lördag 25 januari 2014

Trädgårdsfärger - LJUSGUL

Veckans trädgårdsfärg är LJUSGUL...
Har tittat runt i mina mappar från förra året och det här är vad jag hittade...
En narciss som doftar...
 Min gula pelargon som blommade överraskande fint hela sommaren :)

 ... och jättevädden...
 ... ljusgula kronblad och ståndare som drar åt lime... gillar den mycket!
Ett kungsljus som då och då dyker upp på en ödetomt...
... och så jättekungsljuset som jag fotade i någon annans trädgård i somras...
... det skulle jag gärna ha... ja, fågelhuset också :)
Fler bidrag hittar du i Charlottas trädgård...

17 kommentarer:

  1. Av alla dina bilder till det här fototemat att döma har du extremt gröna fingrar. Dessutom är du en toppen blomsterfotograf också:-)

    SvaraRadera
  2. Ett fågelpalats passar så fint bredvid kungs-ljuset. ;D
    Underbart mycket och så vackert gult. Tack för att du delar.

    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  3. Man blir så glad av gult tycker jag! Så vackra bilder. Man börjar längta nu. Kramar

    SvaraRadera
  4. Om jag hade en sådan där vacker fågelstuga då skulle jag säkert vara en mer framgångsrik fågelmatare.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  5. Åhhh, älskar den där dubbla narcissen. Jag vet att den doftar underbart!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Så många fina underbara sommarblomster !!
    Nu blev vi sugna på sommar!!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder kungsljuset bara älskar jag.
    ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Narcissen är så läcker med sin gröngula nyans och gula pelargoner - vackra alla valen.

    Ha en fin kväl! Carinal

    SvaraRadera
  9. Det var tjusiga bilden. Den där vädden var ju jättefin, gillar när det drar åt lime! /Anette

    SvaraRadera
  10. Måste nog få tag på en jättevädd jag med! :)

    SvaraRadera
  11. Underbara foton som får en att längta till varmare årstider :) // Anita

    SvaraRadera
  12. Jisses vilken skatt du har i dina fotomappar Anki :) Fågelhuset kan väl inte vara så svårt att tillverka?! Du får sätta Lasse på det! Håller med Nitas att man längtar till värmen och våren! Kram till dig/ Sivan

    SvaraRadera
  13. Härligt ljusgula blommor.
    Jättevädden finns hos mig också.En ståtlig växt.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  14. Ja du, nu väcktes nog min längtan efter sommaren igen :-)

    SvaraRadera
  15. Så mange lekre gule sorter. Pelargonen var aldeles nydelig!! Har aldri sett den i gul før.

    SvaraRadera
  16. Å så fint Längtan till sommaren blir starkare och starkare

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)