måndag 15 juli 2013

Bobilen redo...

... och vi med :)

Calle hjälpte oss med taktvätt...
... medan Ludvig sparkade boll och Casper tillsammans med kusin Lukas provade nytvättade cyklarna (den bilden blev lite suddig med långzoom och motljus, men visst ser man hur det stänker om bakhjulet :))
Vi -  dvs Lasse och jag lutade oss lätt tillbaka och tittade på :)

När vi kom hem gick jag en runda i trädgården och luktade (nja... tittade då) på blommorna...
... så en skogspromenad...
som resulterade i en korg med kantareller...
... men minst lika mycket såg ut så här...
... regnet kom för sent...
Dåligt med annan svamp... några kremlor bara...
Mandelkremla
Vägen hem gick förbi en av hästhagarna...
... visst är de underbara :)
Det blev inget regn idag heller så då blev det till att vattna...
... bl.a. mina minifuchsior... åh vad jag gillar dem! Blommorna är pyttesmå - bara cm-stora, men så fina :)
Så blev helgen... idag är det måndag och vi är redo att påbörja ytterligare några, förhoppningsvis sköna dagar ute med husbilen :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Ja nog är det en konstig sommar vi har med allsköns väder. Ena minuten regn o kallt andra sol och stekhett. Ha det bra !

    SvaraRadera
  2. Fina bilder i sommarens skrud med både vatten och sol !!!!

    Ha en trevlig Bobilstur....Kram

    SvaraRadera
  3. Ja nu frodas det i bland blommorna. Vi har tyvärr inte hunnit ut i skogen ännu och ser det ut så där, så är det bäst vi skyndar oss och kollar svamparna innan de torkar bort. :)

    SvaraRadera
  4. Och jag måste ju bara önska er trevlig resa, och hoppas att vädret håller i sej, allting blir ju så mycket roligare och lättare då!!
    Å vilka "fynd" vi gjorde sen med våra fuchsior, du som klämde till med en flerfärgad t.o.m. Mina växer också så det nästan syns från dag till dag, men en vit också hade ju inte suttit i vägen...Har lärt mej, efter många år, att de inte vill stå för soligt. Men tog nästan mitt hela vuxen liv för att begripa det...
    Tänkte ta en tur med svampkorgen ikväll, men jag misstänker att jag möter samma syn som du, förtorkade små krakar. Och när jag tänker efter, har inte sett så mycket mer än kantareller i vår lilla skog, den som brukar vara full av diverse arter, som jag aldrig har en aning om vad det är.
    Läcker bild på småkillarna, tänk att vatten, i alla dess former, är så spännande...*skrattar*.
    Ha det nu så gott på er tur, på torsdag hämtas vårt ekipage, men det blir nog ingen tur förrän till helgen därpå, då står Dalarna på turlistan igen.
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Då kan jag snart se fram emot fler fina bilder från era utfärder. Kram

    SvaraRadera
  6. Ha en trevlig vecka i husbilen

    SvaraRadera
  7. Ja så var det dags igen!

    Blir spännande att se vart ni tar vägen denna gång!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det snopet med mulna dagar utan regn. Det behövs ju nu, så jag slipper vattna......
    Ha en fin tur!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej! Då har ni redan åkt iväg på er nästa lilla tur, visst är det skojigt! Vi tar bara dagsturer med bilen men njuter även av det. Igår föddes två kattungar i pörtet, så nu sitter jag mest och njuter av att se små skruttor med sin mamma i en korg. Hon spinner så det hörs i hela kvarteret, "ler"
    Ha så skönt på er resa
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nu har Ni kommit en bit på väg, hoppas allt gått bra med den nytvättade "bobilen"!
    Svamp ja, Du hade tut ändå som hittade en del, såg lite i helgen men plockade inte just då, fast torrt som sjutton är det!
    Mysigt att luta sig lite tillbaks och bara njuta av barn som är i farten, vatten är så mysigt att både cykla och hoppa i;)
    Trevligt med morgontidiga hälsningar tycker jag;-))
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Se där! Då blir det ut att leta i kantarellskogen och se om vi hittar några i år, här uppe hos oss :)

    SvaraRadera
  12. Attans då att det inte blir så mycket svamp :( De skulle växa här, men då regnade de säkert bort istället. Det har strilat ner i dagarna 3 och ser ut att fortsätta...Tack för förklaringen om Filipstad...får se om jag hinner med en tur dit på hemväg :) Vart är ni på väg nu?

    SvaraRadera
  13. Denna gång tror jag att jag skriver bara, "Ankis vackra sommarhage". Kram.

    SvaraRadera
  14. Du får väl i värsta fall ta över ratten så Du kommer till Åsens By;-))

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Så underbara bilder som vanligt. Dessutom vet vi ju delvis var turen gick denna gången. Glömde ju säga stort tack till kantarellerna. De blir att njuta av i husbilen till helgen, tror vi. Du tar så underbara bilder så man tror att man sitter och bläddrar i en bok som gör reklam för Sverige. Vi njuter av dem. Kramar 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)