fredag 31 januari 2014

Idag kom den...

... min vinstbok :)
Om du klickar på bilden så kommer du till Caritas blogg :)
Trevligt med en ny bok - speciellt när snön fortsätter yra utanför fönstret...
 Härligt med en pratstund med kompisen :)
 Jag älskar hästar och skulle inte tacka nej till en ridtur... men när det ser ut så här med yrande snö... nja, då känns det skönt att inte vara tvungen...
Inne i fårhuset var det lugnt och skönt... och snart kommer årets lamm :)
Så till sist en liten uppdatering av svampodlingen!
Antar att ni minns hur det såg ut måndags... 
Bilden uppe t.v. tog jag igår - de andra två idag...
... och nu börjar de likna svamp!
Återkommer med fler bilder vartefter :)
Önskar alla en fin helg!

20 kommentarer:

  1. Det är alltid så trevligt att besöka din blogg. Härliga bilder i massor. Den här gången föll jag ju så klart pladask för hästarna :-)
    Oj vilka framsteg som sker i svamphuset!

    SvaraRadera
  2. Kul med svamparna! Har snöar och blåser det varenda dag, det räcker nu! Det räckte för länge sen!
    Skönt att krypa upp i soffan med en ny bok då :)

    SvaraRadera
  3. Oh hästar dessa fina djur - saknar. Så söta dina på bilden var :)
    Grattis till boken.
    Ha en skön helg
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ne jmen titta! Så roligt med svamparna! Ja huga! Idag var det ruggigt i blåsten. Men nu varnar de för regn... Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Trevlig helg i vinterskrud!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, nu liknar det ju svamp!
    Ha en skön helg i snöyran!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med svampen. Nu ser man att det är svampar.
    Jag tror jag hade tackat nej, om en häst frågat mig om jag ville ta en ridtur. Och det har inte med vädret att göra. Här yr snön utanför och jag är glad att få vara inne. Men hästar är fina.

    SvaraRadera
  8. Här inne vart jag glad. Fina bilder på mysiga djur som jag gillar. Nu måste jag fortsätta spana *ler* i din blogg lite. Hittat hit genom spanaren.
    Ha en fin kväll och helg! Tooodeloooo

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder på de fina djuren!
    Och bilderna från sommaren är sådana som kan behövas nu vintern har oss i sitt grepp.
    Ha en fin helg!
    /SA

    SvaraRadera
  10. Om jag inte sagt det innan, är jag en riktigt stor djurvän och det gäller alla djur som inte är rovdjur. De goa hästarna tar första priset denna gången. Kram.

    SvaraRadera
  11. Vilken pangbild du tagit på båda hästana ilag ja alla bilder är ju jättefina men den fastnade jag för direkt . Ha en fin helg // Anita :)

    SvaraRadera
  12. Här fastnar jag - förutom på din vinst - på den härligt röda fågelholken som verkligen är bildens behållning. Hästar är inte min grej men när de pussas så är dom söta.
    Å svampodlingen - ja du - tycker fortfarande att den ser ut som hjärntumörer som bara växer till sig...;-)

    SvaraRadera
  13. Här kan verkligen tala om, att det växer som svampar! Nej, ogräs heter det väl, i det gamla talesättet. Vad heter svampen, och går den att äta?
    Har har vi haft yrsnö ett par gånger i veckan, men nu önskar vi oss plusgrader!!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  14. ja..dä va jösses vad de svamparna växte på :-) ja...som karin ovan ,så undrar jag detsamma..vad det är för svamp du odlar och om den är ätbar? spännande att se hur din egna odling växer <3 varm kram ps.håller med dig om hästarna...dom är underbara och doften sen...dom doftar ju såå gott <3

    SvaraRadera
  15. Goddag ! Vad roligt att vinna en bok ! Då har du lite att läsa när det är ruggigt ute. Fina bilder du visar. Ha det bra !

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken svampodling du har. När kan du börja skörda? Kram

    SvaraRadera
  17. Djurvän som jag är, får hästarna första priset av mig. Kram

    SvaraRadera
  18. jo visst är hästarna charmiga men dina ullknyten är fantastiska, får får man aldrig nog av. ditt svamphus håller ju vad det lovar, trodde det skulle bli omöjligt att få till en sån mängd när jag såg huset hos dig som en låda, wow!
    Grattis till boken också :)

    SvaraRadera
  19. En liten kvällshälsning!
    Spännande med svampen.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)