torsdag 27 februari 2014

Ibland har man tur...

Min gamla Tassimo slutade fungera... och när man väl börjat använda en kapselmaskin så blir man bortskämd och vill inte vara utan.
Igår var jag till Citygross... då hade de den här till kanonpriset 499:- och då priset på MediaMarkt var 899:- och jag dessutom hade en rabattkupong på 10% så var det ju bara att slå till :) 
Premiärkoppen med Lasses te...
På julafton fick jag en amaryllis av yngste sonen... bara en stängel då, men många stora fina blommor - nu två månader senare så blommar den på en ny stängel - då blir man glad :)
Nu är det dags att tömma tvättmaskinen... sen blir det promenad :)
Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Åh, så härligt det blommar där hos dej! Denna ståtliga vackra blomma får gärna blomma året om :o)
    På tal om tur! Jag hade sån vansinnigt tur att jag vann en sån där kaffemaskin i min icabutik. Det enda jag gjorde var att lägga mitt kassakvitto i en låda :o)

    Ha en fin promenad och en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen kapselmaskin, så den vanan har jag inte tillskansat mig. Härligt när amaryllisen kommer med en ny blomma - jul eller ej - den är lika fin närsom. När jag ibland har sparat på dem har de blommat mitt i sommaren.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en skön promenad. Dropparna hos mig hängde på en sådan där grind över en gångbana som ska föhindra att mopeder tar sig igenom.

    SvaraRadera
  4. Jag har en kapselmaskin som aldrig används!

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin blomma! Jag har ingen plats i lyan för kaffebryggare mfl hushållsmaskiner så jag dricker numera te. Så många jättegoda teer det finns för mig som tidigare alltid drack massor av Zoega mörkrost/M

    SvaraRadera
  6. Åh så gott,vi har oxå en Tassimo hemma som vi brukar ha med i Bobilen!!
    Det är så gott att bara ta en Cappuchino när lusten faller på!!
    Och det brukar den göra ofta :-)

    Nu vill vi snart ta hem vår Bobil!!

    Ha det gott/kram

    SvaraRadera
  7. De var tur o stor pris skillnad. Jag har oxå en men får lov att säga att det är inte ofta jag använder den. Fick den i present. Du har tur med växer, vad fin den är Jag hade ingen sådan denna julen, konstigt nog :) men en julstjärna som står sig fin fortfarande.
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Jag sitter här med en stor Caramel Macchiato bredvid mig som jag lagat i min Tassimo och läser bloggar. Eftermiddagen kan knappast bli bättre. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken flax!!
    Köp en trisslott!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Känner igen mig helt och hållet! Har inte bryggt vanligt kaffe på fyra år. Kapselkaffe är ju så enkelt och bekvämt.. Och gott:-)

    SvaraRadera
  11. Ja den var billig, men vi har ingen och har inte talat om att skaffa en sådan maskin heller.
    Rolf han 'pimplar' ju kaffe hela dagen så det än inte lönt med en sådan tycker han och jag dricker bara högst två koppar om dagen. Det ska vara Zoega.
    Ej heller har jag någon amaryllis att visa upp, men vad trevligt med den nu
    Må gott Anki/ Eva

    SvaraRadera
  12. Här är det pulverkaffe som gäller när jag är ensam...men jag har faktiskt en Tassimo står i hörnet på köksbänken, och en kaffebryggare...Den sistnämnda används enbart när det kommer "främmande", och Tassimon, ja den samlar just nu mest damm...Vilken tur du hade, fynd!!
    Och amaryllisen, den kommer du att ha glädje av länge än. Ångrar sååå att jag inte köpte när de reade ut dom på Blomsterlandet, fanns alla möjliga färger och varianter. Sen ska man ju spara dom också....så man kan njuta kommande jul av dom!!
    Har skrivit in den 15:e i kalendern...Yeees!!
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Tanken på "kapselkaffe" får det att värka i min "miljömuskel" ;) Så jag låter bli dem :)
    Fantastiskt vacker amaryllis - tänk vilken livsvilja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var på inget sätt meningen att låta anklagande :) Verkligen inte! Jag "pratade" bara helt egoistiskt om hur jag själv tänker - andra får tänka helt fritt :)
      Med din förklaring lät de ju helt ok t.o.m. så jag kanske måste byta åsikt (ve och fasa;))!

      Radera
  14. Visst blir man bortskämd med en kapselmaskin! Älskar att kunna välja vilken sorts kaffe jag vill ha just idag!
    Vilken vacker amaryllis!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. City Gross är min favorit butik. Bageriet älskar jag mest. Oftast mest märkesvaror och mindre EMV. Kram

    SvaraRadera
  16. Det var verkligen ett kanonpriser.Visst blir man glad när man gör sådana affärer.
    Kul med amaryllisen.Finfina bilder.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  17. Vad fint att den fortfarande bloomar sa vackert.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)