fredag 24 januari 2014

Härliga valpar...

Vill du se valparna? 
Camilla, närmaste grannen ropade på mig när jag hämtade tidningen... och det är klart jag ville :)
Rasen är border collie och både pappa och mamma är duktiga vallhundar.
De föddes på Nyårsafton, så de är nu drygt tre veckor gamla och har precis börjat utforska världen utanför valplådan...
Fulla av nyfikenhet...

... och lika fort jättetrötta :)
... och somnar i en hög på golvet...
Min längtan efter att åter ha en hund i huset väcks åter... 
Visst är de ljuvliga :)
Är ni spekulanter på prima vallhundsämnen... det finns just nu tre vallpojkar till salu...

Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. Jag förstår din längtan, känner likadant när jag ser de ljuvliga valpbilderna. Sedan finns det några andra aspekter som väger över. Framför allt att man blir så bunden och att behöva gå ut i ur och skur.
    Önskar dig en mysig helg. Med eller utan hundvalp.

    SvaraRadera
  2. Hjärtat bara smälter när man ser dom runda goa valparna och det är tur att jag inte var i närheten för då kanske jag tagit med en hem direkt. å vilka gullpluttar

    SvaraRadera
  3. Så ljuvliga och fina dom är. Men liten blir stor,och den rasen kräver att få jobba med något,annars kan den lätt klättra på väggarna och hitta på egna upptåg. Alla hundar behöver få använda hjärnan,även dom små raserna. Inte alla som tänker på det när dom skaffar hund.
    Ett liv tillsammans med hundar är härligt,och jag har svårt att tänka mig och vara utan hund.Men den dagen kommer såklart den också...
    Ha en toppenfin fredag
    Kramar♥

    SvaraRadera
  4. Men gud så underbara de är!!!!! Ljuvliga.
    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  5. Det är livsfarligt att gå och besöka små valpar. Habegäret kommer som ett brev på posten. Det är ganska bra att ha en lånehund ibland, för då blir man åter påmind om att det är ganska mycket jobb...även om det roliga naturligtvis överväger. Kram

    SvaraRadera
  6. Om valpar vore valpar hela livet hade jag garanterat haft hund för länge länge sedan!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ohhh din lilla fresterska.
    Man blir ju sjuk när man ser sådana här goingar.
    Som tur är är det en ras som inte passar mig Den behöver arbeta mycket och jag är lat.Nej kroppen klarar inte av det.
    Underbara bilder på sötbollarna.
    Kramizzzzzzz Mysig helg!

    SvaraRadera
  8. Nej, nej och åter nej! Aldrig mer hund! Vill inte bli så bunden igen, någonsin! Räcker att passa Yngstas ibland!

    SvaraRadera
  9. Oj oj vilka sötnosar, ja än så länge räcker det med två katt pojkar här, vilda som få. Nu har jag läst dina senaste inlägg och får då säga att du visar fina bilder. Härliga semester och blom foton.
    Önskar dig en fin helg/kramen

    SvaraRadera
  10. TYVÄRR VALLAR JAG EN RULLATOR VARJE DAG, SEN ÄR JA 83 ÅR
    SÅ DET STÄMMER INTE RIKTIGT. MEN HEERE MIN JE SÅ SÖTA, OCH SÅ PUSSUGEN MAN BLIVER NÄR MAN SER DERAS SMÅ TRYNEN.
    MAN SMÄLTER JU TOTALT, STOR KRAM FRÅN HAJAN

    SvaraRadera
  11. Åhhhh...jag behöver ingen vallpojke...ingen mer hund överhuvudtaget...men...GUD SÅ SÖTA!! Hur kan du motstå, här skulle alla mina löften och förnuft vandra hand i hand ut genom dörren...!! Men det är väl så man inte ska handla när det gäller valpköp, impulsen ska väl inte ta överhand...Däremot ångrar jag aldrig att vi köpte Zambo, trots att det för mej var en ganska outforskad (eller hur man nu ska säga...) ras för min del. Jag kan ha haft en himla tur också, men han är en supertrevlig hund, lättlärd, stendöv ibland, envisare än matte (ingen bra egenskap egentligen om jag tänker efter...)jo, men vi passar riktigt bra ihop, och framför allt, han är aldrig aggressiv.
    Och när vi ändå är inne på det här med humör...tror du vi hört något om luftvärmepumpen...?? Inte då, och handlade det inte om så mycket pengar skulle jag ringa till första bästa firma och boka!!!
    Önskar er en riktigt skön och mysig vinterhelg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Visst är de oroligt söta, men min medvetenhet om att tid finns inte och då skall de bo hos någon annan. Kram.

    SvaraRadera
  13. Javisst är dom sååååååå söta. Älskar bilderna.
    Vi diskuterade just valpar och suget efter att skaffa hund på jobbet idag. Alla medgav att det är sååååå lätt att smälta när man ser gulliga bilder på valpar. Men de flesta hundar är liksom inte såååååå söta längre när det blir större... å större... å större.
    Hundar är ett ansvar och är precis som småbarn kom vi fram till, för även de växer upp om man säger så;-)

    SvaraRadera
  14. Guuud, vad jag ser dåligt plötsligt! Ser bara suddiga små tvåfärgade saker. Finns väl inget att engagera sig i där??? Eller...
    VILL HA, VILL HA! Äckelgulliga små knyten! Pussvänliga som aldrig förr! Ibland är det tur att man jobbar så mycket för det sätter stopp för förälskelsegriller...

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  15. Åh, jag blir alldeles valpsjuk! Så söta! En sådan liten grabb skulle man ha som kunde hänga i öronen på min hund! :D

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  16. Vilka sötingar!! Skulle jättegärna ha hund igen, men vi jobbar och är borta så mycket….

    SvaraRadera
  17. Åhhh..de är ju så söta!! Förstår om du vill ha en hund igen..brukar tänka på Qvartz och hans roliga ideér han hade för sig. //Sivan

    SvaraRadera
  18. Det borde vara straffbart att visa treveckors hundvalpar, herrejiss vad söta dom är! Helt bedårande! Min Blinka fick en kull för några år sedan, det är förfärligt att skiljas från dem när det är dags! Rosa nosar, precis som på en gris!

    SvaraRadera
  19. Ååååhhhh! Helt underbara!

    SvaraRadera
  20. vilka bedårande små liv <3 ojojoj <3 å så somnar alla i en hög där *hihi* <3 varm kram om dig

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)