fredag 3 januari 2014

Minnesbilder... 2013... del 1...

Här kommer en liten sammanfattning på en del ur förra årets händelser...

Vintern kändes oänderlig...

Så kom ljuset tillbaka...
... och så småningom kom våren...
... vår vår-väg...
Lilla butiken Bondromantik öppnar igen och snart blir det loppis :)
 Dags att ta fram husbilen...
 Första resan gick till Mariefred...
... Sundbyholm...
 ... och Strängnäs...
Hemma igen lagom till de första vårprimörerna...
... och för lite påtande i trädgården...
 Snart dags för avfärd igen...
... söderut via Jönköping...
I småbåtshamnen i Halmstad hittade vi en bra ställplats...
Fortsatte så till Falkenberg...
 ... och i Lövstaviken finns det också en alldeles utmärkt ställplats :)
... här träffade vi vännerna M-L och L från Mjölby :)
 Fortsatte till Varberg...
Vilket fantastiskt badhus!
Vände hemåt igen... hittade en bra övernattningsparkering vid Nässjöbyns rastplats strax utanför Nässjö...
 Hemma igen... och dags för besök i djurparken...
... och så blev det veteranbilsrally...
... Lasse och jag var funkionärer...
Jag fick agera barnmorska... eller om det heter kalvmorska...
... och så årets första torpvandring...
En hel del härlig tid med barnbarnen :)
... dess ljuvliga ungar :)
 Får nog dela upp det här lite... 
Fortsättning följer med resan till Roslagen och träffen med bloggvännerna i Örebro :)

Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Tjenare kalvmorskan! Vilket fint årsreportage du har gjort och att det om ett litet tag (ja, några månader då) skall kunna vara så grönt och fint igen, det är svårt att förstå.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt år du haft!

    SvaraRadera
  3. Oj! Jag hade faktiskt glömt bort att vi redan haft en låååång vinter 2013. snön som låg kvar ända in i April och kallt och blåsigt. Så det är inte mer än rättvist att det nu är barmark. Härlig kavalkad med härliga bilder. Visst är badhuset i Varberg vackert! Var där för några... hm en hel del år sedan.. Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag kommer ihåg det mesta som du skriver om. Men det är ju väldigt trevligt att få en resume´. För dig själv är det antagligen också bra att gå tillbaka till.

    SvaraRadera
  5. Tack för ett fint inlägg. Otroligt vad mycket man hinner på ett år, jag har också suttit och tittat tillbaka på mina bilder, men har inte kommit till skott att göra en sådan fin resume´ som din.
    Kram monkan

    SvaraRadera
  6. Det vackraste är när barn springer i en maskros hage och plockar blommorna eller blåser på dem, en riktig vår-sommarbild!
    Ja inte kan du säga Anki att ni har 'rullat tummarna' förra året (får man skriva nu).
    Jag önskar att få se 1/4 del i år av det som ni har upplevt, jag vill se delar av Sverige vi ej har sett.

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Du har haft ett underbart år. Hoppas 1214 blir lika lyckat. Åsså hoppas jag verkligen att dunderkuren med antibiotika gjort din älskade Lasse bra igen. Ge honom en styrkekram från mig:-)

    SvaraRadera
  8. Kul med tillbaka blickar, fast att jag har varit med dig under året!
    Skönt att Lasse är hemma igen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. hej fina du <3
    det är flera bilder jag minns från året här anki <3 lite av mina favoriter är ju där dina barnbarn plockar blomster på ängen <3
    varm kram

    SvaraRadera
  10. Oj vad det var roligt med Reprisen från förra året. Kommer ihåg många bilder. För en så gammal käring som jag verkar det toppen med en husbil. Det skulle jag aldrig orka, ha,ha orkar knappast med min "husrullator". Men jag älskar att läsa hos er och se på bilderna på Era bloggar. Hoppas på ett bra 2014 för ER. kram från Hajan och tack för alla trevliga och
    goa kommentarer hos mig.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tillvaro ni har som kan möta våren i husbilen och se så mycket av vårt vackra land. Du gav mig lite semestertips här - skulle vara kul att åka till Varberg bland annat. Jag har inte varit där sen jag var liten.

    Vintern var verkligen långvarig 2013, det ska bli spännande att se hur den här vintern blir. Hoppas på tjäle i backen i alla fall en kortare period. ;)

    Ha det gott!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Kalvmorska...vilken vacker titel!! Den skulle jag genast skriva in i mitt CV om jag fortfarande vore arbetssökande...
    Och så roligt att titta på dina bilder, och lagom som ni tog ut husbilen så kom jag och hälsade på, för att ta med dej till ett ställe som jag trodde jag hittade till...*gapskratt*...än en gång kom din ådra för guidning fram!! Å alla vackra platser ni besökte på försommaren sen, en del kan jag känna igen mej på, andra blir en liten anteckning i ev resmålsboken för kommande somrar med husbilen.Fortsätter det här vädret kan man ju förresten snart ta ut bilen och börja säsongen...
    Hoppas att dunderkuren hjälpte, att livet så sakta börjar återgå till det normala för er del. Önskar er en riktigt skön och lugn helg, även om vädret kanske kunde vara bättre...
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Så mycket snö det var förra vintern hade nästan glömt det. Och en sån underbar sommar vi hade. Fina bilder att minnas till.

    SvaraRadera
  14. Just ja...Shetlandsponny skrev du...trodde nästan det var Islandshästar, eftersom de var så lurviga.

    SvaraRadera
  15. Kul med tillbakablickar. Jag ser fram emot att få följa dina äventyr med bobilen i år också. Det blir som ett gratisresande för mig. Kram

    SvaraRadera
  16. Vilket jobb med att söka igen bilder och sen att skriva allt detta fina till dem. Storartat vackert och intressant med allt det du berättar. Ett varmt tack/ kram

    SvaraRadera
  17. Så många mysiga ställen ni besöker på era resor. Jag måste komma iväg söderut, av någon anledning drar vi alltid norröver när vi åker iväg. Jag skäms verkligen över hur mycket jag har osett. Inte minst märker jag det då jag tittar på På spåret, igår var det Linköping som var en slutdestination och jag tror baske mig inte jag varit där heller...
    Kram och tack för alla fina bilder!

    SvaraRadera
  18. Oj, det var ingen liten nyårskrönika. Det mesta minns vi ganska väl. Kram & God fortsättning.

    SvaraRadera
  19. Inte dåligt vad ni hunnit med! Ser fram emot resten :)
    Kram

    SvaraRadera
  20. sett med dina bilder så var ju faktiskt sommaren både lång och fin, tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)