söndag 5 januari 2014

Trädgårdsfärger - GULD

Veckans färg är GULD... lite knepigt för guld är ju ingen egen färg, men efter ganska lång tids sökande i förra årets arkiv hittade jag först av allt den här guldbaggen...
... tror den heter gräsgrön guldbagge...
Johannesörten har lite gyllene toner... 
... liksom frösamlingen av något ogräs...
Kaprifolens blommor är lite guldiga i mitten...
 ... liksom honungsrosen...
 Den överblommade gulklintens rufs... visst är det guld i det...
 Och höstens färger... mycket guld...
 ... och så till sist skogens guld :)

Vill du se fler guldfärger - titta då in till Charlottas trädgård...

18 kommentarer:

  1. Härliga bilder med vackra färger!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Guld är inte allt som glimmar. Jag blev så sugen på våren och sommaren när jag tittade på dina bilder. Söndagskram

    SvaraRadera
  3. Tänk vad mycket gud vi har överallt bara vi ser efter lite mer.
    ha en fin trettondagsafton
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Hösten är en riktigt guldig årstid. Det är naturligt guldfärgat och inte fusk. Kram

    SvaraRadera
  5. Du hittade mycket guld! Fint!

    SvaraRadera
  6. Men jag skrev ju här?!?!
    Fina guldiga bilder *njuter* /kram

    SvaraRadera
  7. Ditt arkiv är en riktig guldgruva. :)
    Vilken blomning, vilken färg, vilka skatter. Tack för att du delar.

    Kram /Charlotta

    SvaraRadera
  8. Du har verkligen fått till det glittrigt guldiga, jätte fina bilder, hoppas vi får ett riktigt guldår och att det börjar med ett hockeyguld i kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Vilken snygg kantarell!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Hej, så vackra bilder och påhittig har du varit. Skogens guld, en del påstår att det är hjortron, andra att det är lingon o en del att det är svampen.
    Jag läste att gullvivan blommar i Göteborgstrakten. I Stockholm har jag sett bilder på blommande rosknoppar. Ja nog är tiden ur led alltid.
    Ha en fin ny vecka, nu ska det väl börja märkas att dagarna blir lite längre
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Den limegröna guldbaggen var nog ett av de bästa foton du lagt upp. Älskar den - å då är jag då inte så förtjust i småkryp om man säger så;-)

    SvaraRadera
  12. Se där du lyckades ju hitta en hel del guld och vilka fina foton som får en att minnas bättre och varmare tider

    SvaraRadera
  13. Härligt att titta på Dina fina bilder...

    SvaraRadera
  14. Så många fina bilder! Fröställningar och det överblommade är hur vackert som helst. Man missar så lätt dessa bildskatter.

    SvaraRadera
  15. Tycker att du lyckats mycket bra med guldletandet :-)

    SvaraRadera
  16. Jätte fina bilder. Skogens guld blev det inte mycket av i år. Men i förra veckan hörde vi på radion att en man hade varit ute och plockat både gul kantarell , trattisar, och någon skivling som jag glömt namnet på. Inte i mängder, visst är världen upp och ner ibland?
    Kram
    Monkan

    SvaraRadera
  17. Oj, så mycket som hade hänt här, nu har jag läst ikapp och jag hoppas att du fått hem din egna guldklimp! Underbara guldiga bilder. Kram

    SvaraRadera
  18. Dina bilder slår det mesta. Omöjligt att välja ut någon, men kaprifolblomman blev jag extra begeistrad över.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)