måndag 13 januari 2014

Hoppades, men visste ju innerst inne...

... att vi inte skulle klara oss undan vintern i år heller...
Här bor vi...
... de två gäststugorna - Lillstugan och Överhuset...
 -14º när jag stoppade kameran innanför jackan och gick en kort promenad mot soluppgången...
Stannade som vanligt till för att hälsa på hästarna...
... några av dem hade skägg :) 
Såg två stora flygplan på väg söderut... antagligen fyllda med förväntansfulla människor, som är  på väg till någon varmare destination... 
... känns som ett bra val att åka nu när vintern har kommit ...

Ha det gott!

24 kommentarer:

  1. Nu blir jag ännu gladare att vi är där vi är!
    Vi hade sol och 20 grader i går!
    I dag 17 och lite regnskurar!

    Tydligen snö i Haninge också!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina vinterbilder i kylan,- 15 här i morse faktiskt !!!
    Hästmulen såg fin o frostig ut.

    Hade nog hellre åkt i planet mot Sol o Värme!!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt ställe du bor på... under sommaren alltså;-)
    Hade också hoppats på en snöfri vinter, men man kan ju alltid hoppas att den blir kort.
    Duktig tjej som går ut så tidigt i den kylan för att ta bilder. Fina dessutom!

    SvaraRadera
  4. Ja visst kommer vintern den slipper vi inte.
    Så vackra bilder du fick på din promenad!
    Här kom den också över en natt och genast är det -15
    Men vi går ju mot ljusare tider ... skönt!

    SvaraRadera
  5. Tackar allra ödmjukast, nu fick jag se gäststugorna. Väldans trevliga! Jag är imponerad att Ni får plats med toalett därinne.

    SvaraRadera
  6. Så vackra frostbilder!
    Här var det vidrigt kallt imorse, -19. Här i dalgången vid Svartån och vidare mot sjön Tysslingen är det alltid några grader kallare på vintern...... Men visst är det skönt ändå, med riktig vinter, så vi kan vänta på en skön vår!!!!
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  7. Det blev ju fina bilder iallafall! Ikväll har det snöat här, ca 1 cm...

    SvaraRadera
  8. Ja visst hörde jag rätt, jordens temperatur stiger kraftigt. Då tänkte jag i mitt eget lilla egensinniga sätt, kanske blir det inte snö och kallt i vinter. Nu vet vi bättre, svinkallt och snö är det som bjuds idag. Men visst var det vackra bilder. Kram.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker om att se det på bild men vill inte uppleva minus 14 grader. Det ser riktigt vackert ut hos dig. Jag var rätt säker på att vi inte kommer undan helt en vinter 2014. Vill inte ha en vit påsk. Kram

    SvaraRadera
  10. vilka ljuvligt vintriga bilder, så vackert du bor. Kram Kram

    SvaraRadera
  11. Frostiga bilder och en tidig morgon, så fina bilder du bjuder på.
    Jag gillar ju både kyla och värme, men i lagom portioner.
    Inte kallare än -10 gr och inte varmare än +25
    Idag har det varit +22 perfekt för mig och så soligt så klart.
    Men inget går upp mot en härlig vinterdag med -8 gr och gnistrande snö i solsken.
    Törs kanske inte tala om att jag gillar att skotta snö, men det är det väl ingen som tror när de vet att vi övervintrar i sydligare länder. :) Kram på dig njuter av dina bilder.

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra vinterbilder! Och sol hade du också! Det är mer än vad vi kan skryta med här, fast det såklart, jag ser ju inget dagsljus så jag vet ju inte vad vi haft för väder....

    SvaraRadera
  13. Jättefina frostiga bilder du tagit!
    Åh, har du hästar du kan hälsa på längs morgonpromenade - så mysigt.
    Lite avis...
    Ser så fint ut med era hus och byggnader där.
    Var -14 grader här inne i Norrköping idag också på morgonen.

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder,och vad vackert ni bor.Vad härligt med hästarna och deras rimfrostiga skägg** lite mildare nu, men det väntas ju komma snö, fast inte så mycket hoppas jag...
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  15. Tack för att du bjuder på bilder från din trakt...underbart vackra dessutom!!
    Jag gillar dina frostbilder...och de visar vinter när den är som vackrast.
    Så söt häst....men tur den har tjock päls för nu är det kallt....brrr.... Tack o lov lite mildare idag, -8gr mot gårdagens -17gr.
    Ha det gott Anki
    ~Lollokram~

    SvaraRadera
  16. Morron ! Ja vintern kom nu efter jul istället för till jul. Igår så hade vi -13,5 grader här och ca 6-7 cm snö. Ha det bra !

    SvaraRadera
  17. Ser kallt ut det där. Men vackert är det!! Ha en fin dag. Kram/Annelie

    SvaraRadera
  18. 25 grader kallt och nog kunde man önska att man satt på det där flygplanet och var på väg mot solen och värmen.

    SvaraRadera
  19. Vilka fina vinterbilder. Han med is i skägget ser ju mysig ut.
    Verkar vara fler än jag som tycker att vintern kunde hoppat över i år.

    SvaraRadera
  20. Vilka fina bilder du tagit med din kamera. Jättefina frostbilder på både växter och hästar:) Har du någon bild över hur din kamera ser ut...eftersom jag söker en ny liten.Man som sagt..kanske jag skulle börja använda min systemkamera med det fasta objektivet lite mer. Ett sånt objektiv tar fina bilder..om man bara lär sig använda det:)) Kram

    SvaraRadera
  21. Så otroligt mysigt du bor *verkligen*
    Nya fina bilder att njuta till igen *tack*
    Vi går förbi 2 hästar som oftast och jag kan inte låta bli att ropa hej killar till de båda *ler*
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  22. Vilka härliga vinterbilder!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)