  9. Vackert och himla snyggt redigerat! En färgklick i det gråa mörkret som legat över 08 i hela fyra veckor nu...

    SvaraRadera
  10. Somrigt, nostalgiskt och vackert!

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig bild :) kram Suss

    SvaraRadera
  12. Så mycket sommarkänsla som det är i det enkla fönstret!

    SvaraRadera
  13. Minner om sommar, men också några år bak i tiden. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  14. Så underbart att titta genom fönstret och se sommaren genom fönstret på andra sidan! Jag kan riktigt känna värmen och höra sommarljuden. En mycket fin bild!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  15. Ja, men visst, ett riktigt sommarfönster med en gammaldags och "trygg" termos! Det är så det ska vara! Underbar bild!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Mm det går på rätt håll, mot sommaren. Känns som vår ute nu under em, även om det är lite blåsigt. Du har ju inte bara ett utan två fönster i bilden. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  17. Snart är det sommar igen, det går i alla fall åt "rätt" håll. Ha en fin söndagskväll. Kram

    SvaraRadera
  18. Ett så fint fönster, lite i behov av målning kan jag tro, men det håller säkert i minst femtio år till, förr använde de riktigt kärnvirke till sådana ändamål, (så talar en snickardotter!). Och mycket dekorativa termosar också..

    SvaraRadera
  19. Häftiga termosar som 'ger' fönstret lite fägring. Verkligen ett intressant fönster, jag blir nyfiken och vill kika in vad som döljer sig mer där inne, kanske fler fina saker.
    Är det ditt (erat) uthus fönster eller ? !

    Ute blåser det häftiga starka vindar, så att huset knakar och låter som ett piratskepp, *fniss*

    God natt kram/ Eva

    SvaraRadera
  20. Jaaa! Vilken toppenhärlig och lite nostalgisk känsla den bilden förmedlar!

    SvaraRadera
  21. Verkligen.. Det strålar sommar om den bilden . härligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  22. Jisses, du har verkligen blick för det där med komposition. Gick oxå igenom dina äldre inlägg. Det verkar vara ett jättejobb att få till det. Grannt e de :)

    SvaraRadera
  23. Åh så jag längtar till varmare tider! Vackert fönster.

    SvaraRadera
  24. Vilket vackert gammal fönster! Sånt gillar jag! :o)
    Underbara bilder här hos dej.

    Ha det gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  25. Ett fint bidrag till veckans fönsteromgång.

    SvaraRadera
  26. Nog var sakerna charmigare förr, varjefall termosar :) fint fönster!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  27. Morron ! AAAHHhh ! Detta fönster får mig att minnas mina barndomsdagar då min fostermor gjorde iordning kaffe i termos som skulle tas med ut och drickas under våran stora Ek i trädgården. Härlig bild som får mig att tänka på sommaren. Ha det bra !

    SvaraRadera
  28. Nostalgi med ditt vackra fönster!
    Njuter och tack för det/ kram

    SvaraRadera
  29. Hej Anki.
    En sådan stor termos hade vi länge, den var superbra när vi skulle till stranden där fick plats mycket dricka i den.
    Fönster är trevligt tema, det finns ett otal vackra , gamla, söndriga, moderna sådana att fota. Lycka till.
    Monkan

    SvaraRadera
  30. Kaffe o saft - just vad man behöver till sommarens utedagar!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)