lördag 27 juli 2013

Hurra...

... vi har fått regn! 
26 välbehövliga mm... och jag vill ha mer!
Var tvungen att röra om lite :)
Nu vet jag ju att inte alla är lika lyckliga som jag över regnet, men mina fuchsior gillade det i alla fall :)
Storleken har ingen betydelse... fuchsior är de allihop :)
På skoj köpte jag några "minifuchsior" i våras... och jag bara älskar dem!
 De här två blommorna... den över och den under... finns på samma planta... pyttesmå... 
 ... och den här...
... knopparna som bloddroppar...
... och den här, knappt cm-stora...
Jag som gillar det lilla, det anspråkslösa... jag gillar deras enkelhet... de är helt enkelt ljuvliga :)
Hoppas jag klarar att övervintra dem... men än är det långt till dess, så det är väl bara att njuta så länge det bara går :)
Den här har jag klarat i flera år... tänkte kasta den efter förra sommaren då knopparna aldrig slog ut, men tänkte... OK då... du får en chans till...
Stora, vita, dubbla... men jag gillar den ändå :)
Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Ni fick så pass mycket i alla fall, undrar hur mycket det kom här i stan, verkade lika torrt på em som när jag åkte på morgonen;(
    Förstår Din glädje både över regnet och alla vackra fuchsior, kul det där att ha en massa olika blommor av samma sort, dom små gillar jag verkligen.
    Vaknade med ont i halsen och seg i morse, fast nu känns det bättre efter lite egenvård, inte whisky;-))
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo det var ett riktigt Åskväder med Skyfall i Norrköping!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jönköping har ju också fått en del! Men lokalt, så hos oss var det som ett ordentligt åsk- och regnväder.
    De fuchsiorna gillar jag också. Fast jag har aldrig sett sådana små. I år har jag inga fuchsior. Jag tycker det är roligt när man kan övervintra sina växter, vilket jag inte lyckats med när det gäller fuchsior.
    Vad har du för objektiv? Det skulle jag förstås frågat innan. Nu har jag redan köpt ett, men om jag skulle köpa en annan gång.

    SvaraRadera
  4. Vi är hemma i helgen, det öser ner här! Blommorna är glada :) Tur Maken hann klippa gräset i går kväll!

    SvaraRadera
  5. Nog behöver vi allt lite regn, det får gärna komma på natten. Vackra bilder på dina blomster. Ha en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  6. Kunde du inte delat med dig? Vi behöver också regn, men bara på nätterna som Åse skrev. Fina blommor. Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  7. År 2013 måste gå till historien, som ett år då vi levde med långa högtrycksperioder. Från början av januari, fem till femton minusgrader varje dag i flera månader och relativt lite nederbörd. Nu har vi haft samma fenomen i sommar, tjugo till tjugofem grader, i stort sett varje dag i vecka efter vecka. Så när nederbörden kommer, kommer den så plötsligt och så obegränsat, att det oftast är skyfall, som nu i går Jönköping och idag Göteborg. Skönt att ni fått i begränsade mängder. Kram från Hästholmen.

    SvaraRadera
  8. hej vännen min<3
    jaa du..nu är det allt bra torrt i markerna :-/ så lite regn skulle nog allt sitta fint minsann! men det kommer väl inom sinom tid:-)
    du se...man SKA;-) prata med blommorna...för du ser ju...dom lyssnade ju på dig :-)
    vilka söta små skönheter sen<3
    kramar om dig

    SvaraRadera
  9. Du har många vackra blommor i din trädgård. Förstår att du blev glad för regnet. Det kom lite olägligt för min del, men vi kunde vänta ut det värsta som tur var.

    SvaraRadera
  10. Hej! Vi har också fått ett par skurar, har tyvärr inte längre någon regnmätare dock. Men det har bara varit korta åskskurar så mycket mera behövs. Blåbären torkar bort i hettan, vi tänkte idag plocka någon liter till en paj, men det var näst intill omöjligt att stå på hygget i solgasset, svetten rann fast man inte rörde sig! Så det blev ett dopp i det blå istället...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag älskar ju också fuchsior och njuter av din kavalkad av läckra bilder.
    Här kom bara regnet som ett hån, några minuter och det enda jag hittade i regnmätaren efteråt var en död, förtorkad humla...
    Så det blir väl några timmar med vattenslangen snart igen. (Tur att vi har gott om vatten och skugga så jag inte behöver vattna varje dag.)

    SvaraRadera
  12. Har det varit torrt tillräckligt länge så kan man också uppskatta ett regnväder, men att det behövs lite väta till alla dina fina växter , det förstår vi. Kram, 3M

    SvaraRadera
  13. Så vackra de är dessa fuchsior! Du verkar ha tumme med dem - vilket jag tyvärr saknar. Har testat ett antal genom åren, men dom trivs inte hos mig. Vad det nu beror på...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)