onsdag 3 juli 2013

Irriterande...

... när det mobila bredbandet inte fungerar...  så trist när man försöker skriva ett inlägg och lägga in bilder när bredbandet är trögt eller kopplar ur sig... bara så där... helt utan förvarning. Har haft otur med det i flera dagar... måste vara något fel någonstans.
Så nu blir det bara ett kort inlägg - ett som jag påbörjade för flera dagar sedan - ja, redan på söndagseftermiddagen...

Vinter! Eller... har det varit fest? 
Ja, inte vet jag... men nåt hade hänt här utanför restaurangen på natten :)
Och Askungen var visst där... en sko fanns kvar...
... stl. 38... och klacken hade gått av...
Söndagmorgonen bjöd på strålande väder... solsken från en klarblå himmel...
... och det blev en härlig promenad genom ett somrigt Åmål. En vacker innergård...
... och spännande dörrar...
 ... och fönster :)
Väldoftande... och vackra blommor...
... ljuvliga pioner och vacker kaprifol...
Dags att åka vidare... först till Svanskog...
Där finns ett bevarad stationshus, så som det såg ut invändigt på 40 - 50-talet... 
Kontoret, uniformsmössor...
... en gammal skrivmaskin, läromedel, stinsflaggor...
 I ett par rum innanför finns en utställning om operasångerskan Gunnel Eklund...
... med bl.a. en vacker blå klänning ::
Internetuppkopplingen är som sagt trög - väldigt trög!
Fortsättning följer... liksom mina besök hos alla trevliga bloggvänner...

Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Till Åmål bär det av nästa vecka, Bluesfest!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Man kan undra vad det var utanför mathaket...diskmedel...?? Någon eller några hade uppenbarligen roat sej...Åmål verkar väldigt vackert, men...vems ben är det i fönstret...?? Har de damer av mindre ädel karaktär även där...??
    Vi åker i morgon, och förhoppningen är ju att vi ska ta oss till Borgvik. Läste någonstans att man kan boka plats i förväg, kanske vore en idé.
    Sen det här med blogger, tror inte det är din internetuppkoppling, för jag har försökt gjort ett inlägg i flera dagar nu, men det går inte. Och Karina, hon lyckades få iväg ett inlägg som syns på min blogglista, men inte går att läsa...Snart byter jag sida om det ska fortsätta och krångla så här.
    Ha nu en riktigt bra fortsatt resa, och akta er för vägpirater, det känns som om det här med fricamping snart är ett minne blott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med tekniken ibland!
    Åmål är väldigt vackert och nästa vecka är det ju fullt ös där!
    Ha det så trevligt på er fortsatta resa!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ett kort inlägg sa du. Jag tycker det blev både innehållsrikt och fint..
    Nu ska jag snart upp till Jämtlands-skogarna och där kan man bli galen på uppkopplingen för den är lika med noll.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Så ni var till Åmål två gånger...visst var det fint där. Jag hade gärna varit till Irene på Anno 1785. Ett underbart vackert ställe. Kul att det blir tillfälle för fler att svänga av där och även njuta av utsikten. Jisses så mycket ni hinner att se efter vägen.
    Man blir så himla arg på icke fungerande teknik. Lycka till med den.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Snö och Åmål. Tvära kast. Teknik är trevligt när det fungerar som jag vill. Kram

    SvaraRadera
  7. De där bredbanden...Nog borde de funka bättre!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder ni får in trots dålig nätkontakt !!!
    Åmål har vi varit vid för några år sen,trevligt !!

    Ha det fortsatt gott ....Kram

    SvaraRadera
  9. Å va man blir glad av alla dina fina bilder från era småresor,tack för det. Tänk om jag vetat att du skulle åka till Iréne kanske jag hade kunnat åkt ner till henne vore roligt att träffa dig....bor bara 5 min. från henne. Ja kanske någon annan gång.
    Ha de fint/kramizar

    SvaraRadera
  10. Oavsett om du tycker inlägget var kort så var det väldigt intressant. Trots att vi varit så mycket i de där krokarna och sett oss omkring plus bott i närheten så har vi inte besökt det gamla stationshuset. Tänk att de lyckats behålla så mycket intakt och med en gammal Halda skrivmaskin också (tror det var det). Fantastiskt att den del människor kan engagera sig så och se till att sådant här bevaras. Tack för den fina berättelsen. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  11. Roligt med lite reseberättelser igen! Man ska passa på att se sig omkring när lusten och andan faller på!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Det finns mkt vackert, nytt, gammalt i vårt avlånga land.
    Det blir väl ett antal mil hit o dit när ni reser, har ni någon koll på hur mkt ni kör på ett år ?!
    Vår dotter Tina o killen Paul har kommit fram till sitt slutmål i Australien.De har kört kors o tvärs genom landet
    många otroliga mil.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  13. Å vad det är skönt att snön är borta tänkte jag när jag såg snöbilden. Jag ogillar vintern mer och mer för varje år. Du fick ju till en massa fina bilder. Tänk så mycket det finns att se i vårt land om man bara ger sig ut och tittar.

    SvaraRadera
  14. Läste Irriterande. Sedan såg jag en snöbild och fick ihop det :)
    Snö så här i sommaren? Nejtack.
    Men när tekniken strular e det -irriterande.
    Vi har också varit i Åmål. Märkligt vad vi ser olika. Du ser "russinen" jag såg hamnkvarteren o torget ;)
    Fina bilder som alltid!

    Ha de kanon
    /Thomas

    SvaraRadera
  15. En liten sommarhälsning och tack för kommentaren.
    Ser att du varit i Karlstad - en stad som jag besöker, när jag ska hälsa på mina barn och barnbarn. Borgvik är fint ...
    Må så gott och ta det försiktigt i trafiken!
    Kram

    SvaraRadera
  16. visst är det irriterande när inte det tekniska fungerar. Men jag tycker du har lyckats bra ändå.
    Var det skum? Det såg ju ut som snö, men jag förstår att det var det inte.
    Hoppas det fungerar bättre i fortsättningen med dina bilder.

    SvaraRadera
  17. Sv: Det har tillstött komplikationer. Så typiskt, allt händer henne. Ingen fara, men hon har brutit ihop pga det... Kateter en vecka, vilken 23 åring vill ha det? Dessutom jätteont!

    SvaraRadera
  18. Tittar in, njuter av alla fina bilder och önskar fortsatt go sommar o färd.

    Kramiz

    SvaraRadera
  19. Ha ha ha..jag ler och läser dina inlägg...det är en ren fröjd att följa dig på resorna. Hur fick du ihop det där med askungen? ;) Hade inte hon en glassko? Hur som helst så är det väldigt underhållande och dina fantastiska bilder!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)