torsdag 16 januari 2014

Underbara onsdag - Iskallt

Försökte få till det här inlägget igår... det var förberett, men Blogger ville inte samarbeta... fick hela tiden felmeddelanden och när jag försökte lägga in fler bilder så gick det inte alls.
Gillar inte vintern... att fotografera den är ett sätt att stå ut.

Iskallt innan snön... 
Och så en bild från vintern 2010-2011... då kom vintern tidigt och stannade kvar länge...
 Nu fick vi ju vinter till sist även den här gången...
... med isblommor på garagefönstren...
Rosa himmel... -14º...
... och en del snö...
Frusna blommor...
... den blå himlen speglar sig i snön...
... och så min kära lilla lastbil :)
Hos Linda med bloggen Växthusliv flnns fler iskalla bilder...
Klicka på grodprinsen så kommer du dit :)

26 kommentarer:

  1. Oj vad kallt...fryser när jag bläddar igenom dina fina bilder.
    Vad söt din lilla lastbil där, en redig charmör :)
    Snart....är de vår igen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ju inte vintern särskilt mycket. Men att sitta inne i stugvärmen och titta på dessa bilder det går alldeles utmärkt. Så undrar jag så klart över lastbilen.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  3. Din rubrik underbara onsdag fick mig att tänka på när jag jobbade. Då var onsdagen min värsta dag!
    Man hade jobbat några dagar, var trött, och man hade LÅNGT till helgen! Numera är alla dagar underbara!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att blogger ville samarbeta till slut så vi fick se dina fina bilder. Säga vad man vill om vinter men den är vacker. Det visar du här. Och jag bara älskar din lilla lastbil :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Blogger beter sig så himla dumt emellanåt, då blir man sugen på att byta! Här är inte speciellt vintrigt, idag är det helt grått och blåsigt!

    SvaraRadera
  6. Trist när det inte blir som man vill på datorn. Men du lyckades till sist. Den ena bilden finare än den andra.
    Jag såg också en sådan rosa himmel, men jag orkade bara inte klä mig för att gå ut och ta den. Från fönstret blev det inte bra. Din är jättefin, så jag får glädja mig åt den.

    SvaraRadera
  7. Vinter i lagom doser är inte dumt alls!
    Men man får ju inte bestämma.....
    Härliga bilder som vanligt hos dig!

    SvaraRadera
  8. Man fryser när man ser bilderna så bra är dom! Den första är magisk! /Anette

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska bilder!

    Vi hade en riktig sommardag i går! Det var några som badade i Medelhavet!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, där fick jag förklaringen till att ingenting fungerade hos mig, kunde inte lägga upp bilder eller någonting, skönt höra att jag inte var ensam, även om det är trist när man väl försöker få till det. Härliga bilder du har....riktigt vintrigt och gott.
    Ha det bra. Kram

    SvaraRadera
  11. Hej! Kul att du också gillar min headerbild. Den är ett montage, bilden är ärligt stulen från en wallpaper-sida på nätet och sedan har dottern hjälpt mig att montera in min jycke där i snön. Träd i så granna fina färger har vi inte här hos mig.
    Vi åker inte längre ut i skogen heller under rallyt, mest för att Blinka inte skulle klara flera timmar i kylan. Tyvärr skäller hon om hon lämnas ensam hemma så det är inget alternativ. Men i ärlighetens namn höll jag på att förfrysa mig ett år, kylan kom genom stövlarna och spred sig i hela kroppen och jag blev inte varm på flera dygn efteråt! Det är ofta sträng kyla just under rallyt. Nu har dom en servicepunkt här i byn så jag brukar stå där och hänga för att se förarna och bilarna och andas in lite härliga avgaser...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det är nog tur att dina bilder är så otroligt fina. Annars skulle jag frusit ihjäl, jag lovar;-)

    SvaraRadera
  13. Dina bilder är så "verkliga" att man nästan kan känna hur kallt det är. Kram

    SvaraRadera
  14. Ja, att Blogger gör lite som den vill emellanåt har vi nog alla fått känna av och irriterat oss på....men bilderna som du tillslut fick lagt in är ju bara helt UNDERBARA!

    Värmande kramar!

    SvaraRadera
  15. Så vackra bilder. Den där med nyponet skulle jag vilja ha som en stor tavla. Kramar

    SvaraRadera
  16. Såå fint, jättevackert!!

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan
    ~Lollokram~

    SvaraRadera
  17. Ljuva vackra bilder, den där lilla lastbilen var ju gullig . . . .
    Idag torsdag är det kallare blåsigare än igår, smhi säger att snö kommer igen.
    Här är det fortfarande pudrat men i natt då . . . . . .
    Dagarna har redan ljusnat en hel del, tack och lov.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  18. Den är väl för söt din lilla lastbil!! Ser lite frusen ut bara...Du är då för duktig som varit ute med kameran trots att det är bitande kallt. Här har allt fotograferande helt stannat av. Fina bilder på iskristaller och frusna blommor!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder, vackra bilder! Nyponet är så vackert med isen på. Och när man ser den lilla lastbilen ser det ut som om det är soligt ute! Det är härligt. Det är det inte här. Men det går bra ändå.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Härliga vinterbilder, särskilt bilen :-) Själv tappar jag helt lusten att fota så här års.

    SvaraRadera
  21. Huh vilka kalla och fina bilder. Go helg på dig

    SvaraRadera
  22. Riktigt kallt och massor av snö! Men visst är det vackert!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  23. Jag beundrar din förmåga att se vackra saker i vinterns tid. Det har jag väldigt svårt med. Eftersom jag hatar vinter så kan jag inte se det vackra tyvärr men jag ser ju att både du och min andra bloggvän "Hemliga trädgården" lyckas fånga skönhet även på vintern så jag skulle tro att det är min inställning som sätter hinder i vägen

    SvaraRadera
  24. Riktiga mumsbilder. Kram Bosse

    SvaraRadera
  25. Fina bilder!
    Så söt liten lastbil *gillar* /kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)