tisdag 30 juli 2013

Vilken ros?

Jag har en ros som jag tycker så mycket om... men vad heter den?
 Tror nästan varje vår att den inte har klarat vintern...
 ... men varje vår kommer den igen...
Vackra (i mitt tycke), enkla blommor som ändrar utseende under blomningens gång... Lite veka grenar, blommorna i stora - inte klasar, men samlingar.
Enda felet är att den inte doftar... annars är den helt underbar.
Jag vet att många av er är riktiga trädgårdsvänner och att ni kan så fantastiskt mycket, så nu hoppas jag någon kan ge mig ett namn på den... snälla... 

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Vacker ros, men kan inget namn, tyvärr!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Har inte en aaning men fin är den!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig ros och säkert doftar den även ljuvligt, det ser man ju;)

    Vet inte namnet på den men lika fin är den ändå:)

    Hoppas du har det bra och kan njuta av alla de varma sköna sommardagarna vi bjuds på <3
    Stoor kram från Lollo

    SvaraRadera
  4. Får sälla mig till skaran som inte kan hjälpa dig med namn. Instämmer också med de ovanstående att den är mycket fin :)

    SvaraRadera
  5. Håller med de övriga om att rosen är fin - men namnet nej ingen aning.

    SvaraRadera
  6. Fin ros, men jag är inte någon rosexpert, så har inte en aning om något namn.
    Tack för din kommentar, Anki! Ja, det var himla kul att få se storkarna så där!
    /Pia

    SvaraRadera
  7. Kan tyvärr inte bidra med något namn. Kunskaperna inom detta område är klena, men njuta av det vackra det kan vi. Kram, 3M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)