måndag 3 februari 2014

Jag fick en utmaning...

... jag har inte glömt... tycker bara det är svårt med den här typen av utmaningar.
 Bara för den här gången och bara för att den kommer från bloggvännen Lollo med bloggen Solglitter... bara för hennes skull gör jag nu detta...

Om jag förstått det hela rätt så ska jag först beskriva mig själv med elva olika fakta.
Då blir det så här...
född 1951
gift
mor till två söner
har två barnbarn
bor i en röd liten stuga
naturälskare
svamptokig
föredrar skogspromenader framför shopping
går aldrig ut utan min kamera
gillar vår resor med husbilen
gillar att pyssla i trädgården

Och så frågorna jag fått att svara på :)
1. Bästa minne?
Utan tvekan när mina söner föddes... 1975 och 1978... och så när barnbarnen föddes förstås! 
2. Favoritväder?
Är ingen stor älskare av solen... växlande molnighet är perfekt väder för mig och lagom varmt är det om kvicksilvret håller sig under 25 º
3. Favoritårstid?
Hösten! Älskar både dimmiga, droppande grå höstdagar när luften är fylld av naturens dofter och soliga, klara dagar när den lite lågt stående solen förstärker alla färger...
4. Favoritprogram i tv?
Naturprogram... Kunskapskanalen är en spännande kanal :)
5. Gillar du att handarbeta?
Nej... är totalt usel! Kan inte ens sy i en knapp så den sitter kvar... hopplöst fall.
6. Vad gör du helst när du vill koppla av?
Skogen är mitt andningshål... med svampkorgen i ena handen och kameran i den andra... ingen klocka... bara jag och naturen omkring mig...
7. Vad gör du helst när du vill ha spänning?
Nu blev det genast svårare... är inte någon spänningssökande person och har nog aldrig varit... men, om jag vill ha spänning så blir det nog en bra bok.
8. Vad väljer du helst för färdsätt när du reser....flyg eller båt?
Inget av de två alternativen faktiskt... åker helst husbil! Och här kan jag nog vara lite spänningssökare - gillar småvägar där man inte riktigt vet var man hamnar :)
9. Har du en egen dröm om framtiden...vilken?
Min största dröm är att få vara med och se barnbarnen växa upp.
 En annan dröm är två resor - den ena till Galapagos... den andra till Antarktis...
10. Gillar du att shoppa?
Njae... egentligen inte... men då och då är det ju nödvändigt...
11. Gillar du sådana här utmaningar?
Nej!
Gillar att läsa när andra svarat, men vill helst slippa delta själv...
Det här är en engångsföreteelse :)

Meningen är att jag ska skicka vidare denna utmaning till ett antal andra bloggare... men det avstår jag ifrån - istället skickar jag samma frågor vidare till alla som känner att ni tycker sånt här är bland det roligaste som finns :)

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Jag antar inte utmaningen. Tycker det är kul att läsa andras svar, men inte att svara själv!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Det är oftast kul att läsa andras, men jag avstår helst själv och framför allt är det svårt att behöva skicka vidare för man vet inte om de uppskattar det eller tvärtom. Jag var på väg att skicka till dig när jag tursamt såg en varningstriangel till höger. :) Nu har det varit lugnt ett tag. Samtidigt är det ett bra sätt att lära känna nya personer här på Blogglandia. Du och jag kunde tävla om vem som kunde sy i en knapp först. Du hade haft stor chans att slå mig. Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Så ska man förstås göra! Jag fattade inte det utan skrev i en kommentar.
    Inget av dina svar förvånade mig så mycket. Resmålen kanske då. Försök ta Bobilen dit någon gång kanske.

    SvaraRadera
  4. Ja men det här är ju du!! Och mycket står jag också för, det är bara det där kunniga inom naturen jag saknar...Men jag njuter av den, absolut!! Och verkligen ett andningshål, så även idag. Dock ingen svampkorg med, av förklarliga skäl...Men när man är så tom i huvudet som jag är just nu, och kroppen inte riktigt är på samma linje som jag vill...ja då är skogen och Zambo den bästa medicinen!! Tänk att en hund är så förstående, och god lyssnare...och tack och lov att han inte berättar vidare!!
    Ha en skön fortsättning på måndagen vännen, snart ses vi!!
    kram kram

    SvaraRadera
  5. Se där ja, jag kände dig ganska bra de ser jag :)
    Ja kanske är de kul att läsa om andra men om alla tänkte så, ja då fanns inget att läsa ju:)
    Trodde jag skulle finna en fototriss idag men jag fann massa fina bilder ju.
    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Riktigt rolig läsning måste jag säga:-) Gillar sådana utmaningar då och då när jag har bloggtorka;-)
    Du och jag är nog helt olika så när som på en enda punkt å det är handarbete;-)

    SvaraRadera
  7. Tack snälla Anki, att du inte kommer att skicka till mig. Även om det var kul att läsa om dina drömmar. Kram.

    SvaraRadera
  8. Hahahaa roligt att läsa detta men TACK för att du inte skickade till mig med , gillar inte frågoor om mig själv :))) Ha det bra så länge // Anita :)

    SvaraRadera
  9. Hej Anki :)
    Roligt att läsa dina svar om dig...och du verkar vara precis så rar och varm som jag redan förstått...hihi...
    Jag håller med dig till 100% ...inte roligt med såna utmaningar och jag gillar inte heller Awards...ställde endast upp denna gång för en bloggkompis skull. Tack för dina goa ord om mig vännen.
    ps. gillar din header, så vacker.
    Ha det gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Tack för en intressant inblick i vem du är :-) Jag känner igen en del av det du skriver i mig själv. Älskar också skogspromenader, även om det inte sker så ofta. Tycker också om att läsa och att fota så klart.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  11. Skoj att läsa dina svar. Ser att vi delar mycket! Började nästan skratta högt då jag såg ditt svar om vilket väder du tycker bäst om. Jag brukar svara precis som du om någon frågar :-)
    Sv. Klart jag inte ger upp!!! Har jag kommit så här långt så finns inte den utvägen. Men ibland måste man sansa sig och tänka efter lite bara...Tack för din pepp! Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej Anki! Här var det mycket Anki-nytt "fniss", tror jag själv avstår.
    Men jag njöt av alla dina sköna vår- o sommarbilder.
    Ja, uj vad vi fick snö förra veckan! Tror det kom minst en halv meter, men idag så lyste SOLEN! Åh, så härligt det kändes!
    Ha det gott, Anki! Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Skrattar gott för fy vad du är lik mig på många sätt :-) Jag skulle vilja åka till Tibet, Island, Grönland med mera. Väldigt kul att få läsa mera om dig *tack* Hösten är fin och även vårvintern uppe hos oss /kram

    SvaraRadera
  14. Hej, så nu har jag fått läsa lite mer om dig, vi har en del gemensamt. Men det visst jag nog redan! Jag kan ibland gilla utmaningar, men då ska man vara på rätt humör...
    Så fina spår du hittade i skogen, det var ett tag sedan jag tog sen skogssväng, snön har krumpit ihop ordentligt med blidvädret men nog tror jag att det vore görligt att ta sig fram. Nu ska man hålla sig undan imorgon då rallyt går, jisses när 5000 pers ska samsas på skogsvägarna!
    Jag saknar solen, den verkar ha något otalt med mig, vet inte vad jag gjort som retat upp den.
    Får försöka blidka den med soldansen..
    Kramen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)