fredag 28 februari 2014

De behöver inte frysa...

... ja, träden alltså... 
En del har strumpor...
 ... andra har långärmat...
 ... och en liten mössa...
... någon har både mössa och en sjal...
... och tittar lite konstig när jag passerar,,,
 Så fint i skogen... en vacker gammal trädstam...
... helt övervuxen av mossor och lavar...
 ... och så den gamla stubben...
... och svamp... fina fräscha rökslöjskivlingar... bra matsvampar som jag ångrar att jag inte plockade med mig hem...
  
och den fina stensötan...
Fick avbryta promenaden - är ju lite rädd om kameran...
Blött och lerigt... här vill man inte ramla :)
Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Haha! Tack för modevisningen. Vilken härlig skog du har att vandra i. Idag har vi ösregn, så det blir till att ta simfötterna på till skogspromenaden. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar trollskog!

    SvaraRadera
  3. Mossa är jättefint tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Hahaha" Gillar verkligen dina välklädda skogskompisar!
    Å om jag tittar på "geggan" så kan jag bara konstatera att du med säkerhet hade gummistövlar på dig och att jag hade hållit mig på asfalt;-)

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder från skogen !! Kan vara bra med kläder s.a.s på träden !!

    Ha en fin helg/Kram

    SvaraRadera
  6. Ja idag kan det ju behövas lite varmt om knopp och kropp...ingen riktigt värme precis!! Fina bilder, vi har lite samma tema idag...skogen. Däremot såg jag ingen svamp.
    Hoppas vi får en riktigt skön helg, och lite sol skulle ju inte sitta fel heller...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag fotograferade en likadan stam med mosskläder. Det fotot blev inget vidare. Men dina är fina. Trevlig fredag kväll!

    SvaraRadera
  8. Vad skönt. Då slipper jag vara orolig att de fryser. Härligt inlägg. Kram Bosse

    SvaraRadera
  9. Om du inte visat sista bilden, skulle jag trott att du bor i ett naturreservat. Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka otroligt vackra bilder!
    Måste vara tagna i Vånga!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Slabb och klabb inte kul att promenera på. Men dina skogsbilder på mossbeklädda träd och stubbar de var helt enormt vackra. Så kan jag också se när jag går i skogen, min fantasi är stor.
    Men en sådan stubbe har jag aldrig haft turen att få se, den kanske bara finns i din skog, *fniss*
    Det gäller att ha ögonen öppna och en massa fantasi, det har du Anki !

    Ha en trevlig helg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  12. Vackra mossbilder! Mossan trivs verkligen i den här fuktiga luften.
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Jag gillar också mossa och gamla stubbar men här är allt täckt av den vita snön

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart inlägg! Ler som en sol när jag läser om skogens vårkollektion.

    SvaraRadera
  15. Underbart inlägg och fantastiska skogsbilder med mossa i alla dess former. Naturen bjuder verkligen på fina motiv och du kan konsten att fånga det vackra på bild. Så mysigt att kolla runt!

    Jag undrar oxå om jag kan lägga till dig som bloggvän?

    Ha en riktigt skön söndag och kramen till dig :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)