tisdag 21 januari 2014

En förlängd arm...

... det är bra att ha  :)
Antar att det är fler än jag som drabbas av immiga rutor på bilen...
Den här hittade jag på City Gross... med den når du både framrutan och med liite sträckning även fönstret på passagerarsidan... ja, om du sitter bakom ratten alltså...
Den är ledad och den är lätt att ta av för tvätt... bra grej faktiskt :)
Solen tittade in och skapade kul skuggor...

... och lockade mig att ta en promenad...
Kan ju inte säga annat än att det är vackert med de snöiga granarna mot den blå himlen.
Stannar till och tittar en stund... ser härligt ut :)
... och så en ny talgboll till herr Hackspett...
... men bilden är tagen inifrån köket...
På tal om fågelmat så hittade jag en trevlig katalog  med mumsmums till våra bevingade vänner - inte bara det "gamla vanliga", utan även talgblock med insekter och bär... eller varför inte frystorkade eller levande larver...
Mycket annat trevligt också - som växter som gillas extra mycket av fjärilar, fågelbad, holkar och en del annat...
Klicka på bilden om du vill se mer ur deras sortiment...

Ha det gott!

29 kommentarer:

  1. Vilken bra grej! Jag var på Citygross igår, synd jag inte visste det då! Nu lär det dröja för vi har långt dit! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Kommentarer som försvinner gillas ej :( ja de gjorde min just så nu börjar jag om;)
    De görs många bra grejer som man inte känner till, en vad ju de du fann:) Blir så avis när jag ser häst och ryttare fara fram i snön - saknar så. Men men, sånt är livet, nu är en ny livs period o de utan hästar:)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vilken fiffig grej!! Den hade jag ingen aning om ...tack för tipset :)
    Här tittade solen fram igår med och tänk vad det gör skillnad allt blev plötsligt så ljust och glatt...hihiih..

    Så mysigt det ser ut hemma hos dig med fina skuggorna....

    Önskar dig fortsatt fina vinterdagar vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om fågelmatskatalogen! Jag måste ta till allt som går för att ta mig vidare som fågelmatare...gullig hackspett, den där på bilden, härligt att se att det finns tacksamma fåglar än idag...

    SvaraRadera
  5. Fina vackra rosa blommor och nu igen fina bilder *njuter*
    Bra tips!
    Var det någon i din familj som var hästägare ... vill minnas så.
    Inte retas med den fina spisen *vill ha*
    Så fin Hacke blev på bild!
    Mera tips men ... nja ... gott för fåglar ... men hur roligt att ha hemma?!?!
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  6. Trevligt med vinterbilder så här på avstånd!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken bra grej du hittat!
    Härligt med sol och snö och fåglarna de äter och äter.....
    Ska kolla sortimentet!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vilken smart skrapa. Den hade jag behövt medan jag hade bilen kvar. Jag är ju lite kort i rocken. Men kan kanske vara något att ge bort i present till någon bilägare:-) Ja småfåglarna behöver mat också för att hålla värmen och hålla sig vid liv Också. Kramar

    SvaraRadera
  9. Underbara fågel- och hästbilder! Njuter av att se dem :-)
    Vilken käck grej du har hittat, ska se om jag kan hitta något liknande till min bil.

    SvaraRadera
  10. Men gud vilken bra sak till bilrutorna, jag har en trasa och man får verkligen sträcka sig ordentligt och når ändå inte fram,väldigt irriterande..** jag får kika efter en sån om jag åker till City Gross
    Det är alltid kul och hitta nånting nytt för pippina att äta..*L*..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  11. Verkar vara en bra grej. Jovisst är snö vackert, annat kan man inte säga.

    SvaraRadera
  12. Lite fina vinterfoton här hos dig också :-)
    Visst skapar snön fina kontraster och fotomotiv, om inte annat som lite omväxling till övriga årets foton.
    Ja du, hur jag fotar mina snöiga vinterbilder är min lilla fotografiska hemlighet - men handlar ju mycket om lång fotoerfarenhet och att känna sin utrustning, samt lite att ha kunskap om hur ljuset som kameran fångar in skapar en bild.
    Visst var det mysigt med en så solig dag som igår - var ut och njöt för fullt, och då blev det ju några foton också!

    SvaraRadera
  13. Så bra att du kan zooma in bilden på 'hacke', de är så underbart vackra.
    Vinterbilderna också, tjejen och hästen de blev så levande på något vis. Bra Anki!
    Idag har det varit soligt o svagt molningt, men underbart ljust.
    kram/ Eva

    SvaraRadera
  14. En sådan lång arm skulle jag behövt. Tack för tipset om fågelprodukterna. Jag har beställt katalogen nu. Kram

    SvaraRadera
  15. vilken bra skrapa
    ja fåglarna behöver mat nu och vivara har mycket smått och gott men lite väl dyrt
    härliga bilder
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  16. I den katalogen fanns en del matnyttigt! Mannen kikade också på den.
    Nu ska jag besöka dina foton!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  17. Oj så fint ni haft det idag! Kram

    SvaraRadera
  18. Talgoxen får full poäng. Fast jag gillar inte nätförpackningarna. Jag går i min trädgård och plockar upp dem överallt. När de är tomma verkar de blåsa iväg, dit vinden blåser och det blir oftast in till mig. Kram

    SvaraRadera
  19. Vilen enastående bild på hackspetten. En av dina bästa någonsin!
    Åsså - när jag läste om de där levande larverna måste jag säga att jag blev väldigt tacksam mot vår HSB förening som förbjuder matning av fåglar p g a risk för råttor;-)

    SvaraRadera
  20. Alltså...bilden på hästen med ryttare...guuud vilken bild!! Ett kanonskott som de stora fotograferna säger...
    Det är lite intressant det här med fågelmaten. U:s moster tog väldigt väl hand om småfåglarna när de hade sin kolonilott, och då bakade hon något slags bröd, som innehöll allt en liten pippi kan önska sej, ja förutom larver och insekter då, får vi väl hoppas...Nästan som stora talgbollar som hon sen hängde ut.
    Det var en finurlig grej att putsa rutan med, har jag aldrig sett. Blir en tur till City Gross tror jag. Det ligger på fel sidan om stan för min del, så det blir inte ofta vi gör affärer där, tyvärr.
    Vilken vacker dag vi haft!! Hann med en skön morgonpromenad innan Zambo skulle till "frissan"...han är ju bortbjuden i början på februari och då ville han snygga till sej lite...Skägget är ansat, ögonen kom fram lite mer, ja han blev en riktigt stilig kille. Så nu är det bara den tvåbente skäggige som behöver lite finputs...sen kommer vi!!
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Hej Anki! Vilken bra grej till rutorna i bilen, mycket smart och tack för tipset. Jag älskar också din bild på hackspetten..Bra taget.. Kram fr W

    SvaraRadera
  22. Bra tips med imtorkaren. Jag brukar ta med bröd till änderna borta vid ån. Där finns det ställen att lägga brödet på.

    Läste ikapp lite här. Vackra rosa blommor!
    Jo jag tänkte också på vår dag vid Naturens Hus då C och jag promenerade där i söndags. Tiden går fort så det blir väl en ny dag där i sommar för oss som ser genom kameralinsen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  23. Kväller..Ja tänk att det snart är 13 år sen olyckan..visst har jag men av skadan,min muskel i den högra underarmen är väck,min känsel och rörlighet i tumme och pekfinger är mycket är mycket dålig.Men man kan lära sig att hantera dessa brister,,men jag har ett rent helvete att trä en tråd i en nål,men jag har ett jävulskt tålamod,så till slut går det,som med så mycket annat..Haé Kram.

    SvaraRadera
  24. Men du det var ett bra tips som säkert är jättebra att ha i bilen.
    Måste inhandlas.
    Vilket finfint foto på häst och ryttare, och va mycket snö du har !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  25. Meen vilken fin blogg du har , har nu suttit och kollat in den lite ikväll och många bra resmål har du tipsat om och är även så roligt att se bilder från min fars barndomstrakter Värmland . Ha det bra och tack för kommentaren du skrev inne på min blogg i december . Mvh Anita :)

    SvaraRadera
  26. Vilka underbara julkortsfoton du tagit! Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  27. Vackra bilder som vanligt hos dig...och en förlängd arm är inte fel....en förlängd pensel skulle jag ha...går ju att fixa, gäller bara att vara utan darr på handen---ibland f¨år man ont i målaraxel...ska kolla på Citygross ;)...kram Karina

    SvaraRadera
  28. Den där långa armen verkar riktigt bra!
    Jag som dessutom inte är så hög över havet
    har ofta problem att putsa rutan innan värmen gjort sitt...
    Härliga vinterbilder - och skoj med lite nyheter för fågelrestaurangen!
    Ska kollas!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  29. God Torsdag ! Nu finns det mer information om vår lägenhet och bilder på min blogg. Ha det bra !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)